M-Talk Community

Door een community te gebruiken ipv focusgroepen hebben we een groep kunnen volgen, actuele thema’s in kunnen brengen en konden we meer reageren op discussies dan bij focusgroepen het geval zou zijn. 
 Hans van Boetzelaer RVO/Ministerie van EZ

Ik vond het eigenlijk iets te kort duren. Ik was nog niet klaar met de community. Dus ik blijf graag meedoen en meedenken!”

- Deelnemer aan onze community onderzoek

 

Wat is een M-talk community?

In een M-talk community komt een groep mensen samen in een online omgeving om met elkaar in discussie te gaan, hun eigen overwegingen en gedrag te beschrijven, producten te testen of om samen te brainstormen.

Dit gebeurt allemaal aan de hand van vragen die bijdragen aan de onderzoeksdoelstelling en onder begeleiding van een moderator die ruimte verzorgt voor zowel spontane reacties als meer onderbouwde antwoorden.

Interactie staat hierbij centraal tussen de deelnemers. Het is een two-way-conversation waarbij een echt ‘community gevoel’ ontstaat naarmate het onderzoek langer bezig is. Die verbondenheid tussen de deelnemers stimuleert openhartige en authentieke uitingen, een M-talk community is daarom erg geschikt om:

  • In te spelen op complexe thema’s of radicaal nieuwe concepten
  • Deelnemers langer te laten nadenken over gewoontegedrag en onbewuste gedragspatronen
  • Gevoelige onderwerpen die in de privésfeer liggen te bespreken

 

Waarom kiezen voor een M-talk community?

Door één of meerdere groep(en) voor een bepaalde  periode te volgen, ontstaat een veel directer inzicht in wat zij echt denken en doen en waarom. Een communityonderzoek kan tussen de twee weken en een jaar duren en biedt daardoor de mogelijkheid om voortschrijdende inzichten en waardevolle feedback van deelnemers te integreren met onderwerpen die nog volgen. Dit vergroot het leereffect en de wendbaarheid binnen het onderzoek.

Met een M-talk community onderzoek krijg je:

  • Antwoord op vragen die je hebt gesteld, en op vragen die je niet van tevoren had bedacht
  • Diepgaand inzicht in de belevingswereld, de context en het dagelijks gedrag van jouw doelgroep
  • Een hoge interne betrokkenheid doordat geïnteresseerde medewerkers binnen de organisatie toegang krijgen

Je hebt continu toegang tot het platform en de mogelijkheid om tijdens het onderzoek vragen te blijven stellen. Daarnaast ontvang je na afloop een beschrijving van alle inzichten en praktisch toepasbare adviezen in een bondige en visueel aantrekkelijke rapportage.

 

Hoe werkt het in de praktijk?

We beginnen met een kick-off met alle projectbetrokkenen. Vervolgens stellen wij een topic planning op met een goede combinatie van inhoud en vorm voor alle deelnemers. Dit maakt het platform een leuke plek om te bezoeken waardoor zij langer enthousiast blijven. Samen bepalen we jouw rol en die van je collega’s als actieve vraagbaak, blogger of observer. Een moderator van Motivaction zal tijdens het onderzoek meerdere keren per dag online zijn om vragen te stellen aan de deelnemers en de interactie tussen hen te stimuleren. Met M-talk communities krijg je:

  • De mogelijkheid een variatie aan vraagvormen voor te leggen binnen één online omgeving
  • Deelnemers die niet regio gebonden zijn en op elk gewenst tijdstip kunnen inloggen
  • Een modulair, schaalbaar platform dat altijd toegankelijk is
  • Onbeperkte toegang voor jou en je collega’s

Wil je meer weten over M-talk community? Neem dan contact op met Monique van Holland of Janet Yuen.

Energiecommunity voor Stedin

Facebook Twitter LinkedIn