Toegankelijkheid

Skip to main content

Durables – duurzame consumentenproducten

Een nieuwe fiets koop je niet zomaar. Mensen kijken misschien eerst online voor informatie of lopen de fietsenwinkel in.  De meesten zullen langer nadenken over de aanschaf van een fiets dan over hun dagelijkse boodschappen. Wat is precies hun customer journey?


Motivaction laat zien wat je klant drijft, hoe deze denkt en handelt. Wij bieden diepgaand inzicht in de klantreis naar een nieuw product. Dit kan voor een fiets zijn maar ook voor andere duurzame consumentenproducten, die wij durables noemen. Voor deze durabels maken wij doelgroepanalyses en voeren communicatieonderzoek uit.


Wat zijn durables?

Durables zijn producten die je in het dagelijks leven gebruikt, maar je minder vaak aangeschaft dan bijvoorbeeld voedingsmiddelen. Denk aan auto’s, kinderwagens, scheerapparaten of servies. Durables gaan vaak langer mee waardoor een lange periode bestaat tussen kopen en opnieuw kopen. Daarnaast gaat het bij durables vaak om een hoger bedrag, dus denken klanten ook langer na voordat ze overgaan tot een aankoop. Bij Motivaction maken we onderscheid tussen de volgende subcategorieën binnen de durables-sector:

  • Baby en kind
  • Huis
  • Electronica
  • Fietsen
  • Horen en zien
  • Automotive
  • Tuin en keuken
  • Kleding

 

Wat kunnen wij voor jou doen?

Onderzoek wint steeds meer terrein in de durables-sector en men ziet de toegevoegde waarde van het denken vanuit de wensen en behoeften van de klant steeds meer in: de eindklant wordt belangrijker. Online verkoop gaat hard waardoor je minder afhankelijk bent van het retailkanaal. Dus: “Wie is mijn klant?” is een hele belangrijke vraag.

Onderzoeken die we regelmatig uitvoeren in de durables-sector zijn: 

 

Bij durables denken klanten lang na over hun aankoop. Daarom wil je juist op dit gebied weten wat in hun hoofd omgaat. Wij maken een heldere analyse voor je en geven je handvatten om je eindgebruikers op de juiste manier te bereiken.
 

 

Gerelateerde artikelen
Marktonderzoek non-profit en goede doelen

Goede doelen

Bram van der Lelij
Marktonderzoek mediabureaus

Media

Henriët Hensen
Consultancy onderzoek

Consultancy

Kevin Miley
Marktonderzoek FMCG

FMCG

Ruurd Hielkema
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency