Toegankelijkheid

Skip to main content

Waardenvisualisatie

Experience branding

In de ervaringseconomie draait het erom dat merken of organisaties een emotionele relatie aangaan met consumenten. Door in producten, diensten en communicatie relevante kernwaarden uit te dragen worden consumenten in de onderbuik aangesproken en dat maakt de relatie met jouw merk en producten persoonlijk en betekenisvol.


Wat is waardenvisualisatie?

Waardenvisualisatie is de uitbeelding van persoonlijke waarden met foto’s en plaatjes. Omdat visuele informatie vaak meer directe associaties oproept dan tekstuele informatie, zijn we op zoek gegaan naar de synergie tussen tekstuele en visuele informatie over waarden. Motivaction is met Mentality al jarenlang expert op het gebied van waardenonderzoek. Aan de hand van een gevalideerde set visuals van verschillende waarden, zoals “authentiek, innovatief, betrouwbaar of sociaal”, is het mogelijk jouw kernwaarden beter in beeld te brengen in relatie tot jouw doelgroep.


Hoe werkt het in de praktijk?

De set visuele waardenkaarten is inzetbaar bij zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. In beide gevallen kunnen respondenten een merk, product of uiting op visuele wijze met waarden illustreren. Daarnaast kun je de kernwaarden van jouw organisatie laten beoordelen. Met behulp van interactieve MentalityConnector van Motivaction is met een paar muisklikken duidelijk welke doelgroepen aangesproken worden door de kernwaarden van jouw organisatie of product.
 

Wat levert het op?

Waardenvisualisatie helpt onderscheidende merkwaarden te ontwikkelen die perfect aansluiten bij jouw doelgroep. Of andersom: vanuit bestaande kern- of merkwaarden krijg je beter zicht op de juiste doelgroep. De resultaten helpen om alle marketingcommunicatie tastbaar af te stemmen op de gewenste positionering en doelgroepen.

 

 


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen
Omnibusonderzoek - snel gericht antwoord op onderzoeksvragen - intro

Omnibusonderzoek: gericht antwoord op dringende onderzoeksvragen

Jeroen Bruin
28 mei 2015
Motivaction onderzoekcommunity

M-Talk Community

Margré Nijkamp
12 augustus 2015
Onderbewuste van de doelgroep

InnerWorld: inzicht in het onderbewuste van jouw doelgroep

Sander Kluiters
25 maart 2014
Resultaten advertenties

BrandScope: in hoeverre werken jouw advertenties

Jeroen Bruin
25 maart 2014
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency