Toegankelijkheid
Goede doelen organisaties staan voor steeds grotere uitdagingen. Naast de effort die zij continu steken in het aantrekken van nieuwe donateurs blijkt loyaliteit onder deze nieuwe groep steeds beperkter. Vooral jongen mensen ‘doneren’ vaak niet op regelmatige basis. Zij willen incidenteel iets doen als ze zich (tijdelijk) verbonden voelen met jouw goede doel of actie. Geen vaste donaties maar incidentele doenaties zijn in opkomst.
Hoe kan je als goed doel inspelen op deze ad hoc mentaliteit? En dit zonder jouw bestaande achterban van vaste donateurs uit het oog te verliezen? Daarvoor is het in eerste instantie belangrijk deze verschillende doelgroepen eens goed in kaart te brengen. Wie zijn dit? Waar liggen de nieuwe kansen? En tegelijkertijd: hoe voorkom je met nieuwe acties dat de vaste donateurs zich niet meer thuis voelen?
En denk verder vanuit de doelgroepen: welke fondsenwervingsstrategieën zijn effectief onder deze groepen, hoe waarderen zij de campagnes? Wat voor effect heeft de communicatie op het imago en daarmee de intentie om te doneren?
Motivaction helpt graag om overzicht te krijgen in de vragen die je beantwoord wil zien. Door marktonderzoek krijg jij inzicht in je doelgroep, hoe je hen succesvol aanspreekt en hoe je de reputatie van de organisatie verbetert of behoudt. Het helpt je om antwoord te vinden op vragen als:
Onze jarenlange ervaring in deze sector helpt ons daarnaast om trends voor je te ontrafelen, en uitkomsten te benchmarken. Je krijgt zo niet alleen op maat gemaakt advies, maar kunt jouw resultaten ook vergelijken met andere spelers in de markt zodat jij nog meer kennis hebt van wat er speelt.
Voor elk vraagstuk is een passende onderzoeksmethode te vinden. Om ervoor te zorgen dat jij de informatie krijgt die je verder helpt, kun je bij Motivaction kiezen voor bijvoorbeeld:
Wil je meer lezen over onderzoek van Motivaction voor goede doelen en de manieren waarop mensen zich willen inzetten? Download dan het onderzoeksrapport De Groene Vrijwilliger.
Neem voor meer informatie over de onderzoeksmogelijkheden contact op met Cecilia Keuchenius.
Email l.vanduist@motivaction.nl
Functie Researcher
Telefoon +31 (0)20 589 82 39
Email b.vanderlelij@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved