Value Based Advertising

De beschikbaarheid én bruikbaarheid van data neemt al jaren sterk toe. Dit maakt het relatief eenvoudig om bijvoorbeeld vrouwen uit stedelijke gebieden of mannen van een bepaalde leeftijd te benaderen via online targeting. Maar wat als je werkt met een doelgroep die verder gaat dan demografische kenmerken? Weet je met welke waarden van die groep je rekening moet houden? Hoe en waar je hen bereikt? En met welke boodschap je dat effectief doet?

Om je antwoord te geven op die vragen biedt Motivaction nu gerichte, online targeting op waarden met Value Based Advertising. Onze innovatieve samenwerking met digitalAudience maakt targeten op Mentality-profielen en andere persona’s mogelijk.

 Jij kunt met Value Based Advertising:

  • Advertenties nog specifieker richten op jouw doelgroep
    Met een datakoppeling tussen de online en offline wereld kun jij precies selecteren bij wie de boodschap moet terechtkomen en die boodschap op hen afstemmen. Je zorgt zo voor een effectievere inzet van je (marketing)budget en verhoogt je ROI.

  • Bepalen wie je website of nieuwsbrief leest, je campagnes ziet en meer
    Door plaatsing van pixels op jouw website laat je een Mentality-profiel opbouwen van bezoekers, en kun je hen real-time gepersonaliseerde webpagina’s bieden. Een pixel in een banner of nieuwsbrief meet voor jou of campagnes terechtkomen bij het juiste publiek. Zo creëer je een data gedreven werkwijze die jou helpt rendement te halen uit elk online kanaal.
  • Het CRM-systeem verrijken
    Heeft jouw bedrijf e-mailadressen verzameld en wil je meer weten over het (waarden)profiel van die doelgroep? Wij verrijken jouw data met zowel zachte als harde informatie, van opleidingsniveau tot vrijetijdsprofiel. Daarmee ontvang jij waardevolle insights die je breed kunt inzetten voor CRM-activiteiten als het updaten van customer journeys of klantsegmenten.

 

Hoe werkt het?

digitalAudience koppelt in hun database ‘online identifiers’ aan offline data. Die online identifiers zijn onder andere e-mailadressen, telefoonnummers en cookies. De offline data beslaat vele socio-demografische gegevens.

Door Motivaction’s data toe te voegen aan de digitalAudience-database, is het voor jou nu mogelijk om online te targeten op onze waardensegmentaties. Ben je op zoek naar cultuurliefhebbers, risicomijders, ambitieuze hardwerkers, maatschappelijk betrokkenen, voorlopers in duurzaamheid of een ander segment? Met Value Based Advertising kun je ze online vinden en activeren.

Wil jij ook aan de slag met Value Based Advertising? Neem dan contact op met Seth Schaafsma.

Download voor meer informatie de factsheet Value Based Advertising.

 

Facebook Twitter LinkedIn