Werken bij Motivaction

Front-end Developer met Applicatie beheer ervaring

De wereld van marktonderzoek is volop in beweging in een de markt waarin grote veranderingen plaatsvinden. Bij Motivaction is innovatie daarom erg belangrijk. Het IT-team speelt hierin een sleutelrol. Van de doorontwikkeling van onze vragenlijstensoftware tot projecten als Workmotiv, de World of Glocalities-tool en onze websites. Onze programmeurs zetten hun vaardigheden in om samen mooie dingen te bouwen.

Het IT-team bestaat uit 2 developers, een database engineer, een systeembeheerder en onze head of insights technologies. In jouw rol als Front-end developer/ Application beheerder trek je op met de ervaren developers en werk je samen met hen aan projecten rondom de ontwikkeling van onderzoek software. 

 

Als Front-end developer/Applicatie beheerder bij Motivaction:

  • Ontwikkel en onderhoud je (onderzoeks)toepassingen voor klanten, gebaseerd op de door Motivaction ontworpen XS-infrastructuur Realiseer je aangeleverde designs en specificaties met de nieuwste front-end technologie.
  • Onderhoud je de XS-infrastructuur en ondersteun je onze Dynamics beheerder als fall back, en assisteer je gebruikers met vragen.
  • Overleg je met interne-, externe klanten en overige specialisten over functionele en technische ontwerpen voor nieuwe toepassingen of de (door)ontwikkeling van bestaande onderzoeksfunctionaliteiten.
  • Ben jij verantwoordelijk voor het bouwen van de Front-end, testen en opleveren van bovengenoemde toepassingen. 
  • Ben je actief betrokken bij het bewaren van de kwaliteit en efficiëntie van onderzoeksprojecten.

 

Jouw profiel

  • Tussen de 1 jaar en 3 jaar werkervaring in een functie als Front-ender/Applicatie beheerder.
  • Bekend met HTML/CSS/Javascript/XML/XSLT en VUE.js.
  • Enige ervaring met Dynamics applicatie beheer.
  • Ervaring met PowerBI, SharePoint, PowerApps en MSFlow is een sterke pré.
  • Je bent een problem solver en komt met creatieve oplossingen.

 

Motivaction biedt je in deze functie:

  • Een prachtige werklocatie in het centrum van Amsterdam.
  • Ondersteuning om ook goed thuis te kunnen werken (internetvergoeding, bureaustoel, laptop).
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een bijdragevrij pensioen.
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volle in te zetten zowel intern als voor onze opdrachtgevers en om veel te leren van ervaren IT-collega’s.
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling.
  • De dynamiek en energie die horen bij een middelgrote zakelijke dienstverlener en tegelijkertijd de relaxte sfeer van een hecht IT-team.

Naast je salaris, dat afhankelijk is van je werkervaring, krijg je van ons onder meer een premievrije pensioenopbouw, een winstdelingsregeling, telefoon- en internetkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.

 

Zit er Motivaction in jouw toekomst?

Ben jij de gedreven en enthousiaste IT-professional die wij zoeken? Solliciteer dan nu met je motivatiebrief met cv per e-mail naar sollicitatie@motivaction.nl!

Voor vragen over de functie-inhoud en onze manier van werken kun je contact opnemen met Erwin Nieuweweme, Head of Insights Technologies via 0205898383.

Vacature: research en insights professional (medior) bij team Dienstverlening

Ons team Dienstverlening is volop in beweging en werkzaam in de markt waarin grote veranderingen plaatsvinden. Naast de verschillende marketingvraagstukken op het gebied van branding, communicatie en productontwikkeling spelen ook belangrijke maatschappelijke vraagstukken een rol voor onze opdrachtgevers. Denk aan de energietransitie, de nieuwe toekomstige rol van banken, of de problemen voor starters en zzp’ers op de woningmarkt en het pensioenvraagstuk.

Voor dit team zoeken we een creatieve en ervaren kwalitatieve onderzoeker (medior), die zowel zelfstandig als in een team kan werken. Iemand die analytisch én commercieel is, die makkelijk de rode draad in een complex onderzoek ontdekt en geen genoegen neemt met oppervlakkigheid.

Wil jij op strategisch niveau onderzoeken en meedenken hoe onze opdrachtgevers hun reclamecampagne kunnen optimaliseren, hoe je mensen zo ver krijgt dat ze hun huis duurzaam gaan verwarmen, of hoe je jongvolwassenen bewust kan maken van het belang nu al na te denken over hun pensioen? Dan ben je in dit team aan het juiste adres!

Als research en insights professional zet jij je ervaring, expertise en interesse in om verschillende onderzoeks- en adviesprojecten in goede banen te leiden. Een groot deel van je tijd besteed je aan klanten en projecten.

In deze functie:

  • Vertaal je jouw visie op klantvragen door naar een passend onderzoeks- adviesvoorstel voor al bestaande en nieuwe klanten.
  • Zorg je voor een optimale relatie met nieuwe en bestaande klanten.
  • Werk je regelmatig op meerdere projecten tegelijkertijd en werk je mee aan kwalitatieve onderzoekstrajecten: van het formuleren van de gespreksrichtlijn of activity guide, het uitvoeren groepsdiscussies, diepte-interview of online communities en het analyseren en rapporteren van de onderzoeksresultaten.
  • Breng je in overleg met je senior advies uit voor de klanten op basis van onderzoeksresultaten
  • Organiseer en begeleid je (samen met collega’s) workshops.

 

Onze ideale insights en research professional:

Wat verwachten wij van je?

  • Je hebt minimaal 3-5 jaar ervaring in kwalitatief marktonderzoek. Bij voorkeur in één van de sectoren waar ons team zich op richt (maar dit is geen must).
  • Een afgeronde, relevante opleiding op academisch niveau, bijvoorbeeld (sociale) psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, bedrijfskunde of marketing.
  • Zelfstandig kunnen uitvoeren en analyseren van onderzoeken;
  • Nieuwsgierigheid naar de mens achter de cijfers en het verhaal achter de percepties, houdingen en gedragingen van mensen.
  • Helder kunnen formuleren en presenteren van insights en adviezen aan de opdrachtgever;
  • Affiniteit met bedrijven in de sector dienstverlening. Denk aan energie, banken, verzekeringen, pensioenen en consultancy (zowel zakelijke markt als consumentenmarkt)
  • Je bent gedreven en het een flexibele houding. Zoals je als kwalitiatief onderzoeker weet hoort zo nu en dan veldwerken op doordeweekse avonden bij het vak.

 

We bieden jou:

  • Een fulltime dienstverband (40 uur). Een werkweek van 32 of 36 uur behoort tot de mogelijkheden.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een bijdragevrij pensioen.
  • Een bruisende werkplek aan de rand van de Jordaan.
  • Ondersteuning om ook goed thuis te kunnen werken (internetvergoeding, bureaustoel, laptop).
  • Een leuke en inspirende werkomgeving met diverse opdrachtgevers die ook op maatschappelijk vlak hard aan de weg timmeren.
  • En bovenal een bevlogen en creatief team met veel verschillende disciplines en een hoop gezelligheid.

 

Zit er motivaction in jouw toekomst? 

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.  

Enthousiast geworden? We kijken uit naar jouw motivatie en CV. Deze kun je sturen naar: sollicitatie@motivaction.nl onder vermelding van de vacature.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie neem contact op met Jorn Lingsma (Teamleider CD) of Damiano Pieters (hoofd HR) via 020 589 83 83.

Vacature: projectmedewerker (32 - 40 uur) bij M-Select

projectmedewerker vacature

Motivaction weet wat mensen drijft. Sinds 1984 achterhalen we dit door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Via kwalitatief onderzoek gaan we met burgers en consumenten in gesprek over alledaagse en minder alledaagse onderwerpen. Ons team werft respondenten voor zowel zakelijk- als consumentenonderzoek. Voor de kwaliteit van het onderzoek is het van groot belang dat jij als projectmedewerker de juiste mensen uitnodigt.

 

Over de functie 

We bieden een uitdagende functie, waarbij je samen met de projectmanager verantwoordelijk bent voor het selectieproces van respondenten. Hierbij werk je ook nauw samen met kwalitatief onderzoekers. Bij de start van het selectieproces ga je samen met de projectmanager en de kwalitatief onderzoeker in gesprek om de doelgroep af te stemmen. De ene keer zijn jullie op zoek naar respondenten met jonge kinderen woonachtig buiten de Randstad en de andere keer gaan jullie op zoek naar zorgprofessionals of ICT-managers.

In samenwerking met de projectmanager maak je een plan om deze doelgroep te vinden en te enthousiasmeren voor deelname aan het onderzoek. Per selectie verschilt de opzet, soms werf je respondenten via onze M-Select database en soms werf je respondenten met behulp van onze social media-accounts. Vervolgens zorgen jullie dat het nodige aantal respondenten op tijd gevonden is en handel je alle administratie af.

 

Jouw werkzaamheden op een rij

  • Werven en selecteren van respondenten voor intern kwalitatief onderzoek van Motivaction én externe opdrachtgevers van M-Select
  • Het ondersteunen van de projectmanager bij het opzetten van vragenlijsten, steekproeven en mailings
  • Het maken en plaatsen van social media-posts en het aanleveren van content voor de M-select nieuwsbrief (het is goed als je hier al enige ervaring mee hebt vanuit bijvoorbeeld een stage!)

Ben jij onze ideale kandidaat?

 Als projectmedewerker houd je ervan om processen soepel te laten verlopen, beschik je over een goede dosis mensenkennis en ben je communicatief vaardig. Daarnaast: 

  • Ben je tussen de 32 en 40 uur beschikbaar
  • Kun je goed werken onder druk en kom je met creatieve oplossingen
  • Heb je een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Heb je HBO/WO werk- en denkniveau
  • Ervaring bij een callcenter of met projectmanagement is een pré!

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen kunt indelen
  • Een werkplek waarin je jouw communicatieve vaardigheden optimaal kunt inzetten
  • Een werkomgeving met doorgroeimogelijkheden tot projectmanager en veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

 

Zit Motivaction in jouw toekomst?

Voor vragen over de inhoud van de functie en onze manier van werken kun je contact opnemen met Amber Porsius (Teamleider M-Select) via 020 589 83 83. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een brief met cv naar managementM-select@motivaction.nl!

Vacature: Notulist/Enquêteur 

Bij Motivaction zijn we elke dag bezig met uitzoeken wat mensen drijft door middel van onderzoek. Door de jaren heen hebben we daarom het geluk om met een zeer gevarieerde klantenkring te kunnen werken: van de overheid tot de publieke omroep of bijvoorbeeld het FD. De ene keer analyseren we welke verpakkingen goed werken bij een supermarktproduct, de andere keer achterhalen we hoe bewoners van een gemeente denken over een beleidsverandering. Genoeg variatie dus!  

Hier kom jij kijken:  wij zijn op zoek naar enthousiaste collega’s om ons te ondersteunen bij het onderzoek.  

Over de functie  

Als notulist ga je op verschillende manieren helpen bij het verzamelen of het verwerken van onderzoeksgegevens. De ene keer doe je dit door opgenomen interviews te transcriberen en de andere keer zit je (digitaal) bij een kwalitatief onderzoek om live te notuleren. Snel kunnen typen is dus een vereiste! Als de omstandigheden het toelaten komt het ook voor dat je enquêtes afneemt op locatie. Je werkt veelal zelfstandig, maar onderhoudt ook nauw contact met de projectleiders van de desbetreffende onderzoeken. Jij zorgt ervoor dat de antwoorden die onze respondenten gegeven goed vastgelegd worden, zodat de onderzoekers de resultaten kunnen analyseren. 

   Herken jij je in de onderstaande vaardigheden? 

  • Notuleren  
  • Transcriberen van een interview en het coderen van de antwoorden  
  • Vragenlijsten invoeren en ervoor zorgen dat deze kloppen 
  • Enquêteren (online en op locatie, zodra dit weer kan!)   

 

Ben jij onze ideale kandidaat?  

Onze nieuwe collega werkt secuur en zelfstandig, is communicatief vaardig en proactief ingesteld. Daarnaast: 

  • Heb je HBO/WO denkniveau, liefst tweede of derdejaars student 
  • Ben je minimaal 12 uur per week beschikbaar 
  • Heb je affiniteit met (markt)onderzoek 
  • Is ervaring met onderzoekswerkzaamheden een mooie pré, maar niet verplicht 

 
Wat krijg je ervoor terug?  

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen in kunt delen 
  • Een werkomgeving met veel kans om jezelf te ontwikkelen 
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen    

 

Zit er motivaction in jouw toekomst? 

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.  

Voor meer informatie over de inhoud van de functie neem contact op met Damiano Pieters via 020 58 98 382. Stuur je sollicitatiebrief met cv per e-mail naar sollicitatie@motivaction.nl. 

Vacature: Research manager (kwantitatief) bij team Maatschappij

Vacature: Research manager (kwantitatief)

Spreken sociale vraagstukken jou aan? Heb jij ervaring met kwantitatieve onderzoeksprojecten – in het bijzonder over klanttevredenheid? En ben jij een talent op het gebied van relatiemanagement? Dan is deze functie iets voor jou.

Wij zoeken iemand die de lead wil nemen bij het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken voor een aantal uitvoeringsorganisaties van de overheid. Jij mag dus je tanden zetten in belangrijke onderzoeken voor de samenleving en grote maatschappelijke thema’s!

 

Hoe ga je dat doen?

Als research manager ontwerp, regisseer en voer je (primair kwantitatieve) onderzoeksprojecten uit. Je coacht en begeleidt ook (junior) researchers tijdens deze trajecten. Daarnaast investeer je in duurzame relaties met onze opdrachtgevers en creëer je bij zowel bestaande als nieuwe klanten mogelijkheden om onderzoeksprojecten uit te voeren.

 

Over jou

Ben jij onze nieuwe research manager? Dan:

  • Heb je ervaring met klanttevredenheidsonderzoeken, bij voorkeur in het maatschappelijk domein, en ben je bekend met de verschillende onderzoeksmethodieken die daarbij komen kijken (zoals customer journey’s, continue KTO’s en klantpanels)
  • Heb je een passie voor maatschappelijke vraagstukken en drijfveren
  • Heb je een universitaire master afgerond, bijvoorbeeld in sociale geografie, politicologie, sociologie of communicatiewetenschappen
  • Heb je circa 3 tot 5 jaar werkervaring in (primair) kwantitatief onderzoek
  • Heb je een ondernemende instelling, ben je wendbaar en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel

 

Wie zijn wij?

Ons Maatschappij-team houdt zich bezig met uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken zoals, duurzaamheid, veiligheid, polarisatie, mobiliteit en de kloof tussen overheid en burger. Wij voeren onze onderzoeken uit voor een groot scala aan overheidsinstellingen, zowel landelijk als regionaal. Ook doen we onderzoek naar de dienstverlening van een groot aantal overheidsinstellingen.

Ons team bestaat uit bijna 20 collega’s. We hebben een platte teamstructuur en korte lijntjes, waarin we naar elkaar omkijken en elkaar ondersteunen. We zijn gericht op eigen verantwoordelijkheid en bieden iedereen de ruimte voor ontwikkeling en eigen initiatief. Ons team bestaat uit een verscheidenheid aan karakters, waarbij iedereen bevlogen en vanuit maatschappelijke betrokkenheid samenwerkt voor leuke en grote opdrachtgevers.

 

Wat bieden we jou?

Naast een gezellig en informeel team en een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket, bieden wij:

  • Fulltime dienstverband (36-40 uur)
  • De mogelijkheden om je talenten te ontplooien en je te laten inspireren door ervaren teamleden
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De kans om impactvolle onderzoekstrajecten te leiden voor overheid en burger

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team.

 

Solliciteer hier

Neem voor meer informatie over de vacature Research manager kwantitatief onderzoek contact op met Ahmed Ait Moha via 020 589 83 83.

Wil je solliciteren? Stuur dan je sollicitatiebrief met cv naar: sollicitatie@motivaction.nl.

Facebook Twitter LinkedIn