Toegankelijkheid

Skip to main content

Internationale onderzoeksnetwerken

Kwaliteit waarborgen door aansluiting netwerk

Goed internationaal onderzoek vergt specifieke vaardigheden en kennis. Het is belangrijk om de vergelijkbaarheid van de onderzoeksresultaten uit de verschillende landen te waarborgen.
Wij beschikken over researchers die ervaren zijn in het opzetten en uitvoeren van internationaal onderzoek. Zij doen dit aan de hand van protocollen die garanderen dat de resultaten van onze internationale studies  landspecifiek én landoverstijgend te analyseren en interpreteren zijn.

 

Lokale partijen hebben kennis lokale markt

Internationaal onderzoek vraagt goede kennis van de lokale markt om de resultaten landspecifiek te duiden. Tussen de consumenten uit de verschillende landen bestaan grote verschillen. Onze onderzoekers werken regelmatig samen met partnerbureaus in vele landen. Op deze wijze waarborgen wij dat de lokale betekenis van de uitkomsten van onderzoek niet verloren gaat.

Betrouwbaar internationaal onderzoek

Om op internationaal niveau zekerheid en betrouwbaarheid te bieden, maakt Motivaction deel uit van internationaal onderzoeksnetwerken WIN en GlobalNR. Met dit netwerk van onafhankelijke onderzoekbureaus hebben wij de toegang tot onderzoekspecialisten over de hele wereld. Daarnaast is Motivaction aangesloten bij een aantal mondiale organisaties, waaronder:

  • ESOMAR, de wereldorganisatie van marktonderzoekers. Pieter Paul Verheggen was actief als councilmember van ESOMAR van 2014 tot 2020. In 2023 is de inzet van Pieter Paul voor internationaal marktonderzoek beloond met een ESOMAR250 award
  • WAPOR, World Association of Public Opinion Research

Glocalities

Glocalities is het zusterbedrijf van Motivaction. Glocalities helpt om mensen beter te begrijpen door doelgroepen te analyseren op basis van hun waarden, levensstijl, psychologie en trends in meer dan 60 landen.

Het onderzoek van Glocalities maakt gebruik van de nieuwste inzichten in gedragspyschologie, crosscultureel waardenonderzoek, segmentatie- en marktonderzoek. Met deze kennis levert Glocalities praktische inzichten in de beweegredenen van de verschillende Glocalities-segmenten, en geeft een uitgebreid beeld van hun levensstijl en ervaringen. De psychografische Glocalities-segmenten bieden vele nieuwe inzichten en inspiratie voor doelgroep-activatie.

 

 

Deel dit artikel

Vragen?
Pieter Paul Verheggen

Email
Functie Algemeen Directeur
Telefoon +31 (0)20 589 83 83

Maaike Zijderveld

Email
Functie Senior Sample Manager
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

De AVG in de praktijk

Jeroen Senster
21 mei 2019

Delen is het nieuwe dineren: shared dining is de trend voor kerst 2024

Ruurd Hielkema
05 december 2024

Onderzoek naar zorgplicht kredietverstrekkers legt behoefte bloot

Rob Doornbos
17 april 2018

Pride: wie kent het niet?

Merel Zuiderduin
31 juli 2024
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency