Toegankelijkheid

Skip to main content

Verbeter je donateurs- of vrijwilligerswerving met meer inzicht over jouw doelgroep

07 november 2023

Is jouw organisatie op zoek naar manieren om meer donateurs en/of vrijwilligers aan te trekken? Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat 56% van de Nederlanders bereid is om zich in de toekomst vrijwillig in te zetten voor maatschappelijke organisaties zoals een goed doel. Ondanks deze grote bereidheid, blijkt het in de praktijk toch lastig om vrijwilligers en donateurs aan te trekken. Meer inzicht in wat Nederlanders vinden van jouw organisatie en wat ze drijft om goede doelen te ondersteunen creëert waardevolle kansen voor jouw organisatie.

In hoeverre is jouw organisatie bekend bij Nederlanders? En als ze bekend zijn met jouw organisatie, welke percepties en associaties hebben ze? Door deel te nemen aan ons onderzoek krijg je inzicht in de naamsbekendheid en het imago van jouw organisatie, en hoe jouw organisatie zich verhoudt tot vergelijkbare organisaties. Bovendien geven we inzicht in de manieren waarop Nederlanders betrokken willen zijn bij goede doelen, of het nu gaat om donaties of vrijwilligerswerk, en welke frequentie en vorm zij verkiezen (eenmalig, regelmatig, via sponsoracties, enzovoort). Tot slot bieden we een uniek inzicht in het waardenprofiel van jouw doelgroep, gebaseerd op ons Mentality-model.

Wat levert het op?

Met de resultaten van ons onderzoek bieden we jouw organisatie handvatten om de marketing- en communicatiestrategie rondom jullie naamsbekendheid, imago, donateurs- of vrijwilligerswerving te toetsen én aan te scherpen. De resultaten rapporteren we in een visuele PowerPoint-rapportage. De voor jullie organisatie specifieke vragen rapporteren we exclusief aan jullie. Waar mogelijk vergelijken we de resultaten van jouw organisatie met een benchmark naar keuze. Tevens bieden we inzicht in welke mate de verschillende Mentality-milieus belang hechten aan de thema’s waar jouw organisatie zich op richt. 

Hoe lang duurt dit traject?

We starten het onderzoek bij minimaal 4 deelnemende organisaties. We richten ons voor de start op begin januari en verwachten de rapportage eind februari op te leveren. 

Meedoen? Schrijf je in! 

Doordat meerdere organisatie kunnen meedoen is deelname aan het onderzoek al mogelijk vanaf 4.500 euro (exclusief BTW). 

Inschrijven kan tot 22 december.

Ben je geïnteresseerd in dit onderzoek? Download voor meer informatie het onderzoeksvoorstel via het downloadformulier op deze pagina. Hier lees je meer over het onderzoek en de aanvullende mogelijkheden. Of neem contact op met André Kamphuis () of Giovanni Giaquinto ().


Vragen?
André Kamphuis

Email 
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 66

Giovanni Giaquinto

Email
Functie Research Manager
Telefoon +31 (0)20 589 82 06


Gerelateerde artikelen

Helft millennials wil baan met flexibele werktijden

Jeroen Senster
17 april 2019

Een nieuwe meetmethode voor de merkkracht van retailmedia

Jeroen Bruin
07 september 2023

BBQ'en onverminderd populair, maar verandert wel van karakter

Ruurd Hielkema
26 augustus 2019

Vijf redenen waarom kwalitatief onderzoek een must is

Henriët Hensen
28 augustus 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency