Toegankelijkheid

NPO FunX blijft groeien onder stadsjongeren

15 september 2017

Het weekbereik van NPO FunX is dit jaar onder jongeren van 15 tot 35 jaar in de vier grote steden gestegen naar 19%. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van NPO FunX. De jongerenzender is daarmee de nummer vier van best beluisterde radiozenders onder stadsjongeren.

 

Het bereik van NPO FunX blijft groeien onder de jongste doelgroep. In drie jaar tijd is het weekbereik onder stadsjongeren van NPO FunX toegenomen met 35%. NPO FunX is veruit het best beluisterde radiostation onder stadsjongeren met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse achtergrond. De jongerenzender wordt het best beluisterd door jongeren tussen de 15 en 24 jaar. In deze groep is het weekbereik van NPO FunX gestegen van 17% in 2016 naar 22% in 2017. Hiermee is NPO FunX de enige radiozender die significant beter scoort onder het jongste deel van haar doelgroep.

 

Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: "We zijn nu voor het eerst in de vier grote steden onder 15-35 jarigen de best beluisterde publieke radiozender. Ik ben trots dat we weer in weekbereik zijn gestegen en NPO FunX zich opnieuw bewijst als jongste en meest diverse mediamerk van Nederland. Meer en meer jonge luisteraars weten The Sound of the City te vinden en te waarderen. Dat bewijst dat onze muziek en informatie relevant is voor onze doelgroep en hun leefwereld."

Het onderzoek is door Motivaction uitgevoerd onder 2595 autochtone, Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders tussen de 15 en 35 jaar. De onderzoeksopzet en -uitvoering voor de bereiksmeting zijn goedgekeurd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De resultaten zijn niet afkomstig uit het NLO en om die reden kunnen er afwijkingen zijn.
 

Bron: NPO, 14.09.2017


Vragen?

Gerelateerde artikelen

Nederlandse CEO, pak je verantwoordelijkheid – helft Nederlandse bevolking ontevreden over rol bedrijven

Ruurd Hielkema
28 augustus 2020

Samenwerking Motivaction en Distrifood biedt grip op ‘de Shopper’

Clasine van der Wal
18 november 2021
Duurzaamheid woningen

Belang duurzaamheid op woningmarkt groeit

Gerard van der Werf
14 juli 2021

Wat komt er uit van verwachtingen over thuiswerken na corona?

Ester Koot
06 april 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved