BusinessLocus: meer inzicht verkrijgen in de drijfveren van ondernemers

11.03.2021 - Tegen het eind van het eerste kwartaal van 2021 kijken we terug naar een zeer turbulent jaar dat misschien wel de geschiedenisboekjes in gaat als het jaar dat alles veranderde. Ondernemers moesten alles uit de kast halen om wendbaar te blijven en te overleven, we moesten alledaagse activiteiten als overleggen en samenwerken opnieuw uitvinden en ‘onzekerheid’ werd een groot(s) begrip op zichzelf.

Wij hebben door het jaar heen ondernemers gevolgd met vragen over hoe zij deze crisis het hoofd bieden en wat zij doen om deze tijd door te komen. We hebben ook gezien dat ondernemers zoekende zijn. De een overleeft via trial and error overleeft, de ander stippelt doelbewust een route uit en een derde laat de zaken over zich heen komen. We hebben daarnaast ook gezien dat voor de ene ondernemer de coronacrisis een kans is, maar voor de ander alleen maar een uitdaging die leidt tot onzekerheid en stress. Ondanks alle onzekerheid, lijkt het erop dat we een kantelpunt naderen en merk je dat de maatschappelijke discussie zich steeds meer richt op de toekomst. Niet alleen de vraag hoe we ons uit de crisis vechten, maar ook de vraag wat er daarna komt, wacht op een antwoord. Ook van ondernemers. Motivaction en MKB Servicedesk hebben de handen ineen geslagen en starten een monitor waarbij we jou inzicht bieden in de ontwikkelingen binnen het MKB. Hierin stellen we belangrijke thema’s aan de orde zoals innovatie, wendbaarheid, vitaliteit, duurzaamheid en cyber(security), maar ook de dagelijkse omgang met de economische realiteit. We bieden je de gelegenheid om met jouw organisatie te participeren met eigen thema’s en vragen.

 

Aanpak

  • 1 meting per kwartaal.
  • Er is ruimte voor maximaal 4 organisaties om per keer deel te nemen.
  • We ondervragen per keer circa 500 MKB-ondernemers (van ZZP'er tot 100 werknemers)
  • De monitor bevat circa 10 basisvragen.
  • Iedere organisatie die wil participeren krijgt ruimte om 5 eigen vragen (5 stellingen als 1 vraag) in te brengen. Wij ondersteunen bij het goed formuleren van de vragen.
  • Als deliverable leveren we een tabellenset in Excel. Dit zijn makkelijk leesbare overzichten met de antwoorden op de basisvragen en de zelf ingebrachte vragen.
  • Optioneel is het mogelijk een PowerPoint rapportage te leveren.

 

Een belangrijk toevoeging aan de monitor is het BusinessLocus-model van Motivaction. Dit is een segmentatiemodel waarmee je inzicht krijgt in de drijfveren van ondernemers. Elk type ondernemer heeft verschillende dromen, wensen, ambities en een eigen strategie om dit alles te realiseren. In het BusinessLocus-model onderscheiden wij 6 typen ondernemers die op basis van hun ‘professionele’ normen en waarden van elkaar verschillen. Als je wilt weten welk type ondernemer je zelf bent, doe dan hier de test. Door BusinessLocus toe te voegen, verrijken we de monitor. Het biedt input voor je marketing communicatie strategie zodat je ondernemers gerichter en effectiever kunt benaderen en bereiken. Ons BusinessLocus-model helpt je bij hoe je deze ondernemers succesvol aanspreekt. Want wie weet wat ondernemers drijft, kan hen beter raken met een passende B2B marketing strategie.

 

Investering

Participatie is mogelijk vanaf € 8.000,- (exclusief 21% btw). (minimaal 3 deelnemers)

Heb je interesse? Neem dan contact op met Rob Doornbos of Kevin Miley.

Facebook Twitter LinkedIn