Toegankelijkheid

Skip to main content

Burgerforum ‘Keuzes in de zorg’

26 juni 2018

Goed geïnformeerde burgers zien de financiële noodzaak van het maken van keuzes in de zorg, en zijn wel degelijk bereid deze keuzes te maken. Zij dragen hierbij concrete criteria en voorbeelden aan, als leidraad voor de politiek om te bepalen welke zorg vergoeding verdient.  Dat blijkt uit het manifest van het Burgerforum ‘Keuzes in de zorg’, met als titel ‘Draagvlak voor lastige keuzes’, dat op 21 juni werd gepresenteerd in Den Haag. In het Burgerforum discussieerden 24 burgers uit alle lagen van de samenleving gedurende drie weekenden in het najaar van 2017 over deze keuzes.



Het Burgerforum is een initiatief van het Radboudumc, Erasmus Universiteit en Radboud Universiteit.

 

Hoe werkt het burgerforum?

24 deelnemers, geselecteerd met behulp van een steekproef uit de Nederlandse samenleving, komen gedurende 3 weekenden bij elkaar (14-15 sept, 7-8 okt en 28-29 okt). Onder begeleiding van onderzoeksbureau Motivaction discussiëren zij met elkaar over concrete casussen en dilemma’s met betrekking tot het vergoeden van medische behandelingen in Nederland.



Tijdens deze drie weekenden ontwikkelt het burgerforum een visie op keuzes in de zorg in Nederland.  



Ten grondslag aan dit manifest ligt een eindrapport met dezelfde titel.

 

Download het rapport en lees wat burgers belangrijk vinden

 

Bekijk door op de afbeelding te klikken het item dat op 31.07.2018 werd uitgezonden op Nieuwsuur.


Vragen?
Marcel Voorn

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Nederlanders terughoudend over oppompen extra gas uit Groningen

Pieter Paul Verheggen
01 maart 2022

‘Veel spijt over geldafspraken na scheiding’

Jorn Lingsma
05 april 2019

Tweede meting ReputatiePanel: Denken in algemeenheden bemoeilijkt het bepalen van de waarde van reputatie

Karel Slootman
10 juli 2020

Met dit onderzoek voor Eindhoven Airport hebben we de gevoelens op een objectieve manier naar cijfers vertaald

Ruurd Hielkema
04 maart 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency