Toegankelijkheid

Marco Sodderland

Senior Research Consultant
"Was ons eindproduct een film, dan was ik regisseur, maar ook scenarist, soms acteur en castingdirector, afhankelijk van de wensen, het perspectief en de context van de producent."

Marco Sodderland

Senior Research Consultant

"Was ons eindproduct een film, dan was ik regisseur, maar ook scenarist, soms acteur en castingdirector, afhankelijk van de wensen, het perspectief en de context van de producent."

Doelgroepdenken

Bestuurs- en burgerschapsstijlen

Maatschappij

Mentality


Doelgroepsegmentatie


Neuro

Ik bedien mij als adviseur en onderzoeker Maatschappij van allerhande methoden en technieken om opdrachtgevers als gemeenten, provincies, ministeries, politieke partijen en kennisinstituten te helpen om relevante, ‘actionable’ inzichten te vinden in positionerings-, communicatie-, participatie-, segmentatiekwesties. Dit doe ik binnen domeinen als duurzaamheid, bestuurlijke vernieuwing en ruimtelijke ordening. Dit bespreken we vervolgens samen tijdens presentaties of leren het toepassen tijdens workshops.

Op het moment van dit schrijven werk ik een dikke vijf jaar bij Motivaction en ik moet zeggen, nog altijd met stijgend enthousiasme en plezier. Niet alleen biedt het werk me inhoudelijk veel voldoening dankzij mijn opdrachtgevers binnen de gehele breedte van het maatschappelijke en publieke terrein, mijn collega’s laten me al evenmin onberoerd. Zij zijn leuk, slim, kritisch, gezellig, verbaal vaardig, nieuwsgierig en creatief.

Ik studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde, werkte bij andere bureaus en als zelfstandige, voordat ik door schade en schande wijs genoeg geworden, die nazomer van 2017 ons heerlijke pand aan de Marnixkade binnenliep om te ontdekken dat ik was thuisgekomen.

Bijdragen van
Marco Sodderland
Kickstart je wijk: de energietransitie zonder aardgas begint nu!
Bureaucratie frustreert jonge ambtenaar
Gemeenten kampen met vacatureproblemen
Gemeenten kampen met vacatureproblemen
Gebiedsanalyse voor gasloos wonen
Hoe kies je je eerste wijk om van het aardgas af te gaan?

Actualiteiten

Nederland bezuinigt op boodschappen, voorkeur voor huismerken en goedkope basisproducten neemt toe

Els van der Velden
29 december 2022

Nederlanders eten seizoensbewust en klassiek, stamppot favoriet

Ruurd Hielkema
29 december 2022

Maak kennis met onze nieuwe collega's!

Damiano Pieters
28 december 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved