Toegankelijkheid

Skip to main content

In gesprek met Generatie Z: schrijf je in voor WhatsUp Gen Z

17 december 2019

Jarenlang zijn millennials belangrijk geweest voor marketeers, maar een nieuwe generatie is in aantocht: Generatie Z. Geboren tussen 1995 en 2010, opgegroeid in de nasleep van 9/11 en de eerste generatie die zich geen leven zonder internet kan voorstellen.

Heeft dit ze echt zo activistisch gemaakt als sommigen denken? Zijn ze allemaal bevlogen met technologie? En kunnen we eigenlijk wel spreken van één Generatie Z? Om op die vragen, en vele anderen, antwoord te geven organiseert Motivaction het WhatsUp Gen Z onderzoek. Daarin stellen wij namens jou via een WhatsApp-groep vragen aan deze jongeren.


Hoe werkt het?

De traditionele manier van onderzoek doen sluit weinig aan bij de belevingswereld van Generatie Z. Motivaction beheert daarom een WhatsApp-groep met 15 enthousiaste jongeren. We kunnen hen zo benaderen voor meningen, ideeën, foto’s en filmpjes op een manier die bij ze past. Jij krijgt hiermee de kans om snel en efficiënt antwoorden en inzichten te krijgen vanuit deze belangrijke doelgroep.

Je kunt kiezen voor een deep dive, waarin je binnen 2 weken 3 keer een vraag of opdracht kunt uitzetten. Een andere optie is de dip vraag, waarbij je 1 ad hoc vraag of opdracht doorgeeft aan de doelgroep. Je kunt denken aan verschillende vormen voor de vraag die je hebt, denk aan een discussie of foto-opdracht.

 

Wat levert het op?

  • Direct inzicht in hoe Gen Z denkt, voelt en praat over de door jou ingebrachte onderwerpen
  • Inspiratie voor nieuwe proposities, innovaties of communicatie uitingen
  • In-context / in-the-moment opnames uit het leven van Gen Z
  • Authentieke, snelle reacties op door jou bedachte ideeën, vragen of voorstellen

Inschrijving voor deelname aan dit onderzoek is gesloten.

Deel dit artikel

Vragen?

Gerelateerde artikelen

Pasen: consument gaat dit jaar voor minstens een '8'

Ruurd Hielkema
04 april 2023

Pasen dit jaar stuk minder gevierd, wel recordaantal paasbrunches

Ruurd Hielkema
20 april 2020

Nederlandse CEO, pak je verantwoordelijkheid – helft Nederlandse bevolking ontevreden over rol bedrijven

Ruurd Hielkema
28 augustus 2020

Vijf redenen waarom kwalitatief onderzoek een must is

Henriët Hensen
28 augustus 2023
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency