Whitepaper BusinessLocus – Hoe communiceer je richting verschillende ondernemers?

Het MKB in Nederland

Het midden- en kleinbedrijf is de drijvende kracht achter de Nederlandse economie. De stille kracht ook, want de meeste MKB’ers doen gewoon hun werk zonder veel aandacht te vragen. Het MKB is verantwoordelijk voor zo’n 70% van de werkgelegenheid en genereert het een vergelijkbaar percentage van ons nationale inkomen.

 

 

Nederland telt ruim 1,6 miljoen MKB’ers. En die zijn niet allemaal hetzelfde. Sterker nog; ons onderzoek wijst uit dat ze onderling enorm verschillen. Zo divers als de verschillende ondernemers zijn in hun ondernemersstijl, zo divers zijn ze in hun communicatie- en informatiebehoeften. De één is een geboren netwerker, voor de ander is netwerken een noodzakelijk kwaad. Voor sommigen vormt het vergaren van zo veel mogelijk informatie een soort levensbehoefte, anderen zien dit als tijdverspilling. En als je met deze ondernemers in contact wil komen, moet je weten hoe je ze moet aanspreken.

 

Hoe communiceer je effectief met verschillende typen MKB-ondernemers?

Eerder hebben wij een uitgebreid waarden- en leefstijlonderzoek binnen het MKB uitgevoerd. Dit onderzoek vormt het uitgangspunt van ons BusinessLocus-model, een segmentatiemodel gebaseerd op persoonlijke opvattingen, drijfveren en ondernemersstijlen van ondernemend Nederland.

 

 

Nu is het tijd voor een update en een verdiepingsslag van het model. Met deze update brengen wij opnieuw focus aan in de drijfveren van het ondernemen, kunnen wij begrijpen wat de ondernemer beweegt en waar hij of zij warm van wordt en wakker van ligt. Het brengt de overwegingen achter de keuzes en acties die ondernemers maken en nemen en geeft hen hiermee een duidelijk gezicht.

 

De actualisatie van ons BusinessLocus-model hebben wij samengevat in een whitepaper. Deze whitepaper geeft je inzicht in wat er binnen het MKB leeft en hoe je effectiever kunt omgaan met deze belangrijke motor achter de Nederlandse economie.

 

Whitepaper BusinessLocus - ondernemende types

 

 

Download de whitepaper

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn