Toegankelijkheid

Aftelkalender highlights 2020

22 december 2020

Al jaren spreekt de hele wereld over ‘disruptie’ over technologie en innovatie in ons vakgebied en daarbuiten. Maar als wij voor onszelf spreken, dan stellen we dat de wereld in 2020 pas écht een lesje ‘howtodisrupt’ heeft gehad. Een jaar geleden leek het nog een ‘ver van je bed show’: een virus dat in China was vrijgekomen datschadelijk bleek voor mensen en het vervolg kennen we maar al te goed. Helaas is het virus nog geen verleden tijd en liggen er nog een paar pittige maanden voor ons in het verschiet. 

Behalve dat het virus veel leed, ongemak en ongezelligheid heeft gebracht, zet het ook tal van ontwikkelingen in een stroomversnelling waarvan nog moet blijken of dit zo blijft. Dit leidt tot de volgende vragen

  • In welke mate is het dempend effect op de globalisering blijvend en zullen de vliegbewegingen in de wereld structureel verlagen?
  • De digitalisering van het consumentismeblijftmaar in welke mate kannibaliseert de digitale verkoop de fysieke retailOok de arbeidsmarkt zal veranderen: de behoeften aan IT- en logistiek medewerkers zal toenemen, zal dit ten koste gaan van winkelbedienden?
  • De functie van kantoor wordt anders: welk deel van onze baan vervullenwe op kantoor en welk deel werken we thuis?Lost het overlast probleemvan overtollig toerisme in Amsterdam zich vanzelf op?
  • En whatabout de klimaatdoelen van Parijs? 

Ook voor ons stond alles even stil in afwachting van wat Covid-19 voor ons zou betekenen. Maar we hebben zeker niet lang stilgezeten! Met de tijd die wij even niet konden besteden aan werk voor onze klanten gingen wij met vereende kracht op zoek naar de ontwikkelingen en impact van corona op verschillende sectoren waarin wij werken.Als eerste bureau in Nederland kwamen wij daarom met het initiatief van de Corona Impact Monitor, ten behoeve van een groot aantal van onze relaties.Over de gehele samenleving zien we een grotere behoefte aan saamhorigheid, zeker in de hoogtijdagen van de crisis. Dit laatste geldt zowel met betrekking tot burgers onderling als tussen bedrijven groot en klein.  
 
Natuurlijk maakten wij ons in het begin even zorgen, maar gelukkig zijn een aantal goede voornemens toch uitgekomen en zijn er ook zeker zaken waar wij anderszins trots op zijn! We delen graag onze top 10 in een ‘aftelkalender’ tot we samen het nieuwe jaar kunnen inluiden. 

Advent Inline 1

Scroll over de deurtjes om erachter te komen waarom deze highlight in de top 10 (in willekeurige volgorde) staat. Klik vervolgens op 'lees meer' om te zien wat er achter zit!

[widgetkit id="3"] 

Laten we vooral niet vergeten dat er perspectief is: de kennis over corona ende komst van het vaccin geven hoop voor 2021. Vanuit globaal perspectief zijn we positief over de verkiezing van Biden en in Nederland zijn wij benieuwd naar de aankomende verkiezingen, waarvan nog op geen enkele wijze helder is wat de uitslag zal zijn. Deze onzekerheid is misschien wel symbolisch voor de situatie waarin we ons begeven. We weten niet wat 2021 ons precies gaat brengen, maar dat er een limiet zit aan de maakbaarheid van de samenleving staat vast. We zullen met een bepaalde mate van onzekerheid moeten leren leven. 

Dat neemt niet weg dat we net als vorig jaar weer een flink aantal goede voornemens en plannen hebben gemaakt voor 2021. Motivaction zal in 2021 in het teken staan van reputatie, jongeren en de arbeidsmarktdeverantwoordelijkheid van merken,onderzoeksdata,diversiteit, verbinding en groei, shoppen en online shoppenbanken en fintech... De mogelijkheden zijn eindeloos! Één ding is zeker: wat wook doen, we willen ditheel graag weer samen met onze klanten, samenwerkingspartners en andere relaties doen! Want vooral in dit verrassende afgelopen jaar hebben we ervaren hoe belangrijk en goed het was dat we weer op elkaar konden rekenen! 
 
Daarvoor zijn we jullie dankbaar: heel graag tot snel in 2021!

Advent Inline 2

 

 


Vragen?

Gerelateerde artikelen
Effectieve etnomarketing

Waarom laten marketeers een groep van 4 miljoen mensen links liggen?

Ahmed Ait Moha
22 maart 2019
Goed communiceren met medewerkers

Goed communiceren met medewerkers belangrijker dan ooit tevoren

Ester Koot
09 juli 2020
Leren en ontwikkelen in coronatijd

Leren en ontwikkelen in coronatijd: minder budget, meer online

Ester Koot
16 november 2020
Gen Z en (merk)kleding

Generatie Z en (merk)kleding: kiezen ze voor Primark, of voor Prada?

Mara Huiskes
30 maart 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved