Toegankelijkheid

Skip to main content

adFlow: kwalitatief concept- en pretesten met nog meer gevoel en oog voor detail

Nauwkeurig en gedetailleerd inzicht in de impact en waardering van jouw reclame of reclameconcept. Met adFlow kijk je gedurende het interview mee terwijl de consument het campagne(concept) scoort en zie je real-time hoe de effectiviteit van jouw boodschap kan worden verhoogd.

Hoe lang kun je een reclame echt goed onthouden? De boodschap en sfeer blijven misschien wel hangen, maar die ene zin, die ene scene of de begeleidende muziek waarschijnlijk niet. Terwijl die elementen juist grote invloed kunnen hebben op hoe de ontvanger je commercial beleeft.

Onze voorkeuren komen namelijk vooral tot stand op basis van emotionele factoren. We zijn ons niet bewust van de feiten en argumenten, maar hebben meer aandacht voor de wijze waarop dingen worden gepresenteerd. Een communicatiestoring door een gebrek aan impact, te weinig emotionele waarde of een boodschap die niet bij de ontvanger past of niet goed wordt begrepen kan daarom afdoen aan wat een uiting bereikt.


Met onze kwalitatieve adFlow tool testen we met nog meer gevoel en veel nauwkeuriger wat de communicatiekracht is van je reclame(concept). We meten tijdens het interview niet alleen de waardering van een tv commercial, online video, moving storyboard of radiospot maar bespreken de score ook samen met de consument om nog meer inzicht te krijgen hoe hij of zij de verschillende elke scenes en elementen (beeld, tekst en geluid) ervaart.

 

 

Hoe werkt het?

Met de interactieve adFlow-tool geven deelnemers tijdens het kijken naar een video of luisteren naar een boodschap heel eenvoudig hun waardering door met de muis te bewegen: naar boven is positief, naar beneden negatief. Hiermee registreert adFlow tot op de seconde elke verandering in de emotionele waardering van de (reclame)spot. De adFlow-score wordt weergeven via een interactieve grafiek, waarvan de tijdslijn gekoppeld is aan het betreffende video- of radiofragment.

Direct na het kijken van de uiting gaan we met de deelnemer in gesprek. Waarom riep een bepaald element een gevoel bij je op? Want vond je van dit element? Hoe komt die piek of dat dal hier? Deze tool in combinatie met het gesprek helpt deelnemers om beter en nauwkeuriger te verwoorden hoe de verschillende scenes en elementen worden beleefd, begrepen en gewaardeerd.


Voordelen van deze methode zijn:

  • De scores kunnen direct na het kijken worden besproken met de deelnemer voor extra inzicht in de keuzes die hij of zij heeft gemaakt
  • Projectbetrokkenen kunnen vanuit de meekijkruimte live meebeleven hoe de uiting scoort en hoe de respondent reageert op de verschillende elementen
  • De adFLow-score wordt visueel vastgelegd door middel van grafieken en video’s met toelichting en citaten beschreven in de rapportage

 

Waarom adFlow gebruiken?

Door adFlow te gebruiken voor jouw concept- of pretest, krijg je unieke inzichten waarmee je:

  • Van seconde tot seconde kunt zien hoe een tv of moving storyboard wordt gewaardeerd
  • Achterhaalt welke elementen verantwoordelijk zijn voor de waardering van jouw uiting
  • Feedback krijgt over de unieke beleving van de verschillende scènes, doordat de adFlow-waardering direct met de deelnemer wordt besproken
  • Gericht bezig kunt met het aanscherpen van jouw tvc of moving storyboard

 

 

Wil je meer weten over adFlow? Neem dan contact op met Sander Kluiters.

 


Vragen?

Gerelateerde artikelen
Neuromarketing onderzoek

Neuromarketing: hoe reageren hersenen op communicatie?

Sander Kluiters
26 maart 2014
Shopper insights

Shopper insights

Clasine van der Wal
11 februari 2016
Online marktonderzoek

Online marktonderzoek

Kevin Miley
23 november 2015
Waardenvisualisatie

Waardenvisualisatie

Kevin Hengstz
31 maart 2015
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency