Toegankelijkheid

Skip to main content

Substantiële groep huiseigenaren wil hulp bij besparen

30 juni 2017

Uit een onderzoek van Motivaction, dat in opdracht van Energie-Nederland is uitgevoerd, blijkt dat een substantiële groep huiseigenaren hulp wil bij het besparen van energie. Een meerderheid van hen is ook bereid om te investeren in de isolatie van het huis.


Energie-Nederland vindt deze uitkomsten bemoedigend. Medy van der Laan: “Dit onderzoek toont de kansen voor besparingen bij mensen thuis. Energieleveranciers zijn volop bezig om klanten te helpen met het besparen van energie. De energiebedrijven verwachten de komende jaren 750.000 slimme diensten en producten (zoals in-home displays, inzicht-apps via smart phones en slimme thermostaten) te activeren of te installeren.” Op 23 mei tekende Energie-Nederland het Besparingsconvenant Gebouwde Omgeving met de toezegging dat leveranciers vanaf 2018 hun klanten maandelijks inzicht geven in het energieverbruik. Dit levert de klant een voordeel op van gemiddeld 45 euro per jaar. Het gaat daarbij om klanten bij wie een slimme meter is geplaatst.

Uit het onderzoek van Motivaction blijkt tevens dat mensen vooral geneigd zijn om het huis te isoleren als dit geld bespaart. Het bijdragen aan het milieu is voor een deel van de Nederlanders een prikkel om het huis beter te isoleren, maar niet voor iedereen. De meerderheid van de Nederlanders denkt wel dat ze ook zelf een bijdrage kunnen leveren aan een beter milieu. Huizenbezitters denken bij duurzame maatregelen het eerst aan het plaatsen van zonnepanelen.

 

Bron: Energie-Nederland, 28.06.2017


Vragen?
Gerard van der Werf

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 40


Gerelateerde artikelen

Acceptatie genderdiversiteit voornamelijk bepaald door waarden

André Kamphuis
16 augustus 2021

Mensen die veel zorg nodig hebben, stappen minder vaak over van zorgverzekeraar

Cecilia Keuchenius
10 mei 2019

Paradoxaal Nederland: vertrouwen in corona maatregelen kabinet en vervolgens lekker naar buiten

Pieter Paul Verheggen
24 maart 2020

In 4 stappen naar een nieuw concept. Stap 4: hoe maak je de go / no-go beslissing?

Henriët Hensen
16 januari 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency