Toegankelijkheid

Skip to main content

Impulsieve individualisten

Maak kennis met de Mentality-milieus!

Wie zijn de impulsieve individualisten?

Wie zijn de impulsieve individualisten?

De spontane consument die in de eerste plaats streeft naar een plezierig en comfortabel leven.
Impulsieve individualisten ambities

Ambities

  • Vrij zijn en zorgeloos leven
  • Vermaak
  • Leven met de dag
Impulsieve individualisten in maatschappij en politiek

Maatschappij en politiek

  • Weinig betrokken bij politiek
  • Verlangen naar erkenning en waardering
  • Vermijden complexiteit
  • Minder bezig met duurzaamheid
Impulsieve individualisten Werk en prestatie

Werken en presteren

  • Werken om te leven
  • Geen streven naar vastigheid of verantwoordelijkheid
  • Focus op korte termijn, wel wens om hogerop te komen
Impulsieve individualisten leefstijl

Leefstijl

  • Impulsief, gericht op het hier en nu
  • Materialistisch
  • Open voor nieuwe ervaringen
  • Wel attracties en evenementen, niet musea en theater
  • Aandacht voor uiterlijk
Impulsieve individualisten sociale relaties

Sociale relaties

  • Informeel
  • Niet hiërarchisch
Impulsieve individualisten sociodemografie

Sociodemografie

  • Wonen vaak in stedelijk gebied
  • Vaker 15-25 jaar, minder 60+
  • Ongeveer evenveel mannen als vrouwen
mentality milieu kosmopolieten mentality milieu kosmopolieten

Kosmopolieten

Kritische wereldburgers die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreren met moderne waarden als succes, materialisme en genieten.
mentality milieu postmoderne hedonisten mentality milieu postmoderne hedonisten

Postmoderne hedonisten

De pioniers van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.
mentality milieu impulsieve individualisten mentality milieu impulsieve individualisten

Impulsieve individualisten

De spontane consument die in de eerste plaats streeft naar een plezierig en comfortabel leven.
mentality milieu moderne burgerij mentality milieu moderne burgerij

Moderne burgerij

De conformistische, statusgevoelige burgerij die het evenwicht zoekt tussen traditie en moderne waarden als consumeren en genieten.
mentality milieu traditionele burgerij mentality milieu traditionele burgerij

Traditionele burgerij

De plichtsgetrouwe en op fatsoen gerichte burgerij die vasthoudt aan tradities, gewoonten en materiële bezittingen.
Mentality milieu postmaterialisten Mentality milieu postmaterialisten

Postmaterialisten

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.
mentality milieu conservatieven mentality milieu conservatieven

Nieuwe conservatieven

De liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die technologische ontwikkeling omarmt, maar terughoudend staat tegenover sociale en culturele vernieuwing.
mentality milieu opwaarts mobielen mentality milieu opwaarts mobielen

Opwaarts mobielen

De carrièregerichte individualisten met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.



Vragen?

Sander Metaal

Ervaren sociaal- en marktonderzoeker gespecialiseerd in onderzoek naar toegepaste waarden. Met ruim 15 jaar ervaring in uiteenlopende branches; centrale en lokale overheid, financiën, reclame, onderwijs, duurzame goederen, media, ngo's.


Deze klanten en opdrachtgevers
mogen we helpen met Mentality
De Koninklijke Bibliotheek (KB) als Gids: van schatkamer van kennis naar verbindend merk
Grootste merkonderzoek ooit voor de KB onthult welke waarden écht raken bij Nederlanders
Nieuwe positionering op basis van archetype ‘De Gids’, waarin ‘verbinding’ de rode draad is in alle communicatie
Van data tot magie: hoe Carré haar publiek én potentieel herontdekte
Bezoekersdata, Mentality-profielen en gebiedsinzicht samengebracht tot heldere doelgroepen voor Carré
Heldere merkessentie en doelgroep-handvatten: van CRM-segmentatie tot waarden-gedreven communicatie
Hoe Ace & Tate Mentality Shopperprofielen inzet voor slimme retail- en online groei
Focus op de twee belangrijkste shopperprofielen
Slimmere keuzes voor nieuwe winkels en gerichte marketing
Werkgeversimago voor een interne dienstverlening binnen de Rijksoverheid
Aangescherpt werkgeversimago, EVP die intern en extern raakt
Inzichten vertaald naar concrete persona's voor gerichte instroom
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.


Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency