Toegankelijkheid

Lex van Meurs

Senior Research Consultant
"Samen met jou en mijn collega's beantwoorden we jouw vragen met gedegen onderzoek. "
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Lex van Meurs

Senior Research Consultant

"Samen met jou en mijn collega's beantwoorden we jouw vragen met gedegen onderzoek. "

Media

Communicatie

Cultuur en Vrije tijd



Hoe kunnen mediamerken groeien en zich beter profileren? Als kwantitatieve onderzoeker help ik mediamerken die willen weten wie zij bereiken, wanneer en via welke kanalen, welke content welke doelgroep aanspreekt, waarom, en welke prijs- en communicatiestrategie hierbij het beste past en het meest effectief is.

Ik combineer meer dan 30 jaar ervaring in mediaonderzoek met een niet aflatende nieuwsgierigheid hoe ik mediamerken het beste kan helpen. Ik heb een voorkeur voor gedegen en vernieuwend kwantitatief onderzoek waarbij het zo goed en zo efficiënt mogelijk beantwoorden van de klantvraag altijd voorop staat. Naast mijn werk als mediaonderzoeker promoveerde ik in 1999 bij de UvA waar ik ook 15 jaar les gaf. Ik voel me thuis op het snijpunt van wetenschap en praktijk.

Bijdragen van
Lex van Meurs
“Onderzoek is maatwerk en daar neem ik graag de tijd voor”
NMO publiceert Mediatrends 2022
Het Nieuwe Luisteren van BNR in beweging
Tips Ster voor meer aandacht met radio- en tv-commercials
Onderzoek Motivaction wijst uit: Radio is springlevend en we luisteren het meest aandachtig naar BNR
NPO FunX bereikt meeste jongeren tot 30 jaar in grote steden
viering Coming-Outdag
44% van Nederlanders vindt viering Coming-Outdag belangrijk
Amsterdam Canal Parade
Amsterdam Canal Parade is een feest voor iedereen

Actualiteiten

Wapenindustrie is weer booming business

Irene Zondervan
09 mei 2023

Drie manieren om consumenten mee te krijgen in jouw duurzame missie

Lieke Bos
13 april 2023

Wie stapt in de wondere wereld van immersive experiences?

Daan Damen
31 maart 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved