Toegankelijkheid

Retail

05 februari 2014

Hogere ROI marketing- en communicatie-investeringen

Het Nederlandse retaillandschap heeft de afgelopen jaren baanbrekende veranderingen doorgemaakt. Met de verschuiving van bricks naar clicks en de toetreding van tal van nieuwe spelers is er weinig meer hetzelfde gebleven. Maar de uitdagingen voor alle retailers zijn nog steeds hetzelfde:

 

  • Hoe krijg ik meer mensen in mijn (online) winkel?
  • Hoe zorg ik ervoor dat klanten bij mij blijven winkelen?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ze meer besteden als ze in mijn winkel zijn?


Een grondige kennis van de voorkeuren en aankoopmotieven van verschillende typen consumenten is onontbeerlijk om de juiste keuzen te maken in assortiment, kwaliteit, prijsstelling én bij de profilering van huismerken versus A-merken. Wij helpen opdrachtgevers met innovatieve onderzoekproposities en het geven van heldere implementeerbare adviezen. Het is onze missie om je alles in handen te geven voor het realiseren van een verbetering in return on investment van consumenten- en shoppercommunicatie én de activatie, met als doel het creëren van duurzame groei.


Wij zetten onze ruime kennis van en ervaring met consumenten- en shoppergedrag binnen de (online) retailsector ook graag voor je in. Zo zijn voor fabrikanten én retailers inzichten in de Shopper Decision Journey onmisbaar als zij de triggers en barriers willen onderscheiden bij verschillende typen consumenten en shoppers. Wij hebben een groot aantal onderzoeken uitgevoerd voor toonaangevende opdrachtgevers in de sector. Wij zijn ook partner van de EFMI Business School, het kennisinstituut voor de levensmiddelensector. En op congressen delen we onze jaarlijkse trendpresentatie of visie op shoppers en communicatie. Maar de focus ligt vooral op de vertaalslag in concrete handvatten voor de dagelijkse gang van zaken en de mid-/langetermijnstrategie.

Proposities die wij voor je in kunnen zetten:

 

We zetten onze kennis en ervaring ook graag voor je in voor het vergroten van de insights over de doelgroep en het realiseren van een hogere ROI op marketing- en communicatie-investeringen. 


Vragen?
Ruurd Hielkema

Ruurd Hielkema studeerde Nederlandse taal- en letterkunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, was medeoprichter van Trendbox, voorzitter van de Research Keurmerkgroep en bestuurslid van SIRE.


Email r.hielkema@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25



Gerelateerde artikelen
Marktonderzoek wonen en vastgoed

Wonen en Vastgoed

Marco Sodderland
05 februari 2014
Marktonderzoek retail

Retail

Ruurd Hielkema
05 februari 2014
Durables marktonderzoek

Durables – duurzame consumentenproducten

Sanne Bovendeert
23 maart 2017
Consultancy onderzoek

Consultancy

Kevin Miley
28 januari 2014
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved