Toegankelijkheid

Mediaprofielen

In deze publicatie beschrijven we het mediagedrag en de motivatie van mediakeuzes van acht verschillende doelgroepen. Vanuit welke interesses en voorkeuren kiezen we wat we lezen, beluisteren en kijken? Welke zenders en programma’s kijkt en beluistert elke groep en waarom? Welke titels lezen deze doelgroepen en welke social media, apps en websites volgt elke groep?

In deze publicatie beschrijven we het mediagedrag en de motivatie van mediakeuzes van acht verschillende doelgroepen. Vanuit welke interesses en voorkeuren kiezen we wat we lezen, beluisteren en kijken? Welke zenders en programma’s kijkt en beluistert elke groep en waarom? Welke titels lezen deze doelgroepen en welke social media, apps en websites volgt elke groep?

In Mediaprofielen bieden we je:  

  • Inzicht in de specifieke wensen, behoeften en keuzes in media van de acht doelgroepen; 
  • Verschillende mediaprofielen die relevant kunnen zijn voor jouw organisatie; 
  • Concrete en praktische tips om jouw communicatieaanpak en aanbod op de doelgroep af te stemmen.

Vragen die we ook beantwoorden: kijkt men on demand of analoog? Is iemand een fanatiek podcastluisteraar of heeft 100% NL de voorkeur? Welke kranten en tijdschriften lezen deze doelgroepen, wat trekt ze daarin aan en doen ze dat op papier of online? En welke influentials en vloggers zijn in deze groepen populair?   

Van de acht groepen beschrijven we ook de socio-demografie, specifieke kenmerken van deze groep en de voor deze groep meest effectieve communicatie-aanpak. 

Je kunt de publicatie opvragen via het formulier aan de zijkant. Benieuwd naar ons volledige aanbod over de mediaprofielen? Klik dan hier

We hebben tevens een webinar gegeven over deze mediaprofielen, waarin we deze doelgroepen nader uitleggen. Benieuwd naar onze webinar over dit onderwerp? Klik dan op deze link

Deze publicatie is geschreven door Mara Huiskes, Kevin Hengst en Lex van Meurs. Voor vragen kun je contact opnemen via onderstaande contactgegevens. 


Vragen?
Lex van Meurs

Email l.vanmeurs@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 83808396

Kevin Hengst

Email k.hengstz@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen
Etnomentality: segmentatie Nieuwe Nederlanders

EtnoMentality

Bob Schenk
25 maart 2014
Digitale leefstijl

Digitality - Wat drijft de digitale consument

De eerste groep mensen die in een digitaal tijdperk is opgegroeid wordt nu volwassen. Dit markeert een uniek kruispunt in de tijd met drie generaties: mensen die in hun leven altijd ‘connected’ zijn geweest, mensen die de digitale wereld in hun leven hebben ingepast en mensen die het grootste deel van hun leven offline waren.
Kevin Hengstz
14 maart 2018
WorkProfiler: medewerkerssegmentatie

Workprofiler

Ester Koot
09 september 2019

Mediaprofielen

Lex van Meurs
21 februari 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved