Toegankelijkheid
Sponsoring is een effectieve manier om naamsbekendheid, groei of enthousiasme voor een merk te realiseren. Omdat de investeringen hierin steeds groter worden, wordt het ook belangrijker om het rendement van sponsoring goed in beeld te krijgen. Dat kan met de Sponsoreffectmeting van Motivaction. Hiermee meten we de effectiviteit van jouw sponsoring, en bieden we je mogelijkheden om deze verder aan te scherpen.
Met een sponsoreffectmeting brengen wij de effecten van marketing en sponsoring in kaart. Wij laten zien wat het oplevert wanneer je sponsorships aangaat met bijvoorbeeld evenementen of tv-programma’s. Daarnaast adviseren wij je of en hoe de sponsoring verbeterd kan worden voor optimale effectiviteit. Op basis van een gevalideerde onderzoeksopzet beantwoorden wij vragen als:
Om sponsor- en campagne-effecten vast te stellen voeren wij voor de start van de sponsorcampagne een nulmeting uit onder een relevante of representatieve groep Nederlanders. Direct na afloop vindt een effectmeting plaats onder mensen die wel en niet in aanraking zijn gekomen met de campagne. Door de manier waarop wij de steekproef opzetten, meten we zuivere effecten, zodat de resultaten kunnen worden toegeschreven aan de sponsoring. Bij langlopende of continue sponsorships monitoren we de ontwikkeling in de in de merkindicatoren met tussenmetingen.
Wat een sponsoring oplevert verschilt per project. Ieder project is verschillend en daarom krijgt elk sponsorvraagstuk een aanpak op maat.
Email j.senster@motivaction.nl
Functie
Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67
Email
s.schaafsma@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved