Communicatie-onderzoek – Verbeter uw communicatiestrategie en verhoog uw ROI van media en creatie

"Een hype als 'Goeiemoggel' voorspel je niet. Je kans op succes vergroot je wel aanzienlijk door te pretesten met Motivaction!"
Manager Corporate Branding & Advertising KPN

Effectief communiceren met uw klanten wordt steeds lastiger nu ze naar schatting dagelijks al met 100 tot 5.000 reclameboodschappen geconfronteerd worden. Met een jaarlijkse uitgave van zes miljard aan media-inzet en een toename van het aantal touchpoints en vormen, wordt het steeds moeilijker voor adverteerders om kosteneffectief consumenten te bereiken en bereiken. Immers kan het brein maar een beperkte hoeveelheid informatie verwerken en deze tot daad omzetten. 

 

Communicatie effectiviteit complex samenspel tussen media en creatie

Om grip te krijgen op deze situatie is het belangrijk om in te zien dat communicatie effectiviteit een complex samenspel is tussen media en creatie. Ongeveer 60 tot 80% van het effect van communicatie wordt zelfs bepaald door de kwaliteit van de creatie en propositie. Wij hebben ervaring met creaties die dankzij ons onderzoek zijn geoptimaliseerd en zo hetzelfde effect hebben gesorteerd met de helft van het mediabudget.

 

Effectiviteit = Media x Creatie!

 

Ons doel is het verhogen van uw ROI door vragen te beantwoorden zoals: Wat levert mijn reclame-investering nou heel concreet op in termen van conversie, website of winkel bezoek en sales? Aan welke knoppen moet ik draaien om mijn doelgroep effectief te bereiken en beraken? Voor antwoorden kijken wij naar de kwaliteit van de media, creatie en propositie.

 

Verbeter uw communicatie door inzet marktonderzoek

Afhankelijk van waar u staat met uw campagneontwikkeling, zetten wij gerichte methoden en technieken in die helpen uw communicatie te verbeteren. Onze brede scala aan expertises bevat zowel Interview (kwalitatief/kwantitatief ondervragen van de doelgroep) als Neuroview (Impliciete Associatie Test, InnerWorld, Facial Coding, Eyetracking), waarbij we samenwerken met Validators.

 

Communicatie-onderzoek - input communicatie Communicatie-onderzoek - conceptontwikkeling Communicatie-onderzoek - concept pretesting Communicatie-onderzoek - effectmeting merk en creatie Communicatie-onderzoek - effectmeting media

 

Bereik de juiste doelgroepen

Doordat er bij Motivaction veel specialisten werken met jarenlange ervaring, kunnen wij ervoor zorgen dat elk onderzoek op hoog niveau wordt uitgevoerd. Wij staan niet aan de zijlijn, maar zijn dagelijks bezig met het effectiever bereiken en beraken van doelgroepen. Wij bieden standaardisatie en maatwerk, welke hand in hand gaan om zo flexibiliteit en benchmarks te creëren.

 

Bekijk onderaan onze verschillende onderzoeksmethoden op het gebied van communicatie-onderzoek! Zullen we kennis maken? Wij kijken er naar uit om samen met u meer ROI te halen uit uw communicatie.

 
 

Facebook Twitter LinkedIn