Toegankelijkheid

Skip to main content

De ITeX Monitor door Motivaction & DEI

05 februari 2024

Motivaction heeft de marktbrede IT Experience (ITX) monitor van het failliete bureau Giarte overgenomen. Met deze overname zorgt Motivaction dat belangrijke marktinformatie beschikbaar blijft voor uitbesteders van grote ICT-projecten. Motivaction gaat hierbij samenwerken met het Digital Ecosystems Institute (DEI), waarmee wij onze positie in de markt voor ICT-onderzoek en consultancy verder versterken. 


Wat is het doel van de IT ecosystems Xperience (ITeX) Monitor? 

De studie wil voorzien in de grote informatiebehoefte aan zowel de vraag- als aanbodzijde van de markt voor IT-uitbesteding. Het uiteindelijke doel daarbij is te laten zien waar IT-bedrijven goed in zijn en ze te voorzien van inzichten om beter te kunnen samenwerken met hun klanten. Transparantie in de markt is daarvoor essentieel, deze studie draagt daar aan bij. De toegevoegde waarde van ITeX Monitor (voorheen bekend als ITX Monitor en Outsourcing Performance) is de focus op de Nederlandse markt en de unieke terugkoppeling. 
 

Wie doen er mee? 

Jaarlijks participeren ruim 40 vooraanstaande IT-bedrijven in de ITeX Monitor en delen ruim 800 organisaties hun IT-ervaringen. Deelnemers zijn CEO’s, CIO’s, CTO’s, CPO’s, COO’s, CFO’s, CISO’s, outsourcing VP’s, IT-managers en vendor-managers.

 

Waarom als IT-bedrijf participeren in de ITeX Monitor?

  1. Vergroot je inzicht in klantbeleving en kansen. De onderzoeksresultaten helpen je bedrijf bij het verbeteren van IT-dienstverlening en het vergroten van je onderscheidend vermogen.
  1. Versterk je zichtbaarheid in de markt. De resultaten uit ITeX Monitor zijn al jarenlang een leidraad voor de boardrooms van de top van de BV Nederland. Door deelname aan ITeX kom je sneller op de radar van prospects. Organisaties die meedoen aan ITeX laten zien dat zij zich kwetsbaar durven op te stellen, transparant zijn over klantbeleving en willen leren van feedback.
  1. Toon je klanten dat je continue wil verbeteren en open staat voor dialoog. De onderzoeksresultaten zijn een verifieerbare en openbare review van de performance die uitbesteder en IT-bedrijf handvatten biedt om met elkaar in gesprek te gaan over verbeterpunten.
  1. Doe inspiratie op voor je strategie en positionering. De ITeX Monitor is de bron voor zelfreflectie en levert praktische inzichten en inspiratie met betrekking tot klantbeleving. Met presentaties en workshops die voortborduren op onderzoeksresultaten, geven Motivaction en DEI antwoord op essentiële vragen. Wat speelt er in de markt? Welke uitdagingen zijn er? Hoe gaan andere organisaties hier mee om? Deze inzichten zorgen voor een nog scherpere focus voor je bedrijf.

 
Welke mogelijkheden zijn er om te participeren in de ITeX Monitor? 

Er zijn drie participatie-opties om deel te nemen aan de ITeX Monitor: 

BRONS: Uitkomsten jouw IT-bedrijf in ITeX Monitor-dashboard en ontvangst jaarboek. 
ZILVER: BRONS aangevuld met klantinterviews en presentatie op locatie. 
GOUD: ZILVER aangevuld met extra klantinterviews, logopartner en case tijdens jaarcongres en deelname aan de werkgroep DESF 2024. 
 
Voor meer informatie over deze participatie-opties; kijk dan op de website van het Digital Ecosystems Institute (DEI).

Voor meer informatie over de opzet van het ITeX Monitor-onderzoek kun je contact opnemen met Kevin Hengstz.

Neem contact op voor meer informatie over de ITeX Monitor


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen

Pieter Paul Verheggen spreekt op #OkBoomer – een dag over generatiemarketing

Pieter Paul Verheggen
10 juli 2020

In 4 stappen naar een nieuw concept. Stap 3: aanscherpen op basis van klantfeedback

Henriët Hensen
11 december 2019

Grote onzekerheid onder ondernemers door coronacrisis

Kevin Miley
07 april 2020

Rechter beslist: Wifitellen is veilig en mag weer!

Huib Lubbers
09 februari 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency