Toegankelijkheid

In gesprek met Generatie Z: schrijf je in voor WhatsUp Gen Z

17 december 2019

Jarenlang zijn millennials belangrijk geweest voor marketeers, maar een nieuwe generatie is in aantocht: Generatie Z. Geboren tussen 1995 en 2010, opgegroeid in de nasleep van 9/11 en de eerste generatie die zich geen leven zonder internet kan voorstellen.

Heeft dit ze echt zo activistisch gemaakt als sommigen denken? Zijn ze allemaal bevlogen met technologie? En kunnen we eigenlijk wel spreken van één Generatie Z? Om op die vragen, en vele anderen, antwoord te geven organiseert Motivaction het WhatsUp Gen Z onderzoek. Daarin stellen wij namens jou via een WhatsApp-groep vragen aan deze jongeren.


Hoe werkt het?

De traditionele manier van onderzoek doen sluit weinig aan bij de belevingswereld van Generatie Z. Motivaction beheert daarom een WhatsApp-groep met 15 enthousiaste jongeren. We kunnen hen zo benaderen voor meningen, ideeën, foto’s en filmpjes op een manier die bij ze past. Jij krijgt hiermee de kans om snel en efficiënt antwoorden en inzichten te krijgen vanuit deze belangrijke doelgroep.

Je kunt kiezen voor een deep dive, waarin je binnen 2 weken 3 keer een vraag of opdracht kunt uitzetten. Een andere optie is de dip vraag, waarbij je 1 ad hoc vraag of opdracht doorgeeft aan de doelgroep. Je kunt denken aan verschillende vormen voor de vraag die je hebt, denk aan een discussie of foto-opdracht.

 

Wat levert het op?

  • Direct inzicht in hoe Gen Z denkt, voelt en praat over de door jou ingebrachte onderwerpen
  • Inspiratie voor nieuwe proposities, innovaties of communicatie uitingen
  • In-context / in-the-moment opnames uit het leven van Gen Z
  • Authentieke, snelle reacties op door jou bedachte ideeën, vragen of voorstellen

Inschrijving voor deelname aan dit onderzoek is gesloten.


Vragen?

Gerelateerde artikelen
Voedingsgewoontes 2020

Voedingsgewoontes 2020: stagnerend aantal vegetariërs en veganisten

Ruurd Hielkema
26 oktober 2020

Geld verdienen en bijdragen aan een betere wereld kunnen prima samengaan

Gerard van der Werf
30 september 2022
Motivaction & 2Basics esports

Motivaction en 2Basics gaan samen wereld van eSports in kaart brengen

Jeroen Senster
11 januari 2018
Geen voorkeur duurzame kleding

Consument let niet op duurzaamheid bij kopen kleding

Sanne Bovendeert
25 februari 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved