Toegankelijkheid
Wanneer jij jouw doelgroep echt kent, dan kun jij met jouw product of dienst zo nauwkeurig mogelijk aansluiten op hun belevingswereld. Jouw communicatieaanpak moet zo nauwkeurig mogelijk aansluiten bij de belevingswereld van jouw specifieke doelgroep. Om die wereld te achterhalen heeft Motivaction zijn unieke waarden- en leefstijlonderzoek Mentality™ ontwikkeld.
Het Mentality-model kent acht kenmerkende waardenprofielen onder de inwoners van Nederland. Deze profielen baseren we op de persoonlijke opvattingen en waarden die aan de leefstijl van elk Mentality-profiel ten grondslag liggen. Binnen een profiel hebben mensen sterk overeenkomstige waarden ten aanzien van werk, vrije tijd en politiek en tonen overeenkomstige ambities, drijfveren en consumentengedrag.
Mentality™ is het unieke waarden- en leefstijlonderzoek van Motivaction dat een effectieve kijk geeft op doelgroepenindeling en -benadering. De invloed van sociale en demografische kenmerken op de opvattingen en het gedrag van mensen is sterk verminderd. Afkomst, sociale klasse, leeftijd en woonplaats zijn niet meer bepalend voor hoe mensen in het leven staan en een succesvolle doelgroepsegmentatie.
Het Mentality-model deelt Nederlanders op in acht milieus naar hun levensinstelling. Deze milieus definiëren we op basis van persoonlijke opvattingen en waarden die aan de leefstijl van elke groep ten grondslag liggen. Mensen uit hetzelfde milieu hebben gedeelde waarden ten aanzien van werk, vrije tijd en politiek, en tonen overeenkomstige ambities, drijfveren en consumentengedrag.
Wil je weten welk Mentality-profiel het best bij jou past? Klik op de button en vul de vragenlijst in. Invullen duurt nog geen 10 minuten. Jouw persoonlijke Mentality-profiel ontvang je meteen via de e-mail.
Wat levert Mentality op?
Met een haarscherp zicht op de belevingswereld van jouw doelgroep behaal je een hoger rendement van jouw marketing-, communicatie- en beleidsinvesteringen. Mentality helpt bedrijven, instellingen en overheden het gedrag van consumenten en burgers te verklaren. Je kruipt in de huid van jouw klanten. Met dit model verklaren wij het gedrag van mensen. En daarom biedt het jouw organisatie een effectieve marktsegmentatie. Dankzij het inzicht in de Mentality-milieus weet jij:
Door jarenlang onderzoek geven onze Mentality-databases inzicht in de aard van jouw huidige en potentiële klanten. Wij kunnen jouw vragen snel beantwoorden, soms zonder dat daar een apart leefstijlonderzoek voor nodig is.
Meedoen aan de Mentality-meting
Om specifieke antwoorden te krijgen van jouw doelgroep, kun jij vragen laten opnemen in onze Mentality-meting. Bij deelname aan deze meting stellen we samen met jou de kernvragen op. Die vertalen we vervolgens naar een vragenlijst. Je krijgt na de meting van ons een analyse van de data, rapportage en presentatie op maat met duiding en onderbouwing van jouw doelgroep en de link naar de context van jouw organisatie.
Je kunt Mentality inzetten voor:
Een strategische analyse van jouw merk, beleidsvraag of afzetmarkt is het startpunt van elke marketing- en beleidsontwikkeling. Mentality-onderzoek biedt inzicht in jouw huidige marktpositie, de marktpositie van concurrenten, de basismentaliteit van de doelgroep, kansen en trends voor jouw organisatie, de adoptiecyclus van producten en diensten, mogelijkheden voor innovatie en meer.
Met Mentality zet jij producten en diensten optimaal in de markt en stem jij jouw beleid af op specifieke doelgroepen. Het brengt inzicht in hoeverre sociaal-culturele onderstromen actief zijn bij jouw specifieke doelgroep. Deze onderstroomanalyse helpt je bij productontwikkeling en het ontwikkelen van een treffende tone-of-voice.
Mentality brengt het mediagedrag van alle sociale milieus en specifieke klantdoelgroepen in kaart. Met deze gegevens bepaal de meest effectieve kanalen, beleidsinstrumenten en (media)partners. Verder helpt het vertalen naar direct marketing, gebiedsanalyse of databaseverrijking.
In de evaluatiefase helpt Mentality je om het rendement van jouw investeringen in kaart te brengen. Wij hebben diverse trackinginstrumenten voor een analyse van het rendement en de effectiviteit van jouw beleid, product of campagne.
De resultaten van een Mentality-onderzoek mag je publiekelijk toegankelijk te maken om jouw collega’s of partners meer inzicht te bieden in de methode, toepassingen en onderzoeksconclusies. Daarnaast verzorgen wij workshops, lezingen, discussies en creatieve sessies.
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved