Toegankelijkheid

Bart Rentenaar

Researcher

Bart Rentenaar

Researcher

FMCG

Food

Retail

Mentality


Doelgroepsegmentatie


Neuro

In mijn rol als kwantitatief onderzoeker vergaar ik in het bijzonder inzichten voor bedrijven die handelen in consumentenproducten. Van bloemenkwekers tot aardappeltelers en van tankstations tot autohandelaren. Een breed onderzoeksveld, met een terugkerend thema: waarom maken consumenten de keuzes die ze maken? De zoektocht naar het antwoord op deze vraag loopt voor elke branche en elk bedrijf anders, met voor mij de schone taak om dit antwoord om te zetten in bruikbare inzichten.

In het najaar van 2022 ben ik bij Motivaction aan de slag gegaan als kwantitatief onderzoeker binnen het team Consumentenproducten, wat uitstekend aansluit op mijn interesse in consumentengedrag. Deze interesse in consumentengedrag is ontstaan tijdens mijn bachelor Psychologie en is verder vormgegeven tijdens mijn master Economic and Consumer Psychology, beiden aan de Universiteit Leiden. Het leukste aan mijn werk is zien dat mijn rapporten enthousiast worden ontvangen; de verworven inzichten helpen de klant ook daadwerkelijk verder.


Actualiteiten

Nederland bezuinigt op boodschappen, voorkeur voor huismerken en goedkope basisproducten neemt toe

Els van der Velden
29 december 2022

Nederlanders eten seizoensbewust en klassiek, stamppot favoriet

Ruurd Hielkema
29 december 2022

Maak kennis met onze nieuwe collega's!

Damiano Pieters
28 december 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved