Dataset Marketing & Communicatie

Met deze dataset spreek jij jouw doelgroep het meest effectief aan

Hoe spreek jij jouw doelgroep aan? Op welke manier bereikt jouw boodschap de doelgroep? En hoe verwoord je de optimale boodschap? Whooz en Motivaction hebben een dataset gemaakt met daarin marketingcommunicatiedata over alle Nederlandse huishoudens. Deze dataset is gemakkelijk te koppelen aan jouw klantprofielen en zo kun je datagedreven beslissingen nemen over alle communicatie richting jouw doelgroepen en klanten.

Deze dataset beantwoordt veel specifieke vragen. Bijvoorbeeld wie aangesproken wil worden met ‘je’ of ‘u’, hoe vaak iemand benaderd wil worden en wat voor soort informatie zij wensen. Daarnaast toont de dataset kanaalvoorkeuren op de verschillende momenten in de customer journey, hoe personen aankoopbeslissingen maken en wat hun koopmotivaties zijn. Zo spreek jij in de toekomst jouw doelgroep het meest optimaal aan.

Meer weten? Bekijk dan de brochure. Of neem contact op met Seth Schaafsma.

 

Over Whooz

Whooz creëert al ruim 35 jaar een zo duidelijk mogelijk beeld van alle huishoudens in Nederland. Door deze data te vertalen naar inzichten en profielen, helpt Whooz bedrijven met concrete adviezen om beslissingen te nemen die passen bij de juiste doelgroep.

Als segmentatiespecialist geeft Whooz inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle ruim 7,9 miljoen huishoudens. Door jouw klantdata en -kennis met hun data te combineren, legt Whooz verbanden en krijgen doelgroepen een gezicht en een profiel. Zowel offline als online. Zo weet Whooz waar proposities de grootste kans van slagen hebben. Samen met partners als Motivaction blijft het bedrijf innoveren en hun diensten uitbreiden om te kunnen blijven voldoen aan de wensen van hun klanten.

 

Over het onderzoek

Whooz en Motivaction hebben een onderzoek opgezet om tot een dataset te komen, die bedrijven kunnen inzetten om marketingcommunicatie te optimaliseren. Dit onderzoek is uitgevoerd onder een grote representatieve steekproef Nederlanders. En door middel van statistische modellering zijn de onderzoeksresultaten geprojecteerd op alle Nederlandse huishoudens. Zoals je van Motivaction gewend bent, wordt alle data continu geüpdatet. Zo vindt ook eens per kwartaal een update plaats van de Dataset Marketing & Communicatie.

Facebook Twitter LinkedIn