Toegankelijkheid
Er zijn steeds meer manieren om je doelgroep te bereiken, maar met name het vaststellen van de prestaties van offline campagnes is een grote uitdaging. Met Communication Analytics maken wij het effect van offline communicatie (tv, radio, print, nieuwsbrieven, beurzen etc.) net zo inzichtelijk als online communicatie. We gebruiken daarbij geavanceerde data-analyses om antwoord te geven op vragen als:
De antwoorden hierop vormen de basis voor optimalisatie van campagnes. Je ziet waar verbeteringen te behalen zijn en waar de focus van media-inzet op moet liggen.
Communication Analytics werkt in drie opeenvolgende stappen: dataverzameling, analyse en advies.
We helpen je met het verzamelen van de benodigde data. Dit zijn voornamelijk media uitzendschema’s en data van het bezoek naar je site of een andere effectvariabele. Alle data wordt door ons grondig gecontroleerd.
Uit het webbezoek isoleren we door middel van statistische modelleringstechnieken de bezoeken die veroorzaakt zijn door de campagne: het campagne-effect. Het campagne-effect op je webbezoek splitsen we uit naar een bijdrage van de verschillende mediumtypes. Door hier ook de uitgaven per mediumtype in mee te nemen ontstaat een universele vergelijking: de kosten per webbezoek (CPV). Zo kun je de prestaties van verschillende mediumtypes met elkaar vergelijken, ook als het budget verschillend is geweest. Daarnaast leggen we deze CPV’s naast onze benchmark om aan te geven hoe goed deze presteren ten opzichte van andere adverteerders.
De resultaten uit onze analyses worden verwerkt in een overzichtelijk rapport en toegelicht in een persoonlijke presentatie. Door doelgericht te focussen op verbetermogelijkheden helpen wij jou stap voor stap je campagne te optimaliseren.
Communication Analytics geeft antwoord op vragen als:
Dit alles om de ROI van media-inzet van je campagnes te verhogen.
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved