Segmentatie verhoogt jouw effectiviteit: Mentality

Het Mentality-model is een unieke segmentatietool waarmee organisaties doelgroepen gerichter kunnen definiëren en beter kunnen begrijpen.

Het model onderscheidt de Nederlandse samenleving in acht sociale milieus, die zijn samengesteld op basis van persoonlijke opvattingen en waarden. Er wordt met deze onderzoeksmethode verder gekeken dan demografische gegevens: je krijgt diepgaand inzicht in de drijfveren van jouw doelgroep, in het ontstaan van trends en in welke bredere context je deze moet plaatsen. Hiermee beschik je over zeer effectieve input voor marketing- en communicatiestrategieën.

 

 

Basismodel.png

 

(klik op de afbeelding voor een groot formaat)

Wil je weten tot welk Mentality-milieu je behoort? Doe dan nu de Mentality-test!

 

marktonderzoek

De Mentality-test is ontwikkeld door en eigendom van Motivaction International B.V.

De vragenlijst en de voor de test ontwikkelde vraagstellingen vormen één geheel en zijn, net als het Mentality-model, eigendom van Motivaction.

Het is derden niet toegestaan om de Mentality-vragenlijst (waaronder ook wordt verstaan individuele vraagstellingen) of het model te gebruiken voor interne of externe doeleinden zonder SCHRIFTELIJKE toestemming van Motivaction.

 

Wat levert het inzetten van Mentality je op?

 

Directe benefits:

  • Diepgaand inzicht in groepen consumenten/burgers
  • Snel resultaat (kwantitatief maar zonder veldwerk)
  • Scherpe concurrentieanalyses
  • Input voor communicatie en tone of voice

 

Benefits op langere termijn:

  • Zicht op trends en relatie met maatschappelijke context
  • Coherentie in strategische beslissingen ten aanzien van positionering, marketing(communicatie) en effectevaluatie
  • Databaseverrijkingsmogelijkheden
  • Koppeling met mediagebruik, retail, consumptiegedrag
  • Koppeling met postcodegebieden

 

Download voor meer informatie de brochure:


marktonderzoekrefresh

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn