Toegankelijkheid

Skip to main content

Internationale onderzoeksnetwerken

Kwaliteit waarborgen door aansluiting netwerk

Goed internationaal onderzoek vergt specifieke vaardigheden en kennis. Het is belangrijk om de vergelijkbaarheid van de onderzoeksresultaten uit de verschillende landen te waarborgen.
Wij beschikken over researchers die ervaren zijn in het opzetten en uitvoeren van internationaal onderzoek. Zij doen dit aan de hand van protocollen die garanderen dat internationale studies goed op elkaar afgestemd zijn qua tijd, en dat de resultaten landspecifiek én landoverstijgend kunnen worden geanalyseerd en geïnterpreteerd.

 

Lokale partijen hebben kennis lokale markt

Daarnaast vraagt internationaal onderzoek goede kennis van de lokale markt en de betekenis van de resultaten in lokale setting. Tussen de consumenten uit de verschillende landen bestaan grote verschillen. Onze onderzoekers werken regelmatig samen met lokale onderzoekers van Motivaction-partnerbureaus in vele landen. Op deze wijze waarborgen wij dat de lokale betekenis van de uitkomsten van onderzoek niet verloren gaat.

Betrouwbaar internationaal onderzoek

Om op internationaal niveau zekerheid en betrouwbaarheid te bieden, maakt Motivaction deel uit van internationaal onderzoeksnetwerk GlobalNR. Met dit netwerk van onafhankelijke onderzoekbureaus hebben wij de toegang tot onderzoekspecialisten over de hele wereld. Daarnaast is Motivaction aangesloten bij een aantal mondiale organisaties, waaronder:

  • ESOMAR, de wereldorganisatie van marktonderzoekers. Pieter Paul Verheggen is actief als councilmember van ESOMAR. Frits Spangenberg was president en councilmember.
  • WAPOR, World Association of Public Opinion Research
  • AIMRI, Alliance of International Market Research Institutes


Motivaction is the Dutch representative of the global research WIN-Gallup network.

 

Gerelateerde artikelen

Financiële keuzes tijdens de dure decembermaand

Paloma Bunck
04 december 2023

Motivaction start samenwerking met digitalAudience

Seth Schaafsma
16 januari 2020

Eerlijke kleding kopen: jongeren willen wel, maar doen het niet 

Clasine van der Wal
27 november 2020

Maatschappelijk merk-engagement is niet iets is wat overwaait

Pieter Paul Verheggen
09 augustus 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency