Toegankelijkheid

Skip to main content

Lieke Bos

Research manager
"Wat denkt jouw doelgroep, en waarom doen zij wat ze doen? Laten we daar achter komen! Ik denk graag met je mee."

Lieke Bos

Research manager

"Wat denkt jouw doelgroep, en waarom doen zij wat ze doen? Laten we daar achter komen! Ik denk graag met je mee."

Gedragsbeïnvloeding

Publieke sector

Doelgroepdenken

Gedragsbeïnvloeding


Publieke sector


Doelgroepdenken

Wat denken mensen nou écht? En waarom denken zij zo? En handelen zij hier ook naar? Als kwantitatief onderzoeker in team Maatschappij houd ik mij bezig met dit soort vragen binnen de publieke sector. Denk daarbij aan onderzoeken voor onder andere de (lokale) overheidsinstanties, kennisinstituten, goede doelen en uitvoeringsorganisaties. Ik vind het mooi dat ik in mijn werk met onderzoeken bezig ben die echt wat kunnen bijdragen aan de maatschappij.

Na mijn Research Master met de focus op ‘politieke communicatie’ aan de UvA, ben ik eind 2019 gestart als kwantitatief onderzoeker bij Motivaction. En aangezien ik vind dat je nooit bent uitgeleerd, ben ik in 2022 weer de boeken in gegaan om mij nóg verder te verdiepen in het vak ‘gedragsverandering’. Vanaf februari 2023 mag ik mijzelf dan naast onderzoeker, ook ‘gedragsveranderaar’ noemen!

Bijdragen van
Lieke Bos
Maatschappelijke Imago Organisaties
Maatschappelijke Impact Monitor 2024: Meer rendement met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Van grijs naar groen: hoe krijgen we meer groen in Nederlandse tuinen?
Terugkijken: webinar 'Hoe je gedrag verandert met campagnes, interventies en beleid' 
Consumenten kiezen ‘uit gewoonte’ nog niet voor biologisch voedsel
Wat houdt zwartezaterdagrijders in de file? En hoe krijg je ze eruit?
Drie manieren om consumenten mee te krijgen in jouw duurzame missie
Waarom voelt belastingaangifte doen soms toch zo zwaar?
Gedragsbeïnvloeding in de praktijk

Actualiteiten

Motivaction wint 'Bureau van het Jaar 2024' bij Data & Insights Awards

Pieter Paul Verheggen
27 juni 2024

Vakantiegeld: verwachting of verrassing?

Paloma Bunck
28 mei 2024

Gezondheid minst belangrijk bij de keuze van een kant-en-klaarmaaltijd

Loes Kleijngeld
23 mei 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency