Toegankelijkheid

Skip to main content

Postmaterialisten

Maak kennis met de segmenten!
Wie zijn de Postmaterialisten

Wie zijn de Postmaterialisten?

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.

Postmaterialiste ambities

Ambities

  • Zelfontplooiing
  • Solidair zijn en sociaal bewogen
  • Aandacht voor immateriële waarden
Postmaterialisten in de Maatschappij en politiek

Maatschappij en politiek

  • Maatschappelijk en politiek geëngageerd
  • Reflectief en kritisch
  • Solidair en tolerant
  • Internationaal geïnteresseerd
Postmaterialiste in Werk en prestatie

Werken en presteren

  • Geen centrale drijfveer
  • Balans zoeken tussen werken en privé-leven
  • Maatschappelijk nuttig zijn
Postmaterialiste leefstijl

Leefstijl

  • Planmatig en principieel
  • Niet consumptie- en vermaakgericht
  • Sober
  • Kunst en cultuur
Postmaterialiste sociale relaties

Sociale relaties

  • Individualistisch
  • Partners hebben eigen vriendenkring
Postmaterialiste sociodemografie

Sociodemografie

  • Meer vrouwen dan mannen
  • Iets vaker hogere leeftijd
  • Meer hoogopgeleiden
  • Alle inkomensniveaus
mentality milieu kosmopolieten mentality milieu kosmopolieten

Kosmopolieten

Kritische wereldburgers die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreren met moderne waarden als succes, materialisme en genieten.
mentality milieu postmoderne hedonisten mentality milieu postmoderne hedonisten

Postmoderne hedonisten

De pioniers van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.
mentality milieu impulsieve individualisten mentality milieu impulsieve individualisten

Impulsieve individualisten

De spontane consument die in de eerste plaats streeft naar een plezierig en comfortabel leven.
mentality milieu moderne burgerij mentality milieu moderne burgerij

Moderne burgerij

De conformistische, statusgevoelige burgerij die het evenwicht zoekt tussen traditie en moderne waarden als consumeren en genieten.
mentality milieu traditionele burgerij mentality milieu traditionele burgerij

Traditionele burgerij

De moralistische, plichtsgetrouwe en op de status-quo gerichte burgerij die vasthoudt aan tradities en materiële bezittingen.
Mentality milieu postmaterialisten Mentality milieu postmaterialisten

Postmaterialisten

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.
mentality milieu conservatieven mentality milieu conservatieven

Nieuwe conservatieven

De liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die technologische ontwikkeling omarmt, maar terughoudend staat tegenover sociale en culturele vernieuwing.
mentality milieu opwaarts mobielen mentality milieu opwaarts mobielen

Opwaarts mobielen

De carrièregerichte individualisten met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.



Vragen?

Sander Metaal

Ervaren sociaal- en marktonderzoeker gespecialiseerd in onderzoek naar toegepaste waarden. Met ruim 15 jaar ervaring in uiteenlopende branches; centrale en lokale overheid, financiën, reclame, onderwijs, duurzame goederen, media, ngo's.


Deze klanten en opdrachtgevers
mogen we helpen met Mentality
Sparkey test de de nieuwe werkgeverscampagne van Alliander
Inzicht in kracht en werking van campagne
Inzicht in de benodigde aanpassingen
Onderzoek naar gebruik witgoed voor Milieu Centraal
Handvatten voor kwantitatief vervolgonderzoek
Inzicht in gebruik witgoedapparaten
De sweet spot van werkgever Schiphol Group
Inzicht in- en externe werkgeversimago
EVP en input voor arbeidsmarktcampagne
Mentality webdesignadvies voor Apeldoorn Partners
Strategisch fundament voor website en merk
Kosten- en tijdbesparing nieuwe website 
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency