Krijg zicht op hoe het gaat met je medewerkers via de Crisis Engagement Monitor

Het coronavirus is het gesprek van de dag, de impact op onze samenleving én op ons werk is enorm. In sommige branches blijft het werk zich opstapelen, waar in andere branches medewerkers hun agenda steeds leger zien worden. Werknemers mogen elkaar idealiter niet meer face-to-face ontmoeten dus zijn ze op afstand van elkaar aan het werk. Veel werknemers werken vanuit huis en zijn soms werknemer, ouder en speelmaatje in één. Contact met collega’s en leidinggevenden verloopt telefonisch of via een digitaal platform. Even langslopen om te vragen hoe het gaat, zit er niet in. Hoe houd je in deze tijd als werkgever de vinger aan de pols?

Dit levert de Crisis Engagement Monitor op:

  • Via een dashboard continu feeling met medewerkers
  • Tussentijds telefonisch advies over resultaten
  • Optioneel: een beknopte rapportage met belangrijkste conclusies en advies
  • Aan het eind van de coronacrisis: whitepaper met belangrijkste resultaten incl. benchmark

 

Goed werkgeverschap in tijden van crisis

De betekenis van goed werkgeverschap moet in deze tijd van crisis op een andere manier worden ingevuld. Prioriteiten veranderen en de communicatie tussen collega’s, leidinggevenden en de bestuurders van de organisatie verloopt op afstand. Je medewerkers zitten er middenin.

  • Wat is de impact van corona op het werk?
  • Zijn medewerkers voldoende gefaciliteerd om thuis te werken en zo ja, wat doet thuiswerken met ze?
  • Hoe vinden ze contact met hun leidinggevende?
  • Als medewerkers niet thuis kúnnen werken, hebben ze het gevoel dat de organisatie genoeg maatregelen neemt om hun gezondheid te waarborgen?
  • Communiceren bestuur en management duidelijk en effectief over de crisis?

Dit soort vragen kun je beantwoorden met de Crisis Engagement Monitor. Door deze monitor in te zetten in jouw organisatie, krijg je zicht op hoe het gaat met je medewerkers tijdens de coronacrisis. Je kunt real-time en continu kijken naar de resultaten, waardoor je er direct mee aan de slag kunt. Dit biedt handvatten voor beleid om de engagement en de motivatie van je medewerkers op peil te houden. Frequent meten is van belang om de vinger aan de pols te houden, snel te kunnen handelen en om effecten van beleid zichtbaar te maken. Het is een kompas voor goed werkgeverschap in tijden van crisis en helpt om de continuïteit van je bedrijf te waarborgen, nu en als de ‘normaliteit’ terugkeert.

 

Benchmark en terugblik

Ook interessant is de mogelijkheid voor benchmarking. We voeren dit onderzoek uit voor verschillende klanten in verschillende branches. Als de crisissituatie weer over is en de normaliteit teruggekeerd, kunnen we terugblikken. Hoe deed jouw branche het ten opzichte van andere branches? Hoe kijken we terug op deze crisis? Wat zijn de grootste learnings?

 

Over de Crisis Engagement Monitor

Deze monitor geeft inzicht in hoe jouw werknemers een crisissituatie - zoals corona – ervaren, zodat je op tijd kunt inspelen op situaties in de organisatie waarbij dat nodig is. Motivaction werkt voor deze monitor samen met Sofia, een tool die het mogelijk maakt om via Slack of Microsoft teams vragen te stellen aan werknemers. Hierdoor hoeven werknemers niet meer in te loggen op een externe website, en kunnen zij gemakkelijk en snel antwoord geven met als resultaat een hogere respons.

Wil je meer weten over de Crisis Engagement Monitor? Je kunt via het formulier je vraag insturen.

Of neem voor meer informatie contact op met Ester Koot of Anna Newen.

 

+31 (0)20 589 82 36

Meer informatie? Neem contact op:

Facebook Twitter LinkedIn