Toegankelijkheid
De cultuursector is sterk gericht op inhoud en kwaliteit. In de afgelopen jaren is daar een sterkere focus op marketing en communicatie bijgekomen omdat musea, podiumkunsten en festivals steeds harder worden afgerekend op het aantal bezoekers en het daarmee samenhangende bestaansrecht. Het bereiken van een breed publiek is een belangrijke factor. Events, merchandising en doelgroepgericht werken zijn noodzakelijke ingrediënten. Veel cultuurorganisaties ontwikkelen bijvoorbeeld een zelfstandige horecagelegenheid als ontmoetingsplek en genereren zo een extra omzetstroom.
Wij beschikken over uitgebreide kennis van en een groot netwerk binnen de cultuursector. Wij helpen en adviseren organisaties bij de verdere professionalisering en bij het bereiken van optimale effectiviteit van beleid en marketingactiviteiten. Door onderzoek, marketing en communicatie scherp op elkaar af te stemmen ben je in staat schaarse middelen effectiever in te zetten bij de dagelijkse besluiten.
Je krijgt antwoord op vragen als:
De leisuremarkt is zeer uitgebreid: reizen, sporten, recreëren, gamen, uitgaan, buiten de deur eten, kamperen, noem maar op. Steden profileren zich met citymarketingcampagnes en ons land profileert zich internationaal met voor buitenlandse toeristen aantrekkelijke proposities zoals cultuur, natuur en strand. Vrije tijd is beleving. Om belevenissen te creëren is de kennis van de drijfveren en keuzemotieven van de vrijetijdsconsument essentieel. In combinatie met onze uitgebreide doelgroepenkennis voeren wij imago- en positioneringsonderzoek uit voor de vrijetijdsmarkt, en doen wij communicatie- en producttests. Op basis van Mentality onderscheiden we de volgende vrijetijdsprofielen:
Email d.damen@motivaction.nl
Functie Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83
Email k.lammers@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 30
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved