Toegankelijkheid

Skip to main content

Uitgezocht🎙️: Is ChatGPT de heilige graal voor doelgroepanalyse?

21 september 2023

Bij Motivaction doen wij onderzoek naar de drijfveren en het gedrag van Nederlanders. Onze onderzoekers halen de onderste steen boven. Tijd om die rollen eens om te draaien. In deze podcast onderwerpen wij onze experts aan een vragenvuur over de laatste ontwikkelingen, zodat jij je business kunt laten groeien en impact kunt maken.

Aflevering 1: Is ChatGPT de heilige graal voor doelgroepanalyse?

In Uitgezocht de podcast van Motivaction praten wij met onze experts over de laatste trends en ontwikkelingen. In deze aflevering gaan wij in gesprek met Seth Schaafsma, onze expert op het gebied van data en analytics. Seth vertelt over de winst, maar ook over de valkuilen en risico’s van ChatGPT. Is het de heilige graal voor doelgroepanalyse? Waar moet je op letten als je de tool gebruikt voor jouw nieuwe marketingstrategie? Luister deze podcast en ontdek wat ChatGPT voor jou kan betekenen. Of juist niet.

Het is ook mogelijk om de aflevering te luisteren via Spotify en Springcast

Shownotes

Mentality™ is het unieke waarden- en leefstijlonderzoek van Motivaction dat een effectieve kijk geeft op doelgroepenindeling en -benadering. De invloed van sociale en demografische kenmerken op de opvattingen en het gedrag van mensen is sterk verminderd. Afkomst, sociale klasse, leeftijd en woonplaats zijn niet alleen meer bepalend voor hoe mensen in het leven staan en een succesvolle doelgroepsegmentatie. Lees hier meer over Mentality

Lees in de case van Oxfam Novib hoe database analyse inzicht geeft in de donateurs. Oxfam wilde meer inzicht in de waarden en drijfveren van hun achterban om de communicatie beter af te stemmen op hun wensen en behoeften. Hiermee creëert Oxfam Novib een langetermijnrelatie met de huidige donateurs en optimaliseert de werving van nieuwe donateurs.

Jouw database verrijken voor meer inzicht en strategie? Dat kan. Motivaction kan in kaart brengen hoe jouw klantenbestand is samengesteld op basis van Mentality. Door het verrijken van een klantenbestand ontstaat een rijk beeld van jouw klanten zonder te investeren in een enquête. Meer weten? Lees hier verder. 

 

Gerelateerde artikelen

Van ‘Dry January’ naar een alcoholvrij biertje in de zon

Loes Kleijngeld
08 april 2024

Niet eerder had Nederland zo weinig zin in een WK

ruurd hielkema
Ruurd Hielkema
14 november 2022

Corona Impact Monitor: Minder Nederlanders houden zich aan coronaregels

Bram van der Lelij
16 april 2020

Maatschappelijk merk-engagement is niet iets is wat overwaait

Pieter Paul Verheggen
09 augustus 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency