Motivaction en NoticeSound combineren expertise

Marktonderzoeksbureau Motivaction en NoticeSound, ontwikkelaar van de Sounders Music app, zijn een samenwerking aangegaan. Door hun data en expertise te combineren, kunnen beide partijen hun klanten voorzien van nog betere inzichten in de consument.

 

Aanvullende data

Zowel Motivaction als NoticeSound willen het muzikale landschap in kaart brengen. NoticeSound heeft muziektypologieën gemaakt op basis van de muzikale voorkeuren en gedragingen van respondenten. Motivaction heeft de maatschappij in kaart gebracht en mensen gesegmenteerd op basis van haar Mentality-model dat kijkt naar persoonlijke waarden, voorkeuren en levensstijl. Een combinatie van deze inzichten zorgt voor interessantere en rijkere profielen dan er tot nu toe bestonden. Door samen te werken willen beide partijen nieuwe manieren vinden om muziek te categoriseren, gebaseerd op verbanden tussen de Mentality-milieus van Motivaction en de muziektypologieën van NoticeSound.

 

Inzichten en analytics

Deze samenwerking zal de NoticeSound’s Sounders Music app voorzien van extra onderliggende data, wat diepere analyses mogelijk maakt. Bijvoorbeeld: artiesten die de app gebruiken om hun muziek te reviewen krijgen een beter beeld van hun doelgroep. Het toevoegen van nieuwe segmenten zorgt er ook voor dat artiesten hun muziek kunnen testen in nieuwe categorieën.

Radiostations profiteren ook van deze gecombineerde expertise. Het zorgt voor betere profielen van hun luisteraars gebaseerd op data. Met deze informatie kunnen radiostations beter de juiste adverteerders bereiken voor hun doelgroep. Daarnaast kunnen ze playlists samenstellen die hun marktaandeel onder de gewenste doelgroep vergroten. De nieuwe inzichten zullen ook merken helpen om de muziekvoorkeuren van hun klanten te begrijpen, waarmee zij de juiste media partner(s) voor hun boodschap kunnen kiezen.

Neem voor meer informatie contact op met Kevin Hengstz 

Facebook Twitter LinkedIn