Toegankelijkheid

Lex van Meurs

Senior Research Consultant
"Samen met jou en mijn collega's beantwoorden we jouw vragen met gedegen onderzoek. "

Lex van Meurs

Senior Research Consultant

"Samen met jou en mijn collega's beantwoorden we jouw vragen met gedegen onderzoek. "

Media

Communicatie

Cultuur en Vrije tijd

Mentality


Doelgroepsegmentatie


Neuro

Hoe kunnen mediamerken groeien en zich beter profileren? Als kwantitatieve onderzoeker help ik mediamerken die willen weten wie zij bereiken, wanneer en via welke kanalen, welke content welke doelgroep aanspreekt, waarom, en welke prijs- en communicatiestrategie hierbij het beste past en het meest effectief is.

Ik combineer meer dan 30 jaar ervaring in mediaonderzoek met een niet aflatende nieuwsgierigheid hoe ik mediamerken het beste kan helpen. Ik heb een voorkeur voor gedegen en vernieuwend kwantitatief onderzoek waarbij het zo goed en zo efficiënt mogelijk beantwoorden van de klantvraag altijd voorop staat. Naast mijn werk als mediaonderzoeker promoveerde ik in 1999 bij de UvA waar ik ook 15 jaar les gaf. Ik voel me thuis op het snijpunt van wetenschap en praktijk.

Bijdragen van
Lex van Meurs
Het Nieuwe Luisteren van BNR in beweging
Tips Ster voor meer aandacht met radio- en tv-commercials
Onderzoek Motivaction wijst uit: Radio is springlevend en we luisteren het meest aandachtig naar BNR
NPO FunX bereikt meeste jongeren tot 30 jaar in grote steden
viering Coming-Outdag
44% van Nederlanders vindt viering Coming-Outdag belangrijk
Amsterdam Canal Parade
Amsterdam Canal Parade is een feest voor iedereen
Bereik FunX blijft groeien onder jongeren
Bereik FunX onder jongeren blijft groeien

Actualiteiten

Nederland bezuinigt op boodschappen, voorkeur voor huismerken en goedkope basisproducten neemt toe

Els van der Velden
29 december 2022

Nederlanders eten seizoensbewust en klassiek, stamppot favoriet

Ruurd Hielkema
29 december 2022

Maak kennis met onze nieuwe collega's!

Damiano Pieters
28 december 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved