Toegankelijkheid

Skip to main content

Supermarkt favoriete winkel om energiezuinige lampen in te leveren maar nog onvoldoende bekend

16 mei 2018

Van de winkels hebben supermarkten veruit de voorkeur als plek om afgedankte energiezuinige lampen in te leveren. Slechts de helft van de mensen weet dat er in de supermarkt speciale inleverbakken staan om lampen af te danken. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Wecycle. Om het inleveren van lampen in de supermarkt te stimuleren, start Wecycle een campagne. Wecycle organiseert in Nederland de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen.

 

Van de mensen die een voorkeur hebben voor de winkel als inleverplek voor lampen, is de supermarkt verreweg favoriet (59 procent), gevolgd door de bouwmarkt (34 procent) en de elektronicawinkel (26 procent). Helaas is slechts de helft van de mensen bekend met de inleverbak voor energiezuinige lampen die in vrijwel elke supermarkt staat. Wecycle start daarom een multimediale campagne om de bekendheid te vergroten van de inleverbakken bij 2.500 supermarkten en het inleveren van energiezuinige lampen te stimuleren. 



“De lokale supermarkt is niet alleen de plek waar je je dagelijkse boodschappen doet”, zegt Jan Vlak, algemeen directeur van Wecycle. “Deze speelt ook een rol in de circulaire economie, bijvoorbeeld door onze inleverbak voor energiezuinige lampen. Wij laten de lampen optimaal recyclen, zodat ze tot 92 procent terugkomen als grondstoffen in nieuwe producten. Daarom is het belangrijk dat mensen weten dat ze in de supermarkt hun lampen makkelijk kunnen inleveren.” 


Multimediale campagne

Wecycle voert de komende weken een brede campagne via radio, bioscopen, buitenreclame (snelwegen, steden en in openbaar vervoer) op winkelwagens in supermarkten en online met advertenties en een game.

Wecycle campagne lampen inleveren supermarkt

De supermarkt is een lokaal recyclepunt voor afgedankte energiezuinige lampen (beelden uit campagne Wecycle)

 

Over het onderzoek

Onderzoeksbureau Motivaction ondervroeg ruim 1.000 mensen uit hun StemPunt-panel: een representatieve steekproef van mensen tussen 18 en 75 jaar.

 

Bron: Wecycle, 14.05.2018

Gerelateerde artikelen

Goede voornemens zijn terug van weggeweest

Natascha Schippers
13 januari 2023

Bij een succesvol merk gaan waarden, purpose en reputatie hand in hand

Karel Slootman
24 juni 2022

Waarom voelt belastingaangifte doen soms toch zo zwaar?

Aimée de Kleijn
02 maart 2023

Wie steekt de draak met ons pensioen?

Irene Zondervan
06 september 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency