Toegankelijkheid

Motivaction neemt in problemen geraakte onderzoeksbureau Trendbox over

03 januari 2017

Met deze overname - vlak voor de jaarwisseling - garandeert Motivaction de opdrachtgevers van Trendbox de voortzetting en afronding van lopende projecten, en biedt zij continuïteit voor de onderzoeken in 2017. Ook wordt het bedrijf hiermee uitgebreid met het respondentenpanel en de Life & Living-database van Trendbox. Met een aantal medewerkers wordt op dit moment gesprekken gevoerd over de overstap naar Motivaction.

 

Naam Trendbox wordt voortgezet
“Motivaction en Trendbox kennen elkaar al lang en de consumentenonderzoeken van Trendbox vormen een goede match met de onderzoeken die wij bij Motivaction uitvoeren” zegt algemeen directeur van Motivaction, Pieter Paul Verheggen. “Daarbij is de kennis op het gebied van consumententrends die is verzameld in ruim 20 jaar Life & Living-onderzoek uniek in Nederland en zullen wij die verder gaan ontsluiten voor onze opdrachtgevers. Motivaction zal de huidige database daarvoor blijven updaten en de consumententrends volgen. Bovendien onderzoeken wij of de Life & Living-database verrijkt kan worden met mediagegevens zodat wij nog gerichter marketing- en media-adviezen kunnen geven”.

 

Mogelijkheden voor onderzoek worden vergroot
Met de overname van Het Nationale Panel van Trendbox heeft Motivaction de toegang verkregen tot ca. 40.000 extra deelnemers aan onderzoek. Hiermee kunnen wij de meest moeilijke steekproeven trekken en ingewikkelde onderzoeken uitvoeren. Commercieel directeur en managing partner Karel Slootman hierover: “Motivaction is de afgelopen jaren gegroeid en met de mogelijkheden die de Life & Living-monitor en Het Nationale Panel ons bieden, zal de groei met name op het gebied van consumentenonderzoek voor de FMCG-markt verder versterkt worden. Wij zullen onze positie als het grootste, zelfstandige onderzoeksbureau van Nederland hiermee verder kunnen uitbouwen."

Algemene informatie

Motivaction (opgericht in 1984) is met ruim 90 vaste medewerkers het grootste onafhankelijke onderzoeksbureau in Nederland dat nog volledig zelfstandig en in Nederlandse handen is. De directie wordt gevormd door Karel Slootman (commercieel directeur) en Pieter Paul Verheggen (algemeen directeur) die beiden eveneens partners zijn. Het bureau met een omzet van circa €10 mln. verwacht met de acquisitie van Trendbox in 2017 een groei te realiseren van circa 10%.

 

Voor meer informatie neem contact op met Pieter Paul Verheggen of Karel Slootman

 


Vragen?

Gerelateerde artikelen
Generatie Z en hun zorgen

Generatie Z: maken ze zich zorgen om de wereld, of toch meer om zichzelf?

Rachel Meijers
17 februari 2020

Zomer komt eraan: 1 op de 5 heeft airco

Cecilia Keuchenius
17 juni 2021
Richt jouw HR strategie op een kleine doelgroep

Een krappe arbeidsmarkt? Richt jouw HR-strategie op een kleinere doelgroep

Ester Koot
30 oktober 2019
Dit is de Kwestie logo zwarte achtergrond

Weinig Nederlanders bereid te vechten voor het vaderland

Jeroen Senster
28 april 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved