Toegankelijkheid

Skip to main content

Duik in het mediagedrag van jouw doelgroep

18 september 2023

Algoritmes bepalen steeds meer ons wereldbeeld en ook onze keuze voor specifieke mediakanalen. Eigen mediagebruik beïnvloedt jouw beeld van het mediagedrag van de gemiddelde Nederlander. Betrouwbare en relevante cijfers over het mediagebruik van Nederlanders geven jouw organisatie houvast. Ze zorgen dat jouw organisatie geen verkeerde aannames doet op basis van jouw eigen mediabubbel. Duik in het mediagedrag van jouw doelgroep met behulp van ons mediadashboard

Maar wat is het mediagedrag van jouw doelgroep? Weet jij welke mediakanalen jouw doelgroep gebruikt? Bereik je ze via traditionele kanalen zoals televisie en radio? Of kun je jouw campagnes beter inzetten op andere kanalen zoals social media, streamingplatforms en in podcasts? Als je weet waar jouw doelgroep zich bevindt, stem je effectief jouw beleid hierop af en optimaliseer je de marketing- en communicatieactiviteiten.


Verplaats je in het mediagedrag van jouw doelgroep

Op basis van kwantitatief onderzoek naar het mediagebruik van Nederlanders krijg jij als mediaexploitant of zender meer inzicht in jouw publiek. Ook helpt het jou als mediastrateeg, creatief of planner om de juiste kanalen te kiezen voor campagnes. 

Het Motivaction Mediadashboard geeft organisaties de kans om in het mediagedrag van hun publiek of doelgroep te duiken. Denk hierbij aan het gebruik van televisie- en radiozenders, verschillende soorten programma’s, kranten en tijdschriften, sociale media en online kanalen. 

Ben met jouw campagnes en communicatie-uitingen aanwezig waar jouw doelgroep zich bevindt. Neem nu een jaarlicentie voor het dashboard af en je kunt op ieder moment een deepdive maken die voor jouw organisatie relevant is. 

 Ik wil dit mediadashboard 


Hoe werkt zo’n mediadashboard? 

Met het dashboard krijg je een jaar lang toegang tot de uitkomsten van het mediaonderzoek van Motivaction. Het voordeel van een dashboard is dat het geen statisch rapport is, maar dat je steeds actuele data tot je beschikking hebt. Hiermee verbeter je continu jouw eigen bereik. 


Wat levert het mediadashboard mijn organisatie op?

Het dashboard geeft je op basis van onze mediamodule harde cijfers die helpen om jouw keuzes qua media-inzet te maken en te onderbouwen. Je baseert jouw strategie op een grootschalig kwantitatief onderzoek onder een representatieve groep van 4.000 Nederlanders tussen de 18 en 80 jaar. 

Hierdoor kun je besparen op marketing- en campagnekosten. De investering in het dashboard verdien je namelijk ruimschoots terug doordat je doelgericht kunt targeten. 

Zo kom je erachter wat jouw publiek of doelgroep echt bezighoudt op het gebied van media. En waar jouw doelgroep zich bevindt. Dit ondersteunt jouw beleid, marketing en communicatie om gericht te werk te gaan op basis van cijfers, in plaats van onderbuikgevoel. 

Stap uit jouw persoonlijke mediabubbel en duik in het mediagedrag van jouw doelgroep.  Ook kun je jouw beleid, marketing en/of communicatie gericht inzetten op basis van cijfers in plaats van onderbuikgevoel (of jouw persoonlijke mediabubbel). 


Meer weten? 

Ben je geïnteresseerd en wil je zelf met het dashboard aan de slag? Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier.


Vragen?
Jeroen Senster

Email
Functie Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67


Gerelateerde artikelen

Meer aandacht, minder koopkracht voor gezonde en duurzame voeding

Clasine van der Wal
12 december 2023

Black Friday 2018 wordt een gekkenhuis

Ruurd Hielkema
22 november 2018

30% van de Nederlandse organisaties heeft geen leerbeleid

Ester Koot
09 december 2020

Kwalitatief onderzoek onder Babyboomers

Margré Nijkamp
26 april 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency