Offline leden werven in een ‘always on’ wereld

Veel mensen vliegen minder vanwege het milieu, wat doe jij? Een stelling die je misschien wel hebt zien hangen tijdens een treinreis door het midden van ons land. In de afgelopen weken hingen er namelijk posters van ons StemPunt-panel op verschillende treinstations in Utrecht.

Door de QR-code op de abri te scannen konden geïnteresseerden direct hun mening geven, en zichzelf aanmelden voor ons panel om vaker mee te doen aan onderzoek. Een unieke aanpak om leden te werven is het zeker, maar waarom kozen we voor deze offline manier?

 

Een nieuw publiek

Met de posters op stations willen we een nieuw publiek aanspreken. We werven al panelleden op allerlei manieren. Vaak online via social media, maar ook door op een markt te gaan staan en mensen in te schrijven, of via een oproep in een (vakspecifiek) tijdschrift.

Deze offline methode biedt nog een mogelijkheid om respondenten te werven, ook de groep die Motivaction normaal niet snel bereikt. Jongeren die vallen onder Generatie Z bijvoorbeeld, lijken bijna immuun voor een online banner op een site. Op out of home reclames reageert een meerderheid van hen daarentegen positief.

Tekst loopt door onder de afbeelding

 

Zo wordt ons StemPunt-panel, dat inmiddels ruim 67.000 leden bevat, een nog betere afspiegeling van Nederland. Met een panel vol mensen uit allerlei regio’s, van verschillende leeftijden, met diverse achtergronden en een eigen levensstijl is elk onderzoeksresultaat dat er uit voortkomt nog beter representatief voor de huidige samenleving.

 

Onderzoek in eigen beheer

StemPunt is het online onderzoekspanel in eigen beheer van Motivaction. Op dit platform geven onze leden hun mening over producten, maatschappelijke onderwerpen, diensten en nog veel meer. Die mening vertalen wij vervolgens door naar concrete actiepunten voor bedrijven en organisaties.

Door de combinatie van socio-demografische kenmerken en diepgaande inzichten in de levensstijl van consumenten met behulp van de Mentality-milieus, biedt het StemPunt-panel een unieke mogelijkheid voor organisaties die meer willen weten over hun doelgroep, inzicht willen in maatschappelijke trends, hun hypothese(s) willen toetsen of een bezig zijn met de ontwikkeling van een product of dienst.

Wil je meer weten over het StemPunt-panel? Kijk dan op de pagina.

Geef jij graag je mening over allerlei onderwerpen? Schrijf je dan in als StemPunt-panellid!

Neem voor meer informatie over StemPunt of deze campagne contact op met Jeremiah Huijdts.

 

Facebook Twitter LinkedIn