Non-profit en goede doelen

 

Motivaction blijft innoveren om de non-profitsector effectieve handvatten te bieden. Wij ondersteunen non-profitorganisaties en goede doelen met onderzoek en advies om doelgericht te werken aan:

 

  • Gemotiveerde werknemers en vrijwilligers
  • Enthousiaste donateurs
  • Een goede reputatie bij stakeholders

 

Dertig jaar ervaring in de non-profit maakt dat wij goed op de hoogte zijn van specifieke omstandigheden. Tegelijkertijd biedt onze ervaring met for-profitbranches inspiratie voor out-of-the-boxoplossingen voor uw uitdagingen in de non-profitsector.


Kortom, wij helpen u innoveren zonder daarbij uw oorsprong en authenticiteit als non-profit- of goededoelenorganisatie uit het oog te verliezen.
 

Gemotiveerde werknemers en vrijwilligers

  • Strategisch HR-management: Uw menselijk kapitaal kennen, begrijpen en optimale ontplooiingskansen bieden is de sleutel voor een succesvolle organisatie. WorkLocus biedt u oplossingen voor strategisch human resource management.
  • Werknemersonderzoek: Wat biedt ú uw werknemers als non-profitorganisatie en hoe worden zij gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen?
  • Vrijwilligersonderzoek: Wat typeert uw vrijwilligers als persoon, wat motiveert hen om vrijwilligerswerk te doen, hoe zorgt u voor een goede balans tussen in- en uitstroom van vrijwilligers?

 

Enthousiaste donateurs

Wij bieden u praktisch inzetbare tools die u kunt inzetten om gerichter en met meer betrokkenheid fondsen te werven en met uw donateurs te communiceren.

 

Inspiratie

  • Fondsenwerving: De Mentality-fondsenwervingsmodule biedt u inzicht in waar het potentieel ligt voor fondsenwerving (nalatenschappen, major donors, corporate donors, periodieke giften, eenmalige giften).
  • Communicatie: Met persona’s weet u beter wie u probeert te bereiken met uw communicatie en fondsenwervingsactiviteiten.
  • Klantcontactstrategie: Een e-Safari of een community bieden u de kans om uw customer journey te ontwerpen. Door samenwerking met EDM verrijken wij uw ledendatabase en onderscheiden we de voor u meest kansrijke postcodegebieden voor werving.
  • Cause & merkbeleving: Met InnerWorld ontdekt u de diepere drivers van enthousiasme voor de cause waar uw als non-profit voor staat en de manier waarop uw merk daar invulling aan geeft.

Evaluatie

  • Merk: Met naamsbekendheid en imago-onderzoek en Communication Analytics helpen wij u de communicatiestrategie te evalueren.
  • Proposities: Met pretesten en posttesten helpen wij u om uw proposities te ontwikkelen, aan te scherpen en te leren van de impact die een propositie heeft op donateurs.

 

Een goede reputatie onder stakeholders

Voor non-profitorganisaties is het van toenemend belang om een goede relatie met stakeholders te onderhouden. Betrouwbare cijfers en diepgaande kennis van uw stakeholders is daarbij onmisbaar.

  • Reputatiemanagement: Met Stakeholder Reputation Insights houdt u bij alle in- en externe stakeholdergroepen de vinger aan de pols. En door cijfers met diepgang te combineren, bieden we ook context, duiding en handelingsperspectief. Daarmee werkt u effectief en efficiënt aan reputatieresistentie.
  • Persrelaties: Met Corporate Image Personderzoek houdt u de vinger aan de pols bij de media.
  • Stakeholdermanagement: Met Corporate Image en Performance Analyse brengen we in kaart hoe interne en externe doelgroepen tegen uw organisatie aankijken en hoe ze die waarderen.
     

Lees ook het artikel "Een like op Facebook is nog geen donatie" uit het vakblad Fondsenwerving. 

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn