Toegankelijkheid
Hoe ziet het onderwijs er over tien jaar uit? Die vraag is verrassend moeilijk te beantwoorden. Er verandert namelijk veel. Het actief en succesvol werven van zowel leerkrachten als leerlingen wordt voor scholen en onderwijsgroepen steeds belangrijker en lesprogramma’s zijn door ontwikkelingen in onze samenleving aan verandering onderhevig. Daarnaast nemen waarden en normen als kansengelijkheid en inclusiviteit een nieuwe rol in op onderwijsgebied.
Om hier op de juiste manier mee om te gaan en het imago van onderwijs(instellingen) te optimaliseren, is het essentieel om inzicht te hebben in de drijfveren van leraren, ouders van schoolgaande kinderen en natuurlijk de scholieren zelf.
Door middel van (markt)onderzoek creëer je kennis van al deze doelgroepen. Je kunt vervolgens het onderwijsaanbod succesvol afstemmen op de leerlingen, werknemers aantrekken met de juiste arbeidsmarktcommunicatie en alle budgetten doeltreffend inzetten. Onderzoek biedt bijvoorbeeld inzicht in:
Met onze ruime ervaring in onderzoek voor primair- en voortgezet onderwijs, middelbaar- en hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs kunnen wij helpen bij uiteenlopende vraagstukken door middel van:
Bij het uitvoeren van een onderzoek kijken wij verder dan het beschrijven van de onderzoeksuitkomsten, en denken we ook met je mee over de implementatie. We gebruiken diverse interactieve onderwijstools (o.a. VisualFocus, e-Safari, communities) om de verschillende doelgroepen te activeren en enthousiasmeren voor zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek. In onze rapportages geven wij graag handvatten en concrete aanbevelingen om de gestelde doelen te halen.
Wil je meer weten over onderwijs onderzoek? Neem dan contact op met Maartje Rooker.
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved