Toegankelijkheid

Media

02 december 2013

Onder invloed van technologische ontwikkelingen, digitalisering en veranderende behoeften blijft de mediabranche zich herdefiniëren. Consumenten hebben een steeds ruimere keuze in het aanbod van kanalen, zenders, titels en programma's en worden selectiever in hun mediakeuzes. Hoe blijf je als merk relevant? Hoe onderscheid je jezelf van de rest en kom je op nieuwe manieren in contact met de consument? En, belangrijker nog, hoe kun je nóg beter inspelen op de behoeften van jouw doelgroep?

 

Bekijk ons media-onderzoek

Als mediamerk ken je vele uitdagingen. Je wilt graag een sterke positie innemen in een gefragmenteerde markt waarin het steeds lastiger wordt om de consument te bereiken. Hoe zorg je ervoor dat je je marketing- en communicatiedoelen scherp krijgt? Hoe optimaliseer je je strategie? Wij helpen je daar graag bij! Door middel van gedegen onderzoek, voorzien wij onze klanten van de juist insights op tal van domeinen en voor elke gewenste doelgroep. Wij helpen mediabedrijven te groeien, te vernieuwen en zich blijvend te manifesteren.

Het mediateam van Motivaction werkt met inhoudelijk specialisten op het gebied van bereiksonderzoek, communicatie-(effect)onderzoek en doelgroeponderzoek. We werken met veel enthousiasme voor een breed scala aan opdrachtgevers: van publieke en commerciële radio- en televisiestations tot uitgevers (print en digitaal) en reclame, pr- en mediabureaus.

Laat je inspireren door onze succesvolle cases of klik op een van onderstaande onderzoeksmethoden voor meer informatie over onze diensten.

 

Waarmee kunnen we je helpen?

We behandelen uiteenlopende vraagstukken en bieden innovatieve oplossingen op maat die doordacht en pragmatisch van aard zijn. Motivaction gebruikt onder andere deze methoden:

  • Bereiksonderzoek: verkrijg inzicht in het mediagebruik van Nederlanders. Wij doen continu onderzoek naar het bereik, de consumptie en effecten van televisie, radio, print en online.
  • Communicatie en branding onderzoek: Hoe weet je of een campagne of boodschap aanslaat bij je doelgroep?
    • Campagne-/reclame-effectonderzoek 

    • Commercialtests

    • Concept-/pretests reclame

    • Concepttesting

  • ConceptFactory: ontwikkel diensten, producten en campagnes op basis van consumenteninzichten om de kans op succes te vergroten
  • digitalAudience: zet effectievere digitale marketingcampagnes op met behulp van digital audiences
  • Formattesten: test een nieuw programmaformat voordat je deze inkoopt of ontwikkelt
  • Genre-/doelgroeponderzoek: kwantificeer welke mediadoelgroepen welke genres, acteurs of andere tags aansprekend vinden
  • Lezers(kring)- en domeinonderzoek: ontdek hoe lezers jouw titel(s) waarderen en welke thema’s en onderwerpen zij interessant vinden
  • Mediarapport Mentality: achterhaal via welke kanalen je jouw doelgroepen het beste kunt bereiken
  • Persona’s: breng de mediaconsument tot leven door je doelgroep als echte personen te omschrijven
  • PR-/publicatieonderzoek: vorm een mooie basis voor PR voor jouw boodschap, merk of dienst
  • Pricingonderzoek: bepaal de optimale prijs voor jouw platform, dienst of product
  • Usability-/UX-onderzoek: kom erachter of de bezoeker je website gebruiksvriendelijk vindt

 

Lees onze cases:


Wil je meer weten over mediaonderzoek? Neem dan contact op met Henriët Hensen.


Vragen?
Henriët Hensen

Email h.hensen@motivaction.nl
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 89

Lex van Meurs

Email l.vanmeurs@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 83808396


Gerelateerde artikelen
Cultuur en Vrije tijd marktonderzoek

Cultuur en Vrije tijd

Daan Damen
28 januari 2014
Marktonderzoek industrie

Industrie

Karel Slootman
02 december 2013
Marktonderzoek onderwijs

Wetenschap

Jeroen Bruin
22 maart 2016
Marktonderzoek non-profit en goede doelen

Goede doelen

Bram van der Lelij
28 januari 2014
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved