Werken bij Motivaction

Vacature: Teamleider Data Analytics

Data analytics

Wil jij bijdragen aan de groei van data gedreven proposities bij klanten? Kun je ons team Data Analytics verder ontwikkelen, sturing geven en versterken met een commerciële insteek? Dan is dit jouw volgende functie. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die met Data Analytics-toepassingen actuele business vraagstukken van klanten kan helpen oplossen.  

 

Wie zijn wij?

Of het nu gaat om het toepassen van Artificial Intelligence om betere zorg voor chronisch zieken te realiseren, of het vergroten van het gebruik van Tikkie onder een jongere doelgroep. In vrijwel elk vraagstuk draait het om mensen en wat zij kunnen, willen of doen. Wij houden ons dagelijks bezig met die vraagstukken en de motieven en drijfveren achter gedrag. Team Data Analytics draagt hieraan bij door het analyseren van beschikbare gedragsdata (zoals sales gegevens of social media data) en het verrijken van klant specifieke databases.

Onze organisatie bestaat uit ruim 90 betrokken professionals met een passie voor hun vak. We vinden het belangrijk om kennis met elkaar te delen, ruimte te bieden aan nieuwe initiatieven en dat je bij ons jezelf kunt zijn.

 

Wat ga je doen? 

Meerwaarde leveren voor onze klanten. Met jouw ondernemersmentaliteit en ervaring in managementconsulting geef je vorm en uitvoering aan de strategie voor het Data Analytics-team. Je bouwt aan relaties met klanten en het verwerven van toegang tot klantdata, zodat je die data kunt integreren met o.a. onze Mentality-data. Op basis van jouw klantcontacten ben je in staat om de strategie bij te sturen en met het team proposities te ontwikkelen of aan te scherpen. Als meewerkend Teamleider Data Analytics bouw je aan een sterk team, geef je leiding aan drie directe collega’s en coach je hen waar nodig.

 

Wat wij van jou verwachten?

  • Een afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur in econometrie, marketing, menswetenschappen of een economisch vakgebied
  • Ruime werkervaring in functies gerelateerd aan managementconsultancy, data science en marketing/insights. Je bent een ervaren gesprekspartner voor decisionmakers.
  • Stevige commerciële ervaring in data analytics en projectmanagement: je vindt dit leuk om te doen en bent er ook heel goed in.
  • Als Teamleider Data Analytics ben je veel bezig met nieuwe ontwikkelingen en mooie cases. Je haalt plezier uit het presenteren hiervan: intern, op congressen, maar ook online via blogs en video’s.
  • Bonus: ervaring met Cloud (Azure), SaaS, R en/of Python

 

Wat bieden wij jou? 

Een fulltime (40 uur) functie met een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket (waaronder bijdragevrij pensioen) binnen een innovatieve, uitdagende en stimulerende werkomgeving in hartje Amsterdam. Binnen deze functie is er veel ruimte voor jouw inbreng en initiatief en krijg je volop de kans om jouw kwaliteiten en talenten in te zetten.

 

Klaar om aan de slag te gaan? 

Mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met je CV en een motivatiebrief. Als je nog vragen hebt over deze functie kun je die stellen aan Karel Slootman (Commercieel directeur) via 020 589 8382. 

Vacature: Research manager (kwantitatief) bij team Maatschappij

Vacature: Research manager (kwantitatief)

Spreken sociale vraagstukken jou aan? Heb jij ervaring met kwantitatieve onderzoeksprojecten – in het bijzonder over klanttevredenheid? En ben jij een talent op het gebied van relatiemanagement? Dan is deze functie iets voor jou.

Wij zoeken iemand die de lead wil nemen bij het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken voor een aantal uitvoeringsorganisaties van de overheid. Jij mag dus je tanden zetten in belangrijke onderzoeken voor de samenleving en grote maatschappelijke thema’s!

 

Hoe ga je dat doen?

Als research manager ontwerp, regisseer en voer je (primair kwantitatieve) onderzoeksprojecten uit. Je coacht en begeleidt ook (junior) researchers tijdens deze trajecten. Daarnaast investeer je in duurzame relaties met onze opdrachtgevers en creëer je bij zowel bestaande als nieuwe klanten mogelijkheden om onderzoeksprojecten uit te voeren.

 

Over jou

Ben jij onze nieuwe research manager? Dan:

  • Heb je ervaring met klanttevredenheidsonderzoeken, bij voorkeur in het maatschappelijk domein, en ben je bekend met de verschillende onderzoeksmethodieken die daarbij komen kijken (zoals customer journey’s, continue KTO’s en klantpanels)
  • Heb je een passie voor maatschappelijke vraagstukken en drijfveren
  • Heb je een universitaire master afgerond, bijvoorbeeld in sociale geografie, politicologie, sociologie of communicatiewetenschappen
  • Heb je circa 3 tot 5 jaar werkervaring in (primair) kwantitatief onderzoek
  • Heb je een ondernemende instelling, ben je wendbaar en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel

 

Wie zijn wij?

Ons Maatschappij-team houdt zich bezig met uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken zoals, duurzaamheid, veiligheid, polarisatie, mobiliteit en de kloof tussen overheid en burger. Wij voeren onze onderzoeken uit voor een groot scala aan overheidsinstellingen, zowel landelijk als regionaal. Ook doen we onderzoek naar de dienstverlening van een groot aantal overheidsinstellingen.

Ons team bestaat uit bijna 20 collega’s. We hebben een platte teamstructuur en korte lijntjes, waarin we naar elkaar omkijken en elkaar ondersteunen. We zijn gericht op eigen verantwoordelijkheid en bieden iedereen de ruimte voor ontwikkeling en eigen initiatief. Ons team bestaat uit een verscheidenheid aan karakters, waarbij iedereen bevlogen en vanuit maatschappelijke betrokkenheid samenwerkt voor leuke en grote opdrachtgevers.

 

Wat bieden we jou?

Naast een gezellig en informeel team en een marktconform-plus arbeidsvoorwaardenpakket, bieden wij:

  • Fulltime dienstverband (36-40 uur)
  • De mogelijkheden om je talenten te ontplooien en je te laten inspireren door ervaren teamleden
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De kans om impactvolle onderzoekstrajecten te leiden voor overheid en burger

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team.

 

Solliciteer hier

Neem voor meer informatie over de vacature Research manager kwantitatief onderzoek contact op met Ahmed Ait Moha via 020 589 83 83.

Wil je solliciteren? Stuur dan je sollicitatiebrief met cv naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Vacancy: international business development director

Vacature: international business development director

Think global, act local

Do you want to rise up against Goliath? Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and do you want to create a better marketing future for international brands which want to think global yet act local? Do you love putting your commercial skills to the test? Then join our team and step up to promote Motivaction’s Glocalities!

 

Glocalities: Resonate with consumer values and boost your business

Motivaction International is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. With the Glocalities research program <http://www.glocalities.com/> that covers 75% of the world economy, we hold a unique position in global market research. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients to grow internationally. Thanks to Glocalities, we possess in-depth knowledge, cross-cultural data and web-based tools to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in more than 24 key economies around the globe.

 

Motivaction uses the web revolution to take international market research one step further by globalizing and effectively applying our state-of-the-art values segmentation and persuasive targeting methods and expertise. With the Glocalities program, which is on the market since 2014, we serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 20 countries around the globe.

 

Looking for you?

We are in search of a commercial expert who will help us expand our business successfully worldwide. You will have the primary task of acquiring new international clients and approach senior-level decision makers from the global brands that were included in our international surveys. You must be able to approach and convince senior level managers such as CMOs and Insight Managers. You must click with the Glocalities program and embrace our creative, focused and social culture and our ambition to grow fast.

 

Job responsibilities:

  • Undertake new business activities in favorable markets
  • Create smart target lists together with the Glocalities program director, approach the defined prospects and clients, and meet with them to discuss opportunities
  • Translate rapidly-changing business and technology issues into relevant business proposals for our (potential) clients
  • Produce accurate and timely forecasts and assure an appropriate sales pipeline
  • Challenge the thinking of our clients to help them attain their goals in new ways
  • All of the above should result in you meeting your business targets

Your profile

We are in search of a sales professional who has the ability to open doors at an international executive level. Therefore, experience in (consultative) selling research and consulting services to senior and board level marketeers is a must-have. Moreover, since our products also demand abstract thinking, we value intellectual excellence and brightness.

 

As our ideal candidate, you fit the following profile:

  • You have been around as a professional in our industry for at least 10 years and you understand the issues and topics that are relevant in today’s globalizing economy.
  • You have at least 5 years of experience with (new) business development, successfully selling international market research projects (qualitative, quantitative, segmentation).
  • You can manage your personal sales strategies and know how to create results, even when the heat is on.
  • You have an extensive active network and a good reputation in commercial market research and consultancy.
  • You are being described by colleagues and friends as enthusiastic, socially conscious (multinational), intelligent, persevering.
  • You have a nose for opportunities and a talent for materializing them.
  • You have effective presentation, networking, and negotiation skills.
  • You have a team player mindset: proven skills for effective collaboration in multidisciplinary teams.
  • You have a startup mentality (e.g. wanting to leave a big bureaucratic market research chain to join an innovative, agile and disruptive startup).
  • You hold a master’s degree in marketing or one of the social sciences (e.g. psychology, sociology, communication studies).
  • You are a true cosmopolitan who is used to travelling for work. You currently live in the Netherlands or within reasonable traveling distance of Amsterdam.
  • You speak fluent English and one or more of the following languages: Chinese (Mandarin), French, German, Spanish.

 

Motivaction offers:

  • An environment where your initiative to explore and your ownership to create success is stimulated, valued and rewarded.
  • Plenty of facilities to invest in your personal and professional development.
  • The opportunities to dedicate your talents and expertise for our clients.
  • A competitive benefits package that will be ‘made to measure’.
  • An international working environment supported by home base (an excellent office location in the heart of Amsterdam).

 

Does your future include Motivaction?

Motivaction is a great company to work for: ambitious, independent and influential on the one hand; small-scale, informal and with a good atmosphere on the other hand. Teamwork within the company and close cooperation with our clients play a central role at Motivaction.

Visit motivaction.nl for more information on our company and visit glocalities.com for more information about the program. If you are interested and fit the requirements, please get in touch and apply for the job by sending your resume and cover letter to Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Please contact Martijn Lampert at Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. or +31651177770 for more details and questions.
 

Vacature: projectmedewerker (32 - 40 uur) bij M-Select

Vacature: projectmedewerker bij M-Select

Motivaction weet wat mensen drijft. Sinds 1984 achterhalen we dit door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Via kwalitatief onderzoek gaan we met burgers en consumenten in gesprek over alledaagse en minder alledaagse onderwerpen. Ons team werft respondenten voor zowel zakelijk- als consumentenonderzoek. Voor de kwaliteit van het onderzoek is het van groot belang dat jij als projectmedewerker de juiste mensen uitnodigt.

 

Over de functie

We bieden een uitdagende functie, waarbij je samen met de projectmanager verantwoordelijk bent voor het selectieproces van respondenten. Hierbij werk je ook nauw samen met kwalitatief onderzoekers. Daarnaast schuif je aan bij de interviews om notulen te schrijven, zodat de onderzoeker de volgende dag al gelijk, met behulp van jouw notulen, de resultaten kan uitwerken om een terugkoppeling aan de klant geven.

Bij de start van het selectieproces ga je samen met de projectmanager en de kwalitatief onderzoeker in gesprek om de doelgroep af te stemmen. De ene keer zijn jullie op zoek naar respondenten met jonge kinderen woonachtig buiten de Randstad en de andere keer gaan jullie op zoek naar stakeholders, zorgprofessionals of ICT-managers. In samenwerking met de projectmanager maak je een plan om deze doelgroep te vinden en te enthousiasmeren voor deelname aan het onderzoek. Per selectie verschilt de opzet, soms werf je respondenten via onze M-select database en soms werf je respondenten met behulp van onze social media-accounts. Vervolgens zorgen jullie dat het nodige aantal respondenten op tijd gevonden is en handel je alle administratie af.

 

Jouw werkzaamheden op een rij:

  • Werven en selecteren van respondenten voor intern kwalitatief onderzoek Motivaction
  • Werven en selecteren van respondenten voor externe opdrachtgevers van M-select
  • Het ondersteunen van de projectmanager bij het opzetten van vragenlijsten, steekproeven en mailings
  • Notuleren bij -momenteel voornamelijk- online focusgroepen en single-interviews
  • Het maken en plaatsen van social media-posts en het aanleveren van content voor de M-select nieuwsbrief

 

Ben jij onze ideale kandidaat?

Als projectmedewerker houd je ervan om processen soepel te laten verlopen, beschik je over een goede dosis mensenkennis en ben je communicatief vaardig. Daarnaast:

  • Ben je tussen de 32 en 40 uur beschikbaar
  • Kun je goed werken onder druk en kom je met creatieve oplossingen
  • Heb je een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Heb je HBO/WO werk- en denkniveau
  • Ervaring bij een callcenter of met projectmanagement is een pré!

 

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een oproepcontract 
  • Een werkplek waarin je jouw communicatieve vaardigheden optimaal kunt inzetten
  • Een werkomgeving met doorgroeimogelijkheden tot projectmanager en veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

 

Zit er Motivaction in jouw toekomst?

Voor vragen over de inhoud van de functie en onze manier van werken kun je contact opnemen met Amber Porsius (Teamleider M-Select) via 020 589 83 83. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een brief met cv naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Studentenbaan: allround respondentenselecteur

Team respondentenselectie is op zoek naar enthousiaste respondentenselecteurs om de onderzoeksvraag van opdrachtgevers te vertalen naar de juiste doelgroep.

Facebook Twitter LinkedIn