Whitepaper Vijf Tinten Groener - Duurzaamheidscommunicatie doe je zo

Passende duurzaamheidscommunicatie is belangrijk. Als je mensen wilt stimuleren om milieubewuster te leven, bijvoorbeeld. Of jouw duurzame initiatief succesvol naar buiten wilt brengen. Daarvoor moet je een toon kiezen die aansluit bij de belevingswereld van jouw publiek. Maar hoe doe je dat?

Een millennial in Amsterdam kijkt mogelijk anders tegen duurzaamheid aan dan een agrariër in de Achterhoek. Moet je die groepen op verschillende manieren aanspreken? Of gebruik je dezelfde strategie? Om door te dringen tot je doelgroep is het dus essentieel om te weten wie die doelgroep is en hoe je ze het beste kunt benaderen.

We onderscheiden in ‘Vijf tinten groener’ op basis van onderzoek vijf duurzaamheidsgroepen. Elk met eigen opvattingen, motivaties om duurzaam te leven en een communicatieaanpak die voor hen werkt. Een plichtsgetrouwe ontvangt graag informatie via regionale dagbladen en vaktijdschriften. Maar een structuurzoeker verleid je met humor.

 

Doelgroepen duurzaamheidscommunicatie

 

Met deze whitepaper bieden we je:

  • Inzicht in de vijf consumentenprofielen met verschil in kennis, houding en gedrag ten opzichte van duurzaamheid
  • Concrete en praktische tips om jouw communicatieaanpak op de doelgroep af te stemmen
  • Actuele ontwikkelingen in de sectoren energie, voedsel, mode en mobiliteit

 

Wil jij jouw duurzaamheidsboodschap op een effectieve manier communiceren? Download dan nu de whitepaper.

 

Over dit onderzoek

Sinds het verschijnen van ‘Vijf tinten groen’ is voor deze publicatie aanvullend onderzoek gedaan onder ruim 1.000 Nederlanders. Daarnaast is gebruik gemaakt van het Glocalities-onderzoek 2018, het Mentality-trendonderzoek 2017, ‘Burgers in beweging’ uit 2017 en de whitepaper ‘De invloed van ons koopgedrag op het klimaat’ uit 2018.

 

Voor vragen kun je contact opnemen met Gerard van der Werf of Lieke van Duist.

Download de whitepaper

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn