Durables – duurzame consumentenproducten

Een nieuwe fiets koop je niet zomaar. Mensen kunnen eerst online kijken voor informatie of meteen de fietsenwinkel inlopen, maar de meesten zullen er langer over nadenken dan over hun dagelijkse boodschappen. Wat is precies hun customer journey?


Motivaction laat zien wat je klant drijft, hoe deze denkt en hoe hij of zij handelt, en geeft onder andere diepgaand inzicht in zijn of haar reis naar een nieuw product. Dit kan voor een fiets zijn maar ook voor andere duurzame consumentenproducten, die wij durables noemen. Ook maken we voor deze sector onder meer doelgroepanalyses en voeren we communicatieonderzoek uit.


Wat zijn durables?

Durables zijn producten die je in het dagelijks leven gebruikt, maar die minder vaak worden aangeschaft dan bijvoorbeeld voedingsmiddelen. Denk aan auto’s, kinderwagens, scheerapparaten of servies. Durables gaan vaak langer mee en er zit een lange periode tussen kopen en opnieuw kopen. Omdat het vaak om een hoger bedrag gaat denken klanten ook langer na voordat ze overgaan tot een aankoop. Bij Motivaction maken we onderscheid tussen de volgende subcategorieën binnen de durables-sector:

 

  • Baby en kind
  • Huis
  • Electronica
  • Fietsen
  • Horen en zien
  • Automotive
  • Tuin en keuken
  • Kleding

 

Wat kunnen wij voor jou doen?

Onderzoek wint steeds meer terrein in de durables-sector en men ziet de toegevoegde waarde van het denken vanuit de wensen en behoeften van de klant steeds meer in: de eindklant wordt belangrijker. Online verkoop gaat hard waardoor je minder afhankelijk bent van het retailkanaal. Dus: “Wie is mijn klant?” is een hele belangrijke vraag.


Onderzoeken die we regelmatig uitvoeren in de durables-sector zijn:

 

 

Juist op het gebied van durables, waarbij klanten lang nadenken over een aankoop, wil je weten wat er in hun hoofd omgaat. Wij maken een heldere analyse voor je en geven je handvatten om je eindgebruikers op de juiste manier te bereiken.
 

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn