Werken bij Motivaction

Vacature: parttime codeur

Vacature: parttime codeur

Wij zijn op zoek naar een student of parttimer die ons team Data Consultancy kan helpen met codeerwerk. Ben jij een HBO- of WO-student(e) die relevante werkervaring op wil doen met data-analyse en geïnteresseerd is in onderzoek? Dan is deze functie perfect voor jou! 

 

Het team

Binnen Motivaction houdt het Data Consultancy team zich bezig met al het online onderzoek. De codeurs, waar jij ook bij gaat horen, zijn verantwoordelijk voor het coderen van de open vragen binnen deze onderzoeken. Je komt te werken in een jong en gezellig team met een informele werksfeer, in het centrum van Amsterdam. 

 

Over de functie 

Als codeur werk je zelfstandig binnen het codeerteam, maar heb je veel contact met de projectleiders van onderzoeken waar je mee bezig bent. Jij zorgt ervoor dat de (open) antwoorden die onze respondenten in online onderzoek hebben gegeven handig ingedeeld kunnen worden, zodat de onderzoekers de resultaten kunnen analyseren en cijfers kunnen duiden. Een rol met veel verantwoordelijkheid waarin je aan uiteenlopende onderzoeken werkt!   

 

Wat wij vragen: 

Om onze nieuwe collega te worden is het belangrijk dat je secuur en zelfstandig werkt, communicatief bent en proactief ingesteld. Daarnaast: 

  • Heb je HBO/WO-denkniveau, het liefst ben je tweede of derdejaars student 
  • Ben je minimaal 16 uur beschikbaar 
  • Heb je interesse in (markt)onderzoek 

 
Wat wij bieden: 

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen in kunt delen 
  • Een werkomgeving met doorgroeimogelijkheden en veel kans om jezelf te ontwikkelen 
  • Een hecht team waarin je kunt samenwerken met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen 

Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met Rochelle Houwaart via +31 20 58 98 392. Stuur om te solliciteren je cv en motivatie naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. 

 

Vacancy: international business development director

Vacature: international business development director

Think global, act local

Do you want to rise up against Goliath? Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and do you want to create a better marketing future for international brands which want to think global yet act local? Do you love putting your commercial skills to the test? Then join our team and step up to promote Motivaction’s Glocalities!

 

Glocalities: Resonate with consumer values and boost your business

Motivaction International is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. With the Glocalities research program <http://www.glocalities.com/> that covers 75% of the world economy, we hold a unique position in global market research. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients to grow internationally. Thanks to Glocalities, we possess in-depth knowledge, cross-cultural data and web-based tools to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in more than 24 key economies around the globe.

 

Motivaction uses the web revolution to take international market research one step further by globalizing and effectively applying our state-of-the-art values segmentation and persuasive targeting methods and expertise. With the Glocalities program, which is on the market since 2014, we serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 20 countries around the globe.

 

Looking for you?

We are in search of a commercial expert who will help us expand our business successfully worldwide. You will have the primary task of acquiring new international clients and approach senior-level decision makers from the global brands that were included in our international surveys. You must be able to approach and convince senior level managers such as CMOs and Insight Managers. You must click with the Glocalities program and embrace our creative, focused and social culture and our ambition to grow fast.

 

Job responsibilities:

  • Undertake new business activities in favorable markets
  • Create smart target lists together with the Glocalities program director, approach the defined prospects and clients, and meet with them to discuss opportunities
  • Translate rapidly-changing business and technology issues into relevant business proposals for our (potential) clients
  • Produce accurate and timely forecasts and assure an appropriate sales pipeline
  • Challenge the thinking of our clients to help them attain their goals in new ways
  • All of the above should result in you meeting your business targets

Your profile

We are in search of a sales professional who has the ability to open doors at an international executive level. Therefore, experience in (consultative) selling research and consulting services to senior and board level marketeers is a must-have. Moreover, since our products also demand abstract thinking, we value intellectual excellence and brightness.

 

As our ideal candidate, you fit the following profile:

  • You have been around as a professional in our industry for at least 10 years and you understand the issues and topics that are relevant in today’s globalizing economy.
  • You have at least 5 years of experience with (new) business development, successfully selling international market research projects (qualitative, quantitative, segmentation).
  • You can manage your personal sales strategies and know how to create results, even when the heat is on.
  • You have an extensive active network and a good reputation in commercial market research and consultancy.
  • You are being described by colleagues and friends as enthusiastic, socially conscious (multinational), intelligent, persevering.
  • You have a nose for opportunities and a talent for materializing them.
  • You have effective presentation, networking, and negotiation skills.
  • You have a team player mindset: proven skills for effective collaboration in multidisciplinary teams.
  • You have a startup mentality (e.g. wanting to leave a big bureaucratic market research chain to join an innovative, agile and disruptive startup).
  • You hold a master’s degree in marketing or one of the social sciences (e.g. psychology, sociology, communication studies).
  • You are a true cosmopolitan who is used to travelling for work. You currently live in the Netherlands or within reasonable traveling distance of Amsterdam.
  • You speak fluent English and one or more of the following languages: Chinese (Mandarin), French, German, Spanish.

 

Motivaction offers:

  • An environment where your initiative to explore and your ownership to create success is stimulated, valued and rewarded.
  • Plenty of facilities to invest in your personal and professional development.
  • The opportunities to dedicate your talents and expertise for our clients.
  • A competitive benefits package that will be ‘made to measure’.
  • An international working environment supported by home base (an excellent office location in the heart of Amsterdam).

 

Does your future include Motivaction?

Motivaction is a great company to work for: ambitious, independent and influential on the one hand; small-scale, informal and with a good atmosphere on the other hand. Teamwork within the company and close cooperation with our clients play a central role at Motivaction.

Visit motivaction.nl for more information on our company and visit glocalities.com for more information about the program. If you are interested and fit the requirements, please get in touch and apply for the job by sending your resume and cover letter to Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Please contact Martijn Lampert at Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. or +31651177770 for more details and questions.
 

Werken bij Motivaction: vacatures en meer

Er werken bij Motivaction ruim 90 (research) professionals met een passie voor hun vak. We voeren onderzoek uit in bijna alle vakgebieden, van banken en verzekeraars tot goede doelen en gemeenten. Er is dan ook veel expertise aanwezig in ons pand. Mensen die bij Motivaction werken zijn altijd bereid om hun kennis te delen, en waar nodig anderen te helpen met hun ontwikkeling.

Je kunt bij Motivaction jezelf zijn, een onderzoeksveld ontdekken dat jou drijft of je verder specialiseren op een gebied dat je al kent. Dat doe je bij ons door bijvoorbeeld extra opleidingen te volgen, met junior- en senior collega’s aan de slag te gaan of door het opzetten van een nieuw initiatief.

We staan altijd open voor enthousiaste en gedreven mensen die ons kunnen helpen om onze impact bij opdrachtgevers te vergroten. Heb jij affiniteit met, of ben je ervaren in marktonderzoek en marketingvraagstukken? Kijk eens naar onze vacatures.

Openstaande vacatures

 

Hoe is het om te werken bij Motivaction?

We kunnen je van alles vertellen over hoe het is om te werken bij Motivaction, maar we laten liever onze medewerkers aan het woord. Collega's Thijs en Jochem vertelden bijvoorbeeld over hun eerste maanden, en dit is hoe Ahmed en Tessa hun werk bij Motivaction ervaren:

 

"Na 15 jaar werk ik nog altijd met veel enthousiasme bij Motivaction. Dit heeft alles te maken met de grote dynamiek bij Motivaction; verschillende opdrachtgevers en opdrachten, met de zekerheid dat het altijd maatschappelijk relevante vraagstukken zijn. Daarnaast staat persoonlijke en professionele ontwikkeling hoog in het vaandel. Het bewijs is mijn eigen ontwikkeling van onderzoeker naar adviseur en mijn rol van projectcoordinator naar teamleider."

Ahmed Ait Moha, Senior Strategy Consultant bij Maatschappij

 

"Werken bij Motivaction betekent voor mij persoonlijke betrokkenheid: er wordt echt gekeken naar jouw interesses en behoeften. Dit in combinatie met de enorme collegialiteit, deskundigheid en een prettige sfeer maakt Motivaction een hele fijne plek om te werken. Een plek waar iedereen elkaar waardeert en graag helpt. Binnen mijn werk is het de dynamiek en variatie die mij aanspreekt, ik kom met veel verschillende mensen in gesprek over de meest uiteenlopende onderwerpen."

Tessa Rutten, Researcher bij Consumentenproducten

 

 

 

 

Een open sollicitatie kun je sturen naar:

Motivaction
t.a.v. Damiano Pieters
Postbus 15262
1001 MG Amsterdam
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Studentenbaan: allround respondentenselecteur

Team respondentenselectie is op zoek naar enthousiaste respondentenselecteurs om de onderzoeksvraag van opdrachtgevers te vertalen naar de juiste doelgroep.

Facebook Twitter LinkedIn