Toegankelijkheid
Onder invloed van technologische ontwikkelingen, digitalisering en veranderende behoeften blijft de mediabranche zich herdefiniëren. Consumenten hebben een steeds ruimere keuze in het aanbod van kanalen, zenders, titels en programma's en worden selectiever in hun mediakeuzes. Hoe blijf je als merk relevant? Hoe onderscheid je jezelf van de rest en kom je op nieuwe manieren in contact met de consument? En, belangrijker nog, hoe kun je nóg beter inspelen op de behoeften van jouw doelgroep?
Als mediamerk ken je vele uitdagingen. Je wilt graag een sterke positie innemen in een gefragmenteerde markt waarin het steeds lastiger wordt om de consument te bereiken. Hoe zorg je ervoor dat je je marketing- en communicatiedoelen scherp krijgt? Hoe optimaliseer je je strategie? Wij helpen je daar graag bij! Door middel van gedegen onderzoek, voorzien wij onze klanten van de juist insights op tal van domeinen en voor elke gewenste doelgroep. Wij helpen mediabedrijven te groeien, te vernieuwen en zich blijvend te manifesteren.
Het mediateam van Motivaction werkt met inhoudelijk specialisten op het gebied van bereiksonderzoek, communicatie-(effect)onderzoek en doelgroeponderzoek. We werken met veel enthousiasme voor een breed scala aan opdrachtgevers: van publieke en commerciële radio- en televisiestations tot uitgevers (print en digitaal) en reclame, pr- en mediabureaus.
Laat je inspireren door onze succesvolle cases of klik op een van onderstaande onderzoeksmethoden voor meer informatie over onze diensten.
We behandelen uiteenlopende vraagstukken en bieden innovatieve oplossingen op maat die doordacht en pragmatisch van aard zijn. Motivaction gebruikt onder andere deze methoden:
Campagne-/reclame-effectonderzoek
Commercialtests
Concept-/pretests reclame
Concepttesting
Blendle: onderzoek naar de wensen van de moderne nieuwsconsument
FD: Van gutfeeling naar nieuw concept voor de professional van nu
Hearst: Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller
Het Grote Gala van de Media: Te weinig diversiteit van talkshowgasten
Motivaction: Biculturele Nederlanders kijken steeds minder Nederlandse televisie
Motivaction: Ondanks discussie over nepnieuws: groeiende meerderheid vertrouwt journalistiek wél
NPO: FunX bereikt meeste jongeren tot 30 jaar in grote steden
RTL: Motivaction toetste de effecten van softe sponsoring in RTL-programma CMC en vond spraakmakende resultaten
Wil je meer weten over mediaonderzoek? Neem dan contact op met Henriët Hensen.
Email h.hensen@motivaction.nl
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 89
Email l.vanmeurs@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 83808396
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved