Toegankelijkheid

Skip to main content

Nieuwsbrief okt '23: Voorkom verkeerde aannames over mediagebruik van jouw doelgroep

03 november 2023

Wist je dat ruim de helft van alle consumenten het belangrijk vindt dat kleding duurzaam is? Of dat bijna een derde van alle Nederlanders dit jaar Valentijnsdag vierde? Niet? Dan ben je bij onze nieuwsbrief aan het juiste adres!

We houden je graag 1 keer per maand op de hoogte van de nieuwste onderzoeken, laatste whitepapers en interessante events. Zo weet je precies wat er speelt.

Schrijf je hier in.

 

 

  - Natascha Schippers, Research Consultant

Goedendag,

De huidige standaarden voor bereiksonderzoek zijn recent vernieuwd en sterk verbeterd. Organisaties voor mediabereiksonderzoek kijken vooral naar het totaal aantal bereikte personen, huishoudens en leeftijdsgroepen.

Maar welke motieven schuilen daarachter? Waarom kijkt de ene groep dagelijks naar een talkshow, waar de andere liever afstemt op een talentenshow of een undercoverprogramma? Om antwoord te geven op deze vragen kijkt Motivaction naar verschillen tussen mediadoelgroepen op basis van Mentality.

Krijg meer grip op de mediaprofielen die relevant zijn voor jouw merk. Achterhaal de drijfveren van hun mediagedrag.

 

Laatste nieuws

Stem jouw mediabeleid af op jouw doelgroep met data

Podcasts zijn in de afgelopen jaren enorm populair geworden. Voor elk denkbaar onderwerp bestaat tegenwoordig een podcast. Wil jij weten welke genres een breed publiek bereiken en welke meer bedoeld zijn voor een specifiek, gepassioneerd publiek? 

Betrouwbare en relevante cijfers over het mediagebruik van Nederlanders geven jouw organisatie houvast. Ze zorgen dat jouw organisatie geen verkeerde aannames doet op basis van jouw eigen mediabubbel. Duik in het mediagedrag van jouw doelgroep met behulp van ons mediadashboard.

 

Doorbreek barrières tussen marktonderzoek en data science

Dankzij de samenwerking tussen Amsterdam Data Collective (ADC) en Motivaction ervaar je de kracht van harde data en zachte mensenkennis.

Wij zetten jouw data om in klant- en businesswaarde voor jouw organisatie.

Wij zijn thuis in de analyse en vertaling van survey data naar oplossingen voor klanten. ADC vult deze aan met kennis over data science en data engineering.

 

Meet het effect van jouw communicatie-uitingen

Al jaren verhogen retailers hun communicatie-uitingen om consumenten naar de winkelvloer toe te lokken. 

Vandaag de dag gebruiken marketeers steeds meer online tools zoals in-app reclames, out of home-mogelijkheden en digitale instore mediakanalen om de boodschap over te brengen. Maar welke effecten hebben deze verschillende communicatiemogelijkheden op de winkelvloer?

 

Uitgelicht

Verkiezingen: zo kijken politieke partijen tegen zorgpreventie aan

De Tweede Kamerverkiezingen van maart 2021 stonden in het teken van de Coronapandemie. Zorg was toen het belangrijkste verkiezingsthema. Niet alleen de behandeling van ziektes, maar ook de preventie hiervan.

Maar hebben politieke partijen tijdens de aanstaande verkiezingen ook aandacht voor deze thema’s? Wij doken in de verkiezingsprogramma’s van de grotere partijen om te achterhalen welke concrete plannen zij hebben op het gebied van preventie.

 

Weet waarvoor jouw doelgroep naar de supermarkt komt

Vertrouwde regionale supermarktketens verdwijnen. We scannen de boodschappen zelf en betalen met onze smartphone. Gemak is de norm geworden, maar flitsbezorgers hebben het zwaar. Maaltijdpakketten zijn niet aan te slepen, kant-en-klare salades staan in de min.

Dit whitepaper biedt een diepgaand inzicht in het gedrag van shoppers. Van drijfveren van verschillende soorten shoppers identificeren tot hun aankoopgedrag begrijpen, dit document biedt praktische handvatten om jouw doelgroep doeltreffend te benaderen.

Hoe helpt dit model om jouw doelgroepen effectief te benaderen?

 

Blogs

Populariteit moestuinen stijgt, geld is niet belangrijk

Ruim een kwart van de Nederlanders teelt zelf een deel van het dagelijks eten in zijn tuin of op zijn balkon.

De populariteit van moestuinieren is de afgelopen zeven jaar duidelijk toegenomen, onderzocht collega Ruurd Hielkema.

Moestuinieren is onder één milieu het meest populair. Benieuwd welke?

 

Het geheim van een succesvolle tango op de werkvloer

In de nieuwste aflevering van Uitgezocht, de podcast praten we met Ester Koot, expert HRM-onderzoek.

Ze vertelt hoe je kunt voorkomen dat goede medewerkers niet weglopen bij jouw organisatie. Hoe geef je ze aandacht en hoe houd je ze binnen? 

 

De sweet spot van werkgever Schiphol Group

Een EVP is belangrijke voor goed werkgeverschap en een sterk employer brand. Hoe behoud je in een krappe arbeidsmarkt je huidige talent én ben je aantrekkelijk voor je potentiële doelgroepen?

Daarvoor is een sterke werkgeversbelofte, een EVP, nodig die de juiste snaar raakt bij je doelgroep en die je huidige mensen trots maakt.

 

Aflevering 13: wordt deze winter weer een dure energiewinter?

Afgelopen winter stond in het teken van de energiecrisis en stijgende energieprijzen. In combinatie met de toenemende inflatie werd bijna iedereen in de portemonnee geraakt.

Rutte zei dat prijsstijgingen dit jaar niet worden verwacht. Maar hoe denken Nederlanders daar over?

 

SocialIcon
SocialIcon
SocialIcon
SocialIcon

 

Wil je elke maand als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste onderzoeken, laatste whitepapers en interessante events?

Schrijf je hier in:

 Meld je aan voor onze nieuwsbrief 


Vragen?

Email
Functie Marketing Communicatie Manager
Telefoon +31 20 58 98 379


Gerelateerde artikelen

Corona Impact Monitor: Groeiend vertrouwen van werknemers in voortbestaan organisatie, maar daling in baanzekerheid

Ester Koot
02 april 2020

De invloed van corona op werkend Nederland

Ester Koot
20 januari 2021

Gerard van der Werf schuift aan bij podcast HIER opgewekt

Gerard van der Werf
24 januari 2020

Gebruik voedingssupplementen na corona stabiel, méér geloof in de werking ervan

Ruurd Hielkema
21 maart 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency