Werken bij Motivaction

Vacature: IT-projectmanager

Vacature IT-projectmanager

Wil jij als IT-projectmanager de schakel zijn tussen het development team en de product owners? Wil jij jouw development ervaring inzetten als project manager?

De wereld van marktonderzoek is volop in beweging. Bij Motivaction is innovatie daarom erg belangrijk. Het IT-team speelt hierin een sleutelrol. Van de doorontwikkeling van onze vragenlijstensoftware tot projecten als Workmotiv of de World of Glocalities-tool. Onze programmeurs zetten hun vaardigheden in om samen mooie dingen te bouwen.

Het IT-development team bestaat uit 4 (backend/ front-end) developers, een database engineer, een systeembeheerder en onze head of insights technologies. In jouw rol als IT-projectmanager vorm jij de schakel tussen onze programmeurs en de product owners.

Jouw werkzaamheden als IT-projectmanager zijn onder andere het dagelijks aansturen van het development team. Daarnaast beoordeel én plan je IT-verzoeken in. Naast jouw managementrol ben je zelf ook aan het programmeren. Dit zal 25% van je tijd in beslag nemen. Er wordt Agile/Scrum gewerkt en men maakt gebruik van DevOps. Jij leidt dit in goede banen.
 

Jouw profiel:

  • 6 tot 10 jaar relevante werkervaring (ervaring in programmeren en projectmanagement)
  • Je bent een echt meewerkend voorman en wil dus zelf ook programmeren
  • Je bent bekend met: C# .NET, ASP, SQL Server en Javascript
  • Je hebt daarnaast ervaring met PowerBI en SharePoint, het liefst ook met PowerApps en MSFlow
  • Je bent een echte problem solver en komt met creatieve oplossingen voor de uitdagingen van een dynamische werkomgeving
     

Motivaction biedt je in deze fulltime functie (40-urige werkweek):

  • Een prachtige werklocatie in het centrum van Amsterdam
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volle in te zetten voor onze opdrachtgevers en om veel te leren van ervaren IT-collega’s
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De dynamiek en energie die horen bij een middelgrote zakelijke dienstverlener en tegelijkertijd de relaxte sfeer van een hecht IT-team

Naast je salaris, dat afhankelijk is van je werkervaring, biedt Motivaction je onder meer een premievrije pensioenopbouw, een winstdelingsregeling, telefoon- en internetkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.

 

Zit er Motivaction in jouw toekomst?

Ben jij de gedreven en enthousiaste IT-professional die wij zoeken, zoek ons dan op. Voor vragen over de functie-inhoud en onze manier van werken kun je contact opnemen met Julian Kievit, Head of Insights technologies via 0205898383. Stuur je motivatiebrief met cv per e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Vacature: kwalitatief (Senior) Research Manager bij team Consumentenproducten

Vacature: kwalitatief (Senior) Research Manager

We zijn op zoek naar een nieuwe collega die zijn of haar ruime onderzoeks- en advieservaring in wil zetten voor klanten variërend van Unilever tot Bolsius. Als onderzoeker bij team Consumentenproducten (CP) lever je waardevolle adviezen en zet je jouw ervaring in om (junior) collega’s naar de volgende stap in hun carrière te brengen.

 

Jouw werkzaamheden bij Motivaction

Als kwalitatief (Senior) Research Manager zet jij jouw expertise in om verschillende innovatieve onderzoeks- en adviesprojecten in goede banen te leiden. Een groot deel van je tijd besteed je aan klanten en projecten, daarnaast heb je tijd voor coachende taken. In deze functie:

  • Zorg je voor een optimale relatie met klanten en creëer je kansen voor nieuwe projecten bij bestaande en nieuwe klanten
  • Leid je meerdere projecten tegelijkertijd en werk je als projectleider mee aan kwalitatieve onderzoekstrajecten: groepsdiscussies, diepte-interviews, analyses en rapportages schrijven
  • Begeleid en coach je (junior) collega’s tijdens het uitvoeren van onderzoeks- en adviesprojecten
  • Breng je een passend advies uit aan onze klanten op basis van onderzoeksresultaten

 

Ben jij de (Senior) Research Manager die wij zoeken?

Dan heb je een can do mentaliteit, ben je positief ingesteld, herken en benut je kansen en neem je een flinke dosis energie mee naar dit leuke team. Daarnaast:

  • Heb je minimaal 5 jaar werkervaring in kwalitatief onderzoek
  • Werk je graag in een commerciële omgeving
  • Ben je klantgericht en in staat om zelfstandig de regie over onderzoeksprojecten te voeren

 

Wat bieden wij?

Naast een mooi en dynamisch team met gezellige collega’s, een inspirerende werkomgeving in Amsterdam en een marktconform-plus arbeidsvoorwaardenpakket, bieden wij:

  • Een dienstverband van 32 – 40 uur per week
  • Bij een fulltime dienstverband 25 vakantiedagen
  • Een teambonusregeling, reiskosten- en onkostenvergoeding
  • Een omgeving waar je alle ruimte krijgt om jezelf te ontwikkelen, plus de kans om samen met collega’s goede ideeën verder uit te werken
  • Volop de middelen om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling door in-house trainingen, korte cursussen of een langdurig opleidingstraject
  • Een team van experts dat graag hun kennis deelt en elkaar op de hoogte houdt van interessante ontwikkelingen binnen het vakgebied

 

Kom jij bij ons werken?

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, neem contact op met Clasine van der Wal of Monique van Holland via 020 589 8383. Stuur vóór 3 juni je sollicitatiebrief met cv per e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vacature: kwantitatief research manager ruimtelijke ordening bij team Maatschappij

Heb ji verstand van gentrificatie, stadsontwikkeling en duurzaamheid? En wil je door kwantitatief onderzoek inzicht verkrijgen in doelgroepen, weten wat mensen beweegt en antwoord geven op bevolkingsbrede vraagstukken? Dan is ons team Maatschappij op zoek naar jou.
 

Deze vacature staat open voor een ervaren researcher met een commerciële drive. Je voelt je onder andere thuis bij woningcorporaties, projectontwikkelaars en overheden en kunt succesvol klantrelaties vormen en verder uitbouwen.

 

Wat ga je doen?

Als research manager ben je verantwoordelijk voor onderzoek, klantrelaties en de ontwikkeling van je (junior) collega’s:

  • Je bedenkt, ontwerpt en voert (voornamelijk) kwantitatieve onderzoeksprojecten uit en gebruikt jouw expertise om complexe vraagstukken te beantwoorden
  • Je bent verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe opdrachtgevers
  • Je investeert in duurzame relaties met onze klanten
  • Je coacht en begeleidt (junior) researchers


 

Wat bieden we onze nieuwe research manager?

Naast een mooi en dynamisch team in een inspirerende werkomgeving en een marktconform-plus arbeidsvoorwaardenpakket bieden we:

  • Een full-time dienstverband (36-40 uur)
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waarbij je de kans krijgt om eigen ideeën samen met collega’s verder te ontwikkelen
  • Volop de ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling door in-house trainingen, korte cursussen of een langdurig opleidingstraject
  • Een team van experts die graag hun kennis delen en elkaar op de hoogte houden van interessante ontwikkelingen binnen marktonderzoek en hun industrie

 

Vragen over deze vacature?

Voor meer informatie over de vacature research manager kwantitatief onderzoek kun je contact opnemen met Marcel Voorn of Dennis Steeman via 020 589 83 83. Stuur je sollicitatiebrief met cv per e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 

 

 

Vacature: Parttime Projectmedewerker

Vacature: Team Respondentenselectie en Facility Management

Vanaf het moment dat er een kwalitatief onderzoeksproject opgestart wordt, haakt Team Respondentenselectie en Facility Management  aan om te zorgen dat dit optimaal verloopt. Wij vertalen de onderzoeksvraag van onze opdrachtgevers naar een tastbare communicatiedoelgroep, selecteren de respondenten en zorgen dat op de dag van het onderzoek alles tot in de puntjes goed geregeld is.

 

Over de functie

We bieden een veelzijdige functie aan waarbij je vaak een andere pet op hebt. Als je respondenten selecteert, ben je verantwoordelijk voor de selectie van uiteenlopende respondenten met elk een andere aanpak. Als je een enquêteershift hebt,  bijvoorbeeld in museum ga je op zoek naar de beleving van de bezoekers. Ben je host(ess) bij een onderzoek, draag je zorg voor de gastvrijheid naar klant én respondent en maak je het jouw doel om niks te wensen over te laten. Zit je bij een onderzoek om de notulen te maken, dan zorg jij dat de onderzoekers na het onderzoek de rode draad en juiste quotes gemakkelijk terug kunnen vinden. En soms verzorg  je de bedrijfslunch  voor je collega’s. Kortom, veel diversiteit in werkzaamheden én contacten.

Ben jij onze ideale kandidaat?

Onze nieuwe collega houdt ervan om processen soepel te laten verlopen, heeft mensenkennis, is communicatief vaardig en is proactief ingesteld. Daarnaast:

  • Heb je HBO/WO-denkniveau
  • Ben je ten minste 2 dagen per week beschikbaar
  • Heb je enige relevante werkervaring en kun je zowel zakelijk als persoonlijk met respondenten communiceren
  • Heb je een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Beschik je over goede kennis van Excel en Outlook
  • Woonachtig in Amsterdam en omgeving

 

Zit er Motivaction in jouw toekomst?

Voor vragen over de inhoud van de functie en onze manier van werken kun je contact opnemen met Amber Porsius (manager Respondentenselectie en Facility Management) via 020 589 83 83. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een brief met cv naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vacancy: international business development director

Vacature: international business development director

Think global, act local

Do you want to rise up against Goliath? Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and do you want to create a better marketing future for international brands which want to think global yet act local? Do you love putting your commercial skills to the test? Then join our team and step up to promote Motivaction’s Glocalities!

 

Glocalities: Resonate with consumer values and boost your business

Motivaction International is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. With the Glocalities research program <http://www.glocalities.com/> that covers 75% of the world economy, we hold a unique position in global market research. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients to grow internationally. Thanks to Glocalities, we possess in-depth knowledge, cross-cultural data and web-based tools to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in more than 24 key economies around the globe.

 

Motivaction uses the web revolution to take international market research one step further by globalizing and effectively applying our state-of-the-art values segmentation and persuasive targeting methods and expertise. With the Glocalities program, which is on the market since 2014, we serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 20 countries around the globe.

 

Looking for you?

We are in search of a commercial expert who will help us expand our business successfully worldwide. You will have the primary task of acquiring new international clients and approach senior-level decision makers from the global brands that were included in our international surveys. You must be able to approach and convince senior level managers such as CMOs and Insight Managers. You must click with the Glocalities program and embrace our creative, focused and social culture and our ambition to grow fast.

 

Job responsibilities:

  • Undertake new business activities in favorable markets
  • Create smart target lists together with the Glocalities program director, approach the defined prospects and clients, and meet with them to discuss opportunities
  • Translate rapidly-changing business and technology issues into relevant business proposals for our (potential) clients
  • Produce accurate and timely forecasts and assure an appropriate sales pipeline
  • Challenge the thinking of our clients to help them attain their goals in new ways
  • All of the above should result in you meeting your business targets

Your profile

We are in search of a sales professional who has the ability to open doors at an international executive level. Therefore, experience in (consultative) selling research and consulting services to senior and board level marketeers is a must-have. Moreover, since our products also demand abstract thinking, we value intellectual excellence and brightness.

 

As our ideal candidate, you fit the following profile:

  • You have been around as a professional in our industry for at least 10 years and you understand the issues and topics that are relevant in today’s globalizing economy.
  • You have at least 5 years of experience with (new) business development, successfully selling international market research projects (qualitative, quantitative, segmentation).
  • You can manage your personal sales strategies and know how to create results, even when the heat is on.
  • You have an extensive active network and a good reputation in commercial market research and consultancy.
  • You are being described by colleagues and friends as enthusiastic, socially conscious (multinational), intelligent, persevering.
  • You have a nose for opportunities and a talent for materializing them.
  • You have effective presentation, networking, and negotiation skills.
  • You have a team player mindset: proven skills for effective collaboration in multidisciplinary teams.
  • You have a startup mentality (e.g. wanting to leave a big bureaucratic market research chain to join an innovative, agile and disruptive startup).
  • You hold a master’s degree in marketing or one of the social sciences (e.g. psychology, sociology, communication studies).
  • You are a true cosmopolitan who is used to travelling for work. You currently live in the Netherlands or within reasonable traveling distance of Amsterdam.
  • You speak fluent English and one or more of the following languages: Chinese (Mandarin), French, German, Spanish.

 

Motivaction offers:

  • An environment where your initiative to explore and your ownership to create success is stimulated, valued and rewarded.
  • Plenty of facilities to invest in your personal and professional development.
  • The opportunities to dedicate your talents and expertise for our clients.
  • A competitive benefits package that will be ‘made to measure’.
  • An international working environment supported by home base (an excellent office location in the heart of Amsterdam).

 

Does your future include Motivaction?

Motivaction is a great company to work for: ambitious, independent and influential on the one hand; small-scale, informal and with a good atmosphere on the other hand. Teamwork within the company and close cooperation with our clients play a central role at Motivaction.

Visit motivaction.nl for more information on our company and visit glocalities.com for more information about the program. If you are interested and fit the requirements, please get in touch and apply for the job by sending your resume and cover letter to Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Please contact Martijn Lampert at Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. or +31651177770 for more details and questions.
 

Facebook Twitter LinkedIn