QuickTalk onderzoek met inzicht in 3 dagen voor Vemedia

Achtergrond

Vemedia Consumer Healthcare is producent, verkoper en distributeur van onder andere zelfzorggeneesmiddelen en gezondheidsproducten. Een van de merken die zij voeren is Otalgan.

Otalgan is specialist in oorverzorging. Het merk heeft een groot assortiment van producten die helpen bij klachten als oorpijn, jeuk in het oor en overmatig oorsmeer. Otalgan is een OTC (over the counter) product dat met name wordt aangeboden via het drogisterij kanaal. Hier concurreert het met meerdere merken.

 

Uitdaging

Om haar positie te versterken en meer nieuwe kopers te trekken, wil Otalgan meer naamsbekendheid, inhoudelijke bekendheid en een sterker merkbeeld te creëren door middel van een TV campagne. Om ‘haakjes’ te vinden voor een TVC, was Vemedia op zoek naar consumenteninzichten in de beleving en het gedrag ten aanzien van oorpijn: wat doet, beweegt de consument en waarom? Hoe kijken ze naar verschillende producten en merken en hoe maken ze een keuze daarbinnen?

 

Aanpak

Motivaction heeft haar QuickTalk community ingezet voor het verkrijgen van de benodigde inzichten voor Vemedia.

QuickTalk is de vaste community van Motivaction met ruim 300 leden (doorsnee Nederland). Deze online community kunnen wij op ieder moment raadplegen voor kwantitatieve of kwalitatieve vraagstukken.

Voor Vemedia hebben we alle leden van de community benaderd en hiermee een brede basis voor het onderzoek gelegd. Vervolgens hebben we steeds verder ingezoomd op het aantal consumenten om specifieke en bruikbare inzichten te verkrijgen. Hierdoor hebben we zowel cijfermatige als kwalitatieve inzichten opgedaan.

Daarnaast hebben we in de QuickTalk community meerdere TVC concepten getest op de belangrijkste KPI’s. Door ook hier gesloten en open vragen te combineren, hebben we Vemedia en haar communicatiebureau van input voorzien voor het optimaliseren van de TVC campagne. 

 

Resultaten

  • Inzicht in de houding en het gedrag ten aanzien van de aanpak van oorproblemen
  • Een beeld van de customer journey binnen de drogist of apotheek
  • Inzicht in het merkbeeld en concurrenten
  • Zowel cijfermatig als diepgaand inzicht in de beleving van diverse TVC scripts.

Dit 3 dagen-durende onderzoek heeft Vemedia gebracht tot een helder besluit voor de inzet van de TVC evenals optimale finetuning.

 

 

Kijk voor meer informatie over QuickTalk op onze QuickTalk pagina.

Neem met vragen over deze case contact op met Monique van Holland of Margré Nijkamp.

 

Facebook Twitter LinkedIn