Industrie

"Afspraken worden nagekomen, heldere rapportage en concrete aanbevelingen: wat kan een klant nog meer wensen?"
Eric-Jan van der Berg, Stafmedewerker Onderzoek en Informatie RAI Vereniging

In de industriebranche worden consumenten- en stakeholdersmarketing, werknemerstevredenheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen steeds belangrijker. De macht en invloed van de eindgebruiker is voelbaar en de transparantie neemt toe. Innovatie is hierbij cruciaal, zowel in het productieproces als in de ontwikkeling van het eindproduct.

Ook heeft de industrie vrijwel continu te maken met vraagstukken over internationale concurrentie, werkgelegenheid en kosten.

Effectief opereren door kennis van trends

De branche heeft een solide kennis van trends in de samenleving, in de opinies en voorkeuren van eindconsumenten en belangrijke stakeholders nodig. Wij geven met behulp van onze verschillende onderzoeksmodellen bruikbare en concrete antwoorden op jouw vraagstukken. Dankzij Mentality hebben wij als geen ander zicht op relevante trends en ontwikkelingen binnen de Nederlandse én internationale markt.

Wij beschikken over een uitgebreid stakeholdersnetwerk en een omvangrijk eigen consumentenpanel: StemPunt. Hierdoor hebben wij bij onderzoek gemakkelijk toegang tot voor jou relevante doelgroepen.

Vragen die wij onder andere beantwoorden voor de industriesector zijn:

  • Hoe ga je effectief om met hinder en overlast voor omwonenden en hoe betrek je hen bij besluiten?
  • Hoe kan de gebruiksvriendelijkheid van je product worden verhoogd?
  • Hoe ga je om met een merkenportfolio?
  • Wat is het imago bij belangrijke stakeholders en welke rol speelt duurzaamheid daarbij? Hoe kan je op het gebied van duurzaamheid excelleren?
  • Hoe kan je de loyaliteit van jouw medewerkers vergroten?

Facebook Twitter LinkedIn