Toegankelijkheid

Werkenden zien de toekomst weer wat rooskleuriger

25 juni 2021

Nu er langzaam een eind aan de corona-periode lijkt te komen, is het sentiment van werkenden weer positiever aan het worden. Dat blijkt uit de Sparkey HR trendmonitor die in mei dit jaar werd uitgevoerd. 

Nederlandse werkenden schatten de eigen kansen op deze markt gunstiger in dan vorig jaar en hun verwachtingen voor de komende jaren zijn nog rooskleuriger. Wel zal er wellicht het een en ander blijvend veranderen na deze periode. Waar thuiswerken een jaar geleden eerder uitzondering dan regel was, werkte in mei nog steeds een groot deel van de Nederlanders vanuit huis.

SparkeyHR Trend

Met de laatste aankondigingen vanuit het kabinet zal de situatie hoogstwaarschijnlijk veranderen. Of is werkend Nederland inmiddels zó gewend aan de thuiswerkplek en niet meer naar kantoor te krijgen?

Heb je interesse in de data van de laatste meting óf wil je eigen vragen mee laten lopen – waarvan de antwoorden exclusief voor jou zijn - in de volgende meting in augustus? Neem dan contact op met Anna Newen of Francine Wattimury. Of vraag hiernaast het onderzoeksvoorstel aan.

Het onderzoek is online tussen 30 april en 25 mei 2021 uitgevoerd door Sparkey/Motivaction onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking van 18-67 jaar. De netto doelgroep van het onderzoek was de werkzame beroepsbevolking en studenten/scholieren (n=1.741)

 

Deadline aanmelden HR Trendmonitor: uiterlijk 10 augustus.

Deadline aanleveren vragen: uiterlijk 13 augustus.

Oplevering data: 13 september.


Vragen?
Ester Koot

Email e.koot@motivaction.nl
Functie Senior strategy consultant HRM
Telefoon +31 (0)20 589 82 36

Anna Newen

Email a.newen@motivaction.nl
Functie HR onderzoeksadviseur
Telefoon +31 (0)20 589 82 38


Gerelateerde artikelen

Kusje erop: de waarheid achter vele gezondheidsmythes

Kevin Hengstz
23 december 2020
alignen van medewerkers

Het nieuwe normaal vraagt om het opnieuw alignen van medewerkers

Ester Koot
17 juni 2020
Customer Journey

6 gouden regels voor customer journey mapping

Mara Huiskes
28 juli 2016
Ontwikkeling van adFlow tool

Hoe ontwikkel je een nieuwe onderzoekstool? In gesprek met Sander

Sander Kluiters
24 februari 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved