Toegankelijkheid

Skip to main content

BrandScope: in hoeverre werken jouw advertenties

Doet jouw reclame-euro wat je ervan verwacht?

Veel reclameboodschappen bereiken hun doel niet: de boodschap komt bijvoorbeeld niet aan bij de juiste doelgroepen, de boodschap wordt niet gelinkt aan de afzender of leidt niet tot het gewenste resultaat.


Wat is BrandScope?

BrandScope is het trackinginstrument van Motivaction, dat single source meet in hoeverre jouw advertenties werken en wat ze voor jouw merk doen. Met BrandScope weet je:

  • het effectieve en daadwerkelijke bereik van jouw reclamecampagne en van de campagnes van jouw concurrenten
  • de werkzaamheid van de diverse onderdelen van jouw campagne
  • de likeability van een campagne
  • de invloed van een campagne op jouw merk, aankoopgedrag van consumenten en hun loyaliteit

 

Hoe werkt het in de praktijk?

De kern van BrandScope zit hem in het omdraaien van de vraag die traditioneel wordt gesteld: wij vragen de doelgroep te beschrijven wát ze van de communicatie-uiting hebben gehoord of gezien en pas daarna wie de afzender was. Op deze manier brengen wij het daadwerkelijke reclame(herinnerings)bereik van een merk in kaart. Dit relateren wij vervolgens aan merkwaarden en communicatiewaarden van jou en (eventuele) concurrenten én aan de aankoopbereidheid en loyaliteit van de doelgroep aan jouw merk, product en/of dienst.


Wat levert het op?

Je hebt een geïntegreerd beeld van wat jouw communicatie je echt oplevert. Wij analyseren welke onderdelen en elementen in een campagne het beste hun werk doen, zodat je een diepgaand inzicht krijgt in de precieze werking van de campagne. Op basis van de analyses kan de campagne worden aangescherpt en geoptimaliseerd. Doordat BrandScope (in principe) een continu karakter heeft, zie je snel of de wijzigingen in de campagne het gewenste resultaat opleveren.

Wil je meer weten over BrandScope? Neem dan contact op met Jeroen Bruin.

 


Vragen?
Jeroen Bruin

Email
Functie Senior Data Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen
Neuromarketing onderzoek

Neuromarketing: hoe reageren hersenen op communicatie?

Sander Kluiters
26 maart 2014
Klantenpanel

Klantenpanel

Jeroen Bruin
26 maart 2014
Schaponderzoek

Schaponderzoek - Wat de consument echt ziet!

Clasine van der Wal
25 maart 2014
Concept- en pretest

Concept- en pretest - Voorspel de werking van jouw campagne

Sander Kluiters
23 februari 2015
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency