FMCG

Groeien in awareness, ITP, volume of penetratie? Doe ze mij maar allemaal!

Om als merk of retailformule de slag te kunnen winnen is het noodzakelijk om in te zetten op consumentenwaarden, op shopper insights én op het behouden van de de controle over het eigen merk door scherp te koersen op verschillende invloeden:

  • Afname van merkentrouw en het wegvallen van vaste beslissingspatronen; survival of the fittest!
  • Opkomst van de 'prosumer'. De consument die (meer en meer) zelf bepaalt wat hij of zij wil en wat past bij de individuele leefstijl.
  • Groeiende technologische oriëntatie en de toenemende behoefte aan expressie en verbondenheid met andere mensen, wereldwijd.


Mag ik op jouw boodschappenlijstje, klant?

In de FMCG-markt neemt de invloed van retailers sterk toe, terwijl het aantal retailers dat de gehele markt bedient afneemt. Binnen de groep aanbieders nemen de discounters een stevige marktpositie in.

  • Merkfabrikanten vechten om marktaandeel, schapimpact en de aandacht van verschillende typen consumenten.
  • Tegelijkertijd introduceren retailers concurrerende huismerken.
  • Ook zenden retailers steeds vaker commerciële boodschappen uit op de winkelvloer.
  • De kosten voor het bereiken van ‘die ene consument’ lopen steeds verder op door de toenemende versnippering van media-uitingen.


Wij helpen u bij duurzame groei

De snel veranderende FMCG- en retailbranche vraagt om diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van verschillende typen consumenten. Wij hebben aan de basis gestaan van een groot aantal Decision Journey-onderzoeken voor toonaangevende merken en retailers in de consumentenproductensector. Resultaat: een significant hogere ROI op marketing- en communicatieinvesteringen.

 Wij bieden innovatieve oplossingen op maat die strategisch én pragmatisch zijn.

  • Wie koopt mijn producten en welke doelgroep kan ik daarnaast beraken? (Mentality)
  • Hoe ziet het dagelijks leven van mijn doelgroep er uit en hoe doet mijn doelgroep boodschappen? (E-Safari, ShopperConnect)
  • Hoe ziet de Shopper Deciscion Tree eruit in mijn schap en welke elementen op mijn verpakking hebben een positief of juist negatief effect op de waardering of merkwaarden? (Schaponderzoek, Conjunctmeting en DesignNavigation)
  • Hoe kan ik data als penetratie en volume inkleuren met de ‘reasons why’. Waarom koopt mijn doelgroep wat hij koopt? (Mentality-Gfk-koppeling en Bisnode-koppeling)
  • Hoe kan ik het best mijn doelgroep ‘tot leven’ wekken door van mijn doelgroep 'echte' personen te maken met een naam en gezicht, hobby’s, motieven, verlangens en doelen in het leven? (Persona’s)
  • Welke onbewuste drivers en barrières leven er in het hoofd én in het hart van mijn doelgroep en hoe kan ik deze beïnvloeden? (InnerWorld en Neuromarketing)


 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn