Toegankelijkheid

Skip to main content

Diversiteit en inclusie

Vergroot het bereik en effect van jouw uitingen onder specifieke doelgroepen. Integreer de verscheidenheid van achtergronden in jouw marketingstrategie.

Een divers personeelsbestand kan zorgen voor betere beslissingen en een beter bedrijfsresultaat. Om verschillende mensen aan te trekken moet je in je communicatie duidelijk maken dat iedereen welkom is. En misschien nog wel belangrijker: mensen moeten dat ook voelen als ze eenmaal binnen zijn. Want divers talent vertrekt vaak binnen korte tijd. Met een diverse samenstelling van je bedrijf wordt het ook veel gemakkelijker om heel diverse klanten aan te spreken. In de ontwikkeling van producten en marketing houd je dan veel gemakkelijker rekening met verschillen tussen (sub-)culturen. Vaak weten marketeers niet of biculturele Nederlanders anders naar hun product of merk kijken. Dit alles geldt natuurlijk ook voor beleid van de overheid. De roep om beleid te maken mét de mensen over wie het gaat wordt steeds luider. Zo voorkom je dat een regeling of boodschap zijn doel mist. 

Wat wij doen 

Onderzoek onder biculturele Nederlanders 

Motivaction heeft meer dan 20 jaar ervaring met onderzoek onder mensen met een migratie-achtergrond. Dat gaat over mediagedrag, winkelgedrag, gezondheid, imago op de arbeidsmarkt en nog veel meer. Om tot goede steekproeven te komen van bijvoorbeeld Turkse of Caribische Nederlanders moet je vaak een stapje verder gaan dan standaard online panelonderzoek. We zoeken de mensen actief op en vragen ze of ze ter plekke een vragenlijst op een tablet willen invullen. Klik hier voor meer informatie.

Onderzoek onder LHBTI+ personen 

Organisaties zoeken naar manieren om in hun dienstverlening mensen niet op voorhand uit te sluiten vanwege hun seksuele oriëntatie of genderidentiteit. Denk bijvoorbeeld aan HEMA, dat make-up niet meer expliciet op vrouwen richt. Of Mastercard, dat bewust ruimte biedt om niet je geboortegeslacht en -naam op je creditcard te zetten. Organisaties die zo handelen, vinden het waarschijnlijk ook gemakkelijker om diverser personeel te vinden. Zulke aanpassingen in je productaanbod beginnen bij goed onderzoek. Wij hebben ruime ervaring met kwalitatief en kwantitatief onderzoek onder de verschillende groepen die onder LHBTI+ worden geschaard.

Onderzoek onder mensen met een lage sociaal-economische positie

De kennis over mensen met weinig kansen neemt toe bij de overheid. Maar er is nog steeds een kloof te dichten tussen beleidsmakers en de mensen die geholpen zouden moeten worden door het beleid. Wij werken voortdurend aan betere methoden om deze doelgroep met onderzoek te bereiken. Standaard panelonderzoek is daarvoor niet genoeg. Mensen die bezig zijn met de eerste levensbehoeften vullen niet zomaar een enquête in. Soms speelt ook laaggeletterdheid mee. Ook daar kunnen wij op inspelen. 

Wat levert het op  

  • Een groter bereik van communicatiecampagnes
  • Een goed imago bij een bredere groep Nederlanders
  • Een groter marktaandeel
  • Meer talent om in te kunnen huren 
  • Een betere werksfeer
  • Innovatie door vernieuwende inzichten
  • Beleid dat doet waarvoor het bedoeld is

Vragen?
André Kamphuis

Email 
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 66

Pieter Paul Verheggen

Email
Functie Algemeen Directeur
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Diversiteit en inclusie

Vergroot het bereik en effect van jouw uitingen onder specifieke doelgroepen. Integreer de verscheidenheid van achtergronden in jouw marketingstrategie.

Branding, positionering en communicatie

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? En hoe sluit je jouw branding en communicatie aan op jouw doelgroep?

Arbeidsmarkt

Datagedreven arbeidsmarktonderzoek biedt inzicht welke werknemers passen bij een succesvolle organisatie. Wij werken met jou samen aan het succes van jouw werknemers.

Gedragsbeïnvloeding

Onze experts bieden concrete handvatten en tactieken om het gedrag van jouw doelgroep in de gewenste richting te sturen.
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency