Cecilia Keuchenius
...
Senior Research Consultant
+31 (0)20 589 83 83

Als Senior Research Consultant bij Motivaction help ik organisaties met inzicht in hun doelgroep(en), en hoe zij met hen kunnen communiceren om hen te stimuleren tot het gewenste gedrag. Ik ben gespecialiseerd in de thema’s gedragsbeïnvloeding, doelgroepsegmentaties, en behoefte-, communicatie- en imago-onderzoek (deze hangen vaak ook samen).

Ik werk in ‘Team Maatschappij’ vooral voor opdrachtgevers die actief zijn op maatschappelijk vlak: voorlichtingsorganisaties, (semi)overheden, kennisinstituten en andere maatschappelijke organisaties.

Om tot de juiste inzichten te komen, gebruik ik diverse onderzoeksmethoden, van kwantitatieve segmentaties, experimenten en regressies tot (online) kwalitatieve methoden zoals diepte interviews, e-Safari’s en Communities. Ik vind het belangrijk dat onderzoeksresultaten een praktisch vervolg krijgen. Dit doe ik door de resultaten te delen met onze opdrachtgevers in toegankelijke presentaties en er samen mee aan de slag te gaan in praktische workshops.

Geschreven blogs:

Gedragsbeïnvloeding in de praktijk: 10 technieken uit de persconferentie van Rutte en De Jonge 31 maart

14 technieken gedragsbeïnvloeding van Mark Rutte persconferentie

Persconferentie Rutte schiet tekort in effectieve gedragsbeïnvloeding

10 uitspraken die ons gedrag beïnvloeden tijdens de coronacrisis

 

Achtergrond

Cecilia is in 2009 cum laude afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam met een studie Sociale Psychologie en een minor Sociologie. Zij ronde haar studie af met een stage bij de dienst Onderzoek en Statistiek van Gemeente Amsterdam en een onderzoek naar de tevredenheid met onbewuste keuzes. Voordat zij in 2013 bij Motivaction aan de slag ging heeft zij aansluitend op haar studie twee jaar als onderzoeker bij een ander onderzoeksbureau gewerkt.

 "Hoe staan Nederlanders in het leven, hoe zal hun levensinstelling in te toekomst gaan veranderen en hoe verhoudt dit zich tot de ontwikkelingen binnen een organisatie? Ik help opdrachtgevers graag om hier door middel van onderzoek meer inzicht in te geven.”

Facebook Twitter LinkedIn